Defecte secundaire luchtpomp
Auteur |
Bericht |
johan12118
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2015 21:51 Berichten: 20
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Defecte secundaire luchtpomp
Hallo allemaal,
Gisteren is mijn auto (C5 ph1 uit 2004) voor onderhoud geweest bij mijn vaste garage. (Geen citroen garage) Hij heeft de auto uitgelezen en een fout gereset. De boorcomputer gaf regelmatig, en de laatste tijd bijna altijd, de melding uitlasgasstoring. Het zou liggen aan de secundaire luchtpomp die de uitlaatgassen extra moet zuiveren oid. Het zou geen kwaad kunnen om zo door te rijden, maar wel wil ik een keer die melding wegkrijgen. Een nieuw onderdeel zou volgens de reguliere handel zo'n 285 euro kosten. Dat vind ik echt veel geld, en ondanks dat ik het milieu een warm hart toedraag, geef ik echt niet zoveel geld uit hiervoor. De garage heeft de stekker losgehaald van de secundaire luchtpomp, en dan geeft de computer slechts 1 foutmelding hierover, ipv 2 als de stekker is aangesloten. Wij hoopten dat de foutmelding hiermee niet meer terug zou komen, maar vandaag bleek dat wel het geval te zijn. Beste forumleden; Voordat ik mijn portemonnee moet gaan trekken voor de luchtpomp, wil ik eigenlijk eerst weten wat jullie mening hierover is. Gewoon zo doorrijden, nieuw onderdeel bestellen, of is er een andeer mogelijkheid om deze storing weg te krijgen? Alvast bedankt.
|
26 apr 2017 20:23 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
De secundaire luchtpomp doet alleen iets de eerste 30 sec bij een koude motor. Dus voor het milieu valt het wel mee. Foutmeldingen komen wel vaker voor bij deze motoren, dus het is niet 100% zeker dat het hiermee opgelost is, maar als je het wil proberen. Ik heb er nog een liggen 35 euro 
_________________ Zeg maar André
|
26 apr 2017 20:37 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
auto rijden kost geld 
|
26 apr 2017 20:39 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
De secundaire luchtpomp zit zelf niet in een geregeld circuit wat storingen kan melden aan de BSI. De meldingen die er zijn, zijn het gevolg van iets anders. Ik zou investeren in een gebruikte pomp van André en liever kijken of je lambdasondes nog wel de juiste waarden aangeven. Wellicht zijn die aan vervanging toe.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
26 apr 2017 22:24 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
welke p.... codes waren het?
|
26 apr 2017 22:31 |
|
 |
johan12118
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2015 21:51 Berichten: 20
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
Willy4, De p codes ga ik nog navragen bij de garage. Je hoort nog van mij. akooiman, Je woont in Eindhoven zie ik, dat is voor mij best een eind weg, maar ik denk er wel over om het van je over te nemen. eventueel via post nl.
|
27 apr 2017 10:02 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
_________________ Zeg maar André
|
27 apr 2017 11:21 |
|
 |
johan12118
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2015 21:51 Berichten: 20
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
de foutcodes waren: p212, P213, P214 Nadat de luchtpomp was afgekoppeld, was er nog maar 1 foutcode, en dat was (weet niet zeker) P213.
|
27 apr 2017 18:31 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
P0212 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 12 P0213 Cold Start Injector 1 Malfunction P0214 Cold Start Injector 2 Malfunction
P0212 code definitie
Injector Circuit Storing - Cilinder 12
Wat de P212 code betekent
P0212 vertelt ons dat de motorregelingsmodule (ECM) een storing heeft gedetecteerd binnen de cilinder 12 brandstofinjectorkring. Deze code is specifiek ingesteld wanneer de spanning of weerstand buiten bereik voorkomt.
Deze code is vergelijkbaar met en kan gezien worden in combinatie met P0200 - P0211, die alle brandstofinjectorkodes zijn.
Misfire, lean condition en rich condition codes kunnen gezien worden naast injector problemen.
Wat veroorzaakt de P0212 code?
ECM is falen of is mislukt Open of verkorte bedradingskabel Elektrische aansluiting die gebroken of slecht is Brandstofinjectorcilinder 12 moet vervangen worden Wat zijn de symptomen van de P0212-code?
De controle motorlicht wordt waargenomen op het dashboard nadat de storing door de ECM is gedetecteerd
Een failsafe modus, die een voorzorgsmaatregel is om schade aan het voertuig te voorkomen, wordt door de ECM vastgesteld
De failsafe modus blijft van kracht totdat de schakeling prestaties heeft die binnen het bereik liggen of de storing is hersteld
Symptomen die worden gevoeld net voor de Check Engine Light is ingesteld, zijn onder andere:
Auto loopt slecht Motor worstelt om te rennen en dood te gaan Auto is moeilijk te herstarten Slechte brandstofmilage Leun, rijk, of onjuist omstandigheden Hoe diagnoseert een monteur de P0212-code?
Controleert de ECM voor alle codes die zijn opgeslagen en kijkt naar de vrieslijstgegevens voor elk
Verwijdert de codes en toetsen het voertuig om de problemen te verifiëren
Als het probleem is geverifieerd:
Gebruik het scangereedschap opnieuw om de werking van het injectorkring te controleren
Controleert de spanning met een multimeter bij de injector zelf; Er kan een noid licht gebruikt worden om de pulsbreedte te controleren.
Als alles anders mislukt, moet de ECM worden getest volgens de specificaties van de fabrikant.
Veel voorkomende fouten bij het diagnosticeren van de P0212-code
Fouten kunnen worden gemaakt wanneer stappen niet allemaal gevolgd worden of als stappen helemaal worden overgeslagen. Hoewel de brandstofinjector de meest voorkomende oorzaak is, moet het en alle andere componenten worden getest voordat er iets wordt vervangen
Hoe ernstig is de P0212-code?
P02012 kan vrij ernstig zijn, afhankelijk van de symptomen. Dingen als een mishandeling of rijke conditie kunnen mild zijn. Aan de andere kant kunnen de symptomen vrij ernstig zijn, zoals een motor die sterft of hard is om te beginnen.
Welke reparaties kunnen de P0212-code repareren?
ECM vervangen Vervanging van de brandstofinjector voor cilinder 12 Herstellen of vervangen van een open of kort in de bedrading Reparatie van problemen met de elektrische aansluiting Aanvullende commentaar voor overweging met betrekking tot de P0212 code
In sommige gevallen kan een noodlicht nodig zijn om de spanningsimpulsbreedte van de brandstofinjector te controleren. Dit is gedaan om de puls te zien die uit de ECM komt; Het lampje gaat branden om de technicus te vertellen als de injector binnen de specificaties staat.
Professionals zullen gebruik maken van geavanceerde scan tools die de mogelijkheid hebben om live data en veranderingen in de tijd te zien die zeer nuttig zijn, vooral voor intermitterende problemen.
Voertuigen meer dan 100k mijl hebben soms een ophoping van vernis, dat een opbouw van deeltjes in benzine is. Soms kunnen deze bouwen tot het punt waar ze injectoren en andere brandstofcomponenten verstoppen. Seafoam kan worden gebruikt om brandstofinjectoren te repareren door ze in bepaalde scenario's te ontdoen.
Heb je hulp nodig met een P0212-code?
Your Mechanic biedt gecertificeerde mobiele mