Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 tweedehands C5 1.8i SX 
Auteur Bericht
Bericht tweedehands C5 1.8i SX
Hallo,

Nieuw op dit forum. Woon in België.
Ingelogd omdat ik erover denk om een tweedehands C5 1.8i SX aan te schaffen, als vervanging voor ons hele kleine tweede autootje van ong. 12 jaar oud. Nog in goede staat (weinig mee gereden) maar voldoet allang niet meer aan de huidige (passieve) veiligheidsnormen, toch belangrijk in het tegenwoordige intensieve verkeer. Vooral ook omdat de kinderen beginnen te rijden.

Bij mijn eigen Citroën-garage (rijd met een C8) staat een hele mooie SX van 2002, met nog geen 60.000km (te vertrouwen) op de teller. Vraagprijs zo rond de 8.000 Euro, maar daar kon nog wel wat af.
Tevens zie ik op het internet elders nog een mooie SX staan, van 2001, eveneens met ong. 60.000km op de teller. Vraagprijs nog geen 7.000 Euro.

Lijkt interessant - in beide gevallen een jaar (wettelijk) garantie - koop maar eens een nieuwe C1, C2 of C3 en je hebt in de basis-uitvoering nog geen zij-airbags, gordijn-airbags zijn op die modelletjes zelfs helemaal niet leverbaar. Ook airco moet je dan missen.

Wie kan mij zo'n beetje vertellen waar ik op moet letten bij het verder gaan bekijken van deze wagens?


11 aug 2007 16:42
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
In principe is hoe nieuwer de C5 hoe minder de kans op 'elektronische' storingen , dus in dat geval is de '02 variant te prefereren :)
Verder misschien even dit doorlezen ; viewtopic.php?f=2&t=101

En misschien nog tips/aanvullingen van anderen :idea:
Welkom hier en suc6 met zoeken naar een geschikte C5 :smt023

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


12 aug 2007 11:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55
Berichten: 4494
Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Je hoort nog wel eens wat over roest op een achterklep, maar of dat ook voor een berline geldt weet ik niet.
Verder willen de deursloten nog wel eens kapot gaan. Let daar ook ff op. En bij een break natuurlijk de achterruit.

_________________
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
[color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring


12 aug 2007 13:39
Profiel
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Mensen bedankt voor de tips en dat draadje over de aankooptips!

Zo te zien zijn de meeste terugroepacties dan op '01 modellen geweest, en komt de 1.8i ook verder niet specifiek bij gemelde problemen voor?

Voor wat betreft het scheve afslijten van de achterbanden: wij hebben vrienden met een 1.8i sedan uit '02 (nieuw gekocht) die daar geen last van hebben, en vrienden met een 2.0HDi break (weet ff het bouwjaar daar niet van, hebben 'm tweedehands gekocht) die er wél last van hebben.

Op mijn eerste C8 (15" wielen) had ik ook erg last van scheve bandenslijtage achter (zodanig zelfs dat ik van de dealer na ong. 50.000km onder garantie een nieuw setje Michelins achter kreeg: buitenkant a©cht kaal, terwijl de binnenkant quasi onafgesleten was - de voorbanden waren bij die km-stand ook aan vervanging toe, wel recht afgesleten) - op de huidige (16" wielen) heb ik er totaal geen last meer van: zowel voor- als achterbanden gaan nu aanmerkelijk langer mee, terwijl mijn rijstijl echt niet veranderd is. Nog steeds Michelins.

Blijkbaar komt die scheve slijtage achter dan ook niet op elke C5 voor. Is daar ook een datum op te plakken, zo van "sinds bouwjaar 20xx niet meer" ?
Komende week ga ik proefrijden met het exemplaar bij mijn dealer :lol: :smt038 - zal goed op jullie tips letten.

Het betreft een SX met 'pack look' (meegespoten bumpers en deurlijsten, PDC en elektrisch inklapbare spiegels) - leren stuurtje - ziet er quasi puntgaaf uit op een plekje op een bumper na waar de lak wat af is (ong. 1cm²) - da's wel wat bij te werken.

