Weinig beenruimte achterpassagiers C5 ph1
Beste vrienden.
Ik ben er door mijn kinderen opmerkzaam op gemaakt dat ze achterin de C5 veel minder beenruimte hebben bij mijn vorige auto, een Xantia.
Eerst wilde ik ze niet geloven, maar omdat ik de oude auto ook nog steeds in mijn bezit heb, kan ik vergelijken, en het is echt zo.
Er is bij de c5 genoeg ruimte voor de voeten, deze gaan onder de bestuurders stoel.
Er is ook genoeg ruimte voor de knieën, hiervoor is een uitsparing in het ruggedeelte van de bestuurders stoel. Het probleem is het horizontale-zitvlak van beide voorstoelen, deze steekt naar achter toe uit, waardoor er erg weinig ruimte voor het scheenbeen van de achter-passagiers overblijft. Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad ? Zit er iets zinvols achter dit gedeelte ? een airbag of zo, of kan ik dat gedeelte weghalen ?
Ik ben vast niet de enige die dit afgelopen jaren geconstateerd heeft. Echt extreem lang ben ik met mijn 1m95 als bestuurder trouwens ook niet, en mijn kinderen zijn nog in de groei, dus zal er toch wat aan gedaan moeten worden.
Wie heeft hier een oplossing voor ?