Auteur |
Bericht |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 835 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 2 vragen mbt HP en motor
Toppers,
Het volgende is me opgevallen aan m'n dame, ik weet niet of ik me er zorgen om moet maken of niet...
- nadat de motor gestart is en ik wegrij (soms ook onder het rijden) hoor ik af en toe even de pomp van de HP aanslaan. Dit is voor een enkele seconde... Is dit om het systeem gewoon even goed op druk te brengen of ergens een lek? Ik kan namelijk geen lek ontdekken en het peil van de lds is goed.
- tussen de ca. 2000 en 2500 toeren is er bij acceleratie een fluittoon te horen (in de auto niet), dit is al je haar ff een tikje op der kont geeft... Dus ff fors doortrekken. Het klinkt een beetje als een piepende multiriem maar dan niet wat hoger... Iemand die dit herkend? Kan ik eventueel de multiriem met wat wd40 inspuiten?
Ik hoor het graag van jullie!
Greetz
Xander
|
30 jun 2014 19:15 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: 2 vragen mbt HP en motor
sowieso geen wd40 op je multiriem spuiten , als de multiriem zou piepen zou je hem beter kunnen vervangen wd40 is geen oplossing.
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
30 jun 2014 19:54 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 835 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: 2 vragen mbt HP en motor
Schopje omhoog....
Iemand die deze zaken herkend?
|
03 jul 2014 21:05 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 2 vragen mbt HP en motor
Een multiriem smeren doe je niet. De overbrenging van deze riem berust op spankracht in de riemparten en de daardoor ontstane wrijving in de 6 groeven. Smeren=wrijving verminderen dus dat werkt averechts. De pulley op de krukas is uit 3 delen opgebouwd; een naaf een rubber tussenschijf, die klappen dempt en het riemwiel waar de multi-v-riem overheen loopt. De rubber tussenschijf wil wel eens de geest geven en gaan slippen bij forse krachten. Die zou je kunnen horen.
Een echte aanhoudende fluittoon kan duiden op een luchtlek in het inlaattraject. Als er ergens valse lucht wordt meegezogen bij een verhoogd vacuum, dan kan dat een fluittoon genereren.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
03 jul 2014 21:44 |
|
 |
Xander
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2014 21:42 Berichten: 835 Woonplaats: Soest
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Naar boven
|
 Re: 2 vragen mbt HP en motor
Het geluid zelf is erg moeilijk te traceren aangezien het zich niet voordoet als ik stilsta en gas geef...
Is een lek bij de inlaat niet meer een zuigend geluid?
|
04 jul 2014 07:09 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 2 vragen mbt HP en motor
Een groot gat wel, een klein gaatje kan gaan fluiten.
Verder zou het ook een slijtend lager kunnen zijn van een spanrol/geleiderol van de multiriem of distributie of de dynamo. Rij anders even langs een garage/dealer, wellicht dat zij het zo herkennen.
_________________ Zeg maar André
|
04 jul 2014 08:37 |
|
 |
|