Vanbinnen zien de zetels en de vloer er vlekkeloos uit - alleen op de handgreep portier chauffeur komt er iets van een vliesje een beetje los.
Auto bij mijn garagehouder in onderhoud geweest, ziet er wel te vertrouwen uit.

Straks wil ik niet meer met de C8 rijden voor het werk, en ga ik er lekker met de HP geveerde C5 vandoor ;-) - mijn ouders hadden vroeger ooit nog een CX 25D "familiale" (met derde bankje dus), jawel mijnheer 75pk - goudkleurig metallic en beige interieur, geïsoleerd dak en zonnekleppen opzij - a©a©nspakig stuur - alles via de stuursatelietjes te bedienen - man dat was een prachtig gezicht vooral 's zomers met de caravan erachter - die CX break was, als ik me niet vergis, 5m lang.
Geweldig veercomfort - dat waren nog eens tijden! Vrienden van mijn ouders hadden toen een Mercedes 240D - we wonnen a ltijd als we door een straat met verkeersdrempels reden :smt003 -- Was de C6 maar wat meer financiëel bereikbaar (zucht.... :cry: ).


Is de C5 harder geveerd dan de CX of nog enigzins daarmee te vergelijken?


12 aug 2007 18:47
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Citrofiel1 schreef:
Is de C5 harder geveerd dan de CX of nog enigzins daarmee te vergelijken?

Helaas, 'het publiek' vereist toch wel een ietwat conventioneler veergedrag dan dat van de DS/CX/XM destijds, maar ik voorspel ik je en je familie veel plezierige en veilige kilometers in de C5!

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


12 aug 2007 19:41
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Citrofiel1 schreef:
Is daar ook een datum op te plakken, zo van "sinds bouwjaar 20xx niet meer" ?
Komende week ga ik proefrijden met het exemplaar bij mijn dealer :lol: :smt038 - zal goed op jullie tips letten.



Nee , ik heb een break uit 06- '01 en die heeft nergens last van , wat belangrijk is dat iig de achteras z'n modificatie heeft ondergaan ( zie ook de modificatie in het aankoopdraadje ) ...
Suc6 met de proefrit , we horen het wel of het wat geworden is ;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


13 aug 2007 08:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
goh als je hem bij je dealer kan kopen zal hij toch wel te vertrouwen zijn neem ik aan ;-)
;-)


16 aug 2007 14:18
Profiel
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
ronama schreef:
goh als je hem bij je dealer kan kopen zal hij toch wel te vertrouwen zijn neem ik aan ;-)
;-)


Ja, zeer zeker. Zelfs in die mate dat een ander daar ook van overtuigd was: we waren nét een paar dagen weg (korte vakantie) en de auto is in die tijd verkocht. Terwijl-ie er al een half jaar stond, aldus mijn dealer. Heeft hij geen schuld aan, had ook geen optie gevraagd, alleen gezegd dat ik een keer kwam testrijden. Pech dus..... heb 'm vandaag nog helemaal opgepoetst zien staan, wordt eerstdaags afgehaald, snif........... :cry:

Enfin ik weet nog een ander te staan, die ik qua kleur zelfs leuker vind, alleen is dat model '01, en zonder het 'pack look' (geen PDC, zwarte strips op bumpers en deuren, geen elektrisch inklapbare spiegels - op zich allemaal niet belangrijk alleen de PDC was handig geweest). Prijs daarvan is ook lager.
Kan met die auto natuurlijk ook bij mijn eigen garage terecht, voor het onderhoud.

Wordt vervolgd ;-) :lol: . Want het allerliefste zou ik nog een break hebben, ondanks dat de berline in feite ook een vijfdeurs is.


16 aug 2007 16:58
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
PDC is ook makkelijk aftermarket in te bouwen. Kost minder dan 100 euro.
en pack look kun je evt bij een spuiter regelen. Als je iemand zwart kan vinden....
Of natuurlijk de slopers in de gaten houden voor een setje bumpers en strips

inklappende spiegels krijg je waarschijnlijk nooit zo. Dimmende spiegel is wel op sloop te vinden.

