Auteur |
Bericht |
delangeea
V.I.P.
Geregistreerd: 13 maart 2014 23:23 Berichten: 2 Woonplaats: Ospel
Auto: C5 Break 1.6HDIF
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10286
Productienummer: 10195
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 298000
Kleur: Rouge Profond KKQD
Naar boven
|
 Trekgewicht 1.6HDI
Ik rij een C5 1.6HDI uit 2005 en die heeft een trekgewicht van 1500kg. Nu lees ik dat een model uit 2006 een trekgewicht van 1300kg heeft.
Weet iemand waarom dit verlaagd is?
|
01 dec 2014 23:17 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Waar heb je dat gelezen?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
02 dec 2014 00:16 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Dat heeft te maken met het max. treingewicht. Als je 1500 kg wilt trekken mag je de auto niet tot het max. gewicht beladen. Doe je dat wel, dan wordt het max. aanhangergewicht 1300 kg.
Dit is een vrije interpretatie uit het blote hoofd van wat ik in het instructieboekje heb gelezen. Ze zullen het daar vast een stuk beter formuleren.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
02 dec 2014 01:18 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Als opmerking op bovenstaande, wat op je kentekenbewijs staat is leidende in deze. Dus als daar staat 1300kg dan mag er echt niet meer achter hangen.
_________________
|
02 dec 2014 10:39 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Hier de pagina's uit het instructieboekje
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
02 dec 2014 16:08 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Ja dat kan wel, maar als het kentekenbewijs van een 2006'er 1.6HDi dan 1300kg zegt dan mag er dus niet meer achter hangen, ook al zegt het instructieboekje wat anders.
Als je er toch 1500kg achter hangt dan heb 15% overbelading en als je aangehouden wordt kost je dat een aardige duit (370,- als ik het zo snel zie).
Maarja daar is de vraag van de TS nog niet mee beantwoordt. Ik gooi het op voortschrijdend inzicht van Citroën dat het onveilig is om er meer achter te hangen. Het is in ieder geval niet exemplarisch want ik heb een stuk of 3 2006'er 1.6HDi's opgezocht bij de RDW en die hebben allen 1300kg geremd gewicht op het kentekenbewijs staan.
_________________
|
02 dec 2014 16:22 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Apart KarelE, volgens het boekje (twee linkerkolommen op rechterpagina) mag je 1000kg(3) geremd trekken en de verwijzing naar (3) geeft aan dat het verhoogd is naar 1300kg.
_________________
|
02 dec 2014 16:33 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Klopt. Het max. gewicht van de auto (HDI 110FAP) is 2056, met max. treingewicht is 3056. Iedere kilo die je minder in de auto stopt mag dus in de aanhanger, zolang aanhanger plus auto samen maar niet boven de 3056 kg uitkomen en de aanhanger niet boven de 1300 kg.
Ik schreef in mijn eerdere post al dat ik e.e.a. uit mijn hoofd opschreef. Kwestie van Alzheimer-light dus, het klopt niet helemaal. Daarom de pagina's nog maar even gepost. Is het meteen voor alle typen break uit 2006 duidelijk.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
02 dec 2014 17:05 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Mijn 1.6 HDIFAP is een in 2004 gebouwde 2005'er. Die heb ik ook maar even bekeken bij de RDW.
Verrassing: 1500 kg aanhangergewicht geremd.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
02 dec 2014 17:10 |
|
 |
T hijs
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 mei 2009 21:04 Berichten: 347 Woonplaats: Wintelre, NB
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Ik zeg al, ik gooi het op voortschrijdend inzicht.
_________________
|
02 dec 2014 17:20 |
|
 |
c5breaker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 24 jan 2011 14:18 Berichten: 293
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Het gaat om de typegoedkeuring, dus hoe de auto is toegelaten in Nederland. In het buitenland kan het voor dezelfde auto anders zijn. Het kan met evt bijtelling te maken. Door een lager trekgewicht heeft de auto minder CO2-uitstoot, waardoor die in een lagere klasse kan komen. Het is voor mij ook niet helder waarom er zoveel verschillen zijn. Er zijn zelfs bedrijfsauto's waarbijna niks achter mag.
|
02 dec 2014 19:55 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Trekgewicht 1.6HDI
Yep zoiets had ik met de c3p.. Volgens alle informatie mocht deze auto 1200 kg mtm trekken.. Volgens het gelijkvormigheidsattest bij de auto maar 950 kg..
|
02 dec 2014 20:19 |
|
 |
|