Als je toch verder zoekt, waarom niet een 2l? De 1.8 vinden de meeste hier net wat onderbemeten. Verbruikt natuurlijk bij lagere snelheden wel het minst.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


17 aug 2007 13:03
Profiel
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
exroosje schreef:
Als je toch verder zoekt, waarom niet een 2l? De 1.8 vinden de meeste hier net wat onderbemeten. Verbruikt natuurlijk bij lagere snelheden wel het minst.


PDC zou voor mijn echtgenote handig zijn, kan je dat ook eenvoudig in de bus-structuur van een C5 elektr(on)isch (laten) inbouwen?
De rest van pack look interesseert me niet (op onze C8 zijn de inklappende spiegels handig omdat de auto breder is, maar verder parkeren we met een evt. C5 toch nooit in de stad).

Ik ben eigenlijk naar de 1.8 gaan zoeken, omdat er zo een bij mijn eigen dealer stond, en omdat ik er verder op het internet zo een leuke vond.

Verder is het hier in België zo dat een 1.8 "9 fiscale pk" is, en een 2.0 "11 fiscale pk", wat aan te betalen wegenbelasting overeenkomt met resp. ong. 232 Euro dan wel ong. 350 Euro, per jaar.

Ook scheelt het nogal wat op de BIV (belasting op inverkeers-stelling), zelfs voor tweedehands wagens: een wagen van pakweg 4 jaar oud met "9 fiscale pk" kost a©a©nmalig ong. 74 Euro, terwijl dat voor "11 fiscale pk" ong. 300 Euro is.

In beide gevallen (jaarlijkse wegenbelasting en BIV) zeg ik "ongeveer", omdat dat gemeente per gemeente lichtjes verschilt.

Die fiscale pk wordt berekend naar cilinder-inhoud en/of motorvermogen: hetgeen het eerst in een hogere categorie valt.

Een diesel moet het al helemaal niet zijn, omdat er toch hoofdzakelijk korte afstanden mee afgelegd zullen worden, een enkele uitzondering misschien daargelaten.

Verder is het zo dat een C5 ons kleine 999cc autootje met nog geen 50pk gaat vervangen - de 1.8 heeft al 117pk (OK hij is zwaarder) maar voor mijn echtgenote maakt dat geen barst uit, die rijdt er alleen lokaal verkeer mee, terwijl ik voor onze jongens die leren autorijden absoluut geen snelle auto wil - ze doen er maar voorzichtig mee en rustig aan.

Om begrijpelijke redenen, denk ik zo :smt162 :smt153 .

<EDIT> Ik leer the boys zelf rijden, met een L achterop, nu al in ons klein karretje, straks in de 'nieuwe' auto dus.

Ik houd jullie op de hoogte van wat het wordt!


17 aug 2007 14:10
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33403
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Citrofiel1 schreef:

PDC zou voor mijn echtgenote handig zijn, kan je dat ook eenvoudig in de bus-structuur van een C5 elektr(on)isch (laten) inbouwen?



Voor PDC zie o.a. dit draadje !!! :arrow: viewtopic.php?f=6&t=1598

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


17 aug 2007 14:49
Profiel
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Bedankt voor dat draadje. Zal eerst eens meer lezen voordat ik iets vraag :oops: .

Ben ondertussen een stuk of 3 andere interessante C5 1.8 '02 op het spoor, met niet teveel km's.

Misschien van het weekeind eens wat garages bezoeken.


17 aug 2007 22:48
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10664
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
ook een 1.8


17 aug 2007 23:02
Profiel
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
ronama schreef:


Maar deze zit wel op 100.000km. Heb er vanavond een gezien voor ong. dezelfde prijs, zit op 50.000km. Daar ga ik mss morgen even naar kijken.
Is een Tentation, maar dat kan mij niet zoveel schelen. Als ik me niet vergis hadden die ook climate control, zij het niet L + R apart instelbaar.

Toch bedankt!


17 aug 2007 23:21
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
Leuk te horen over zoektochten...

Succes!

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 aug 2007 00:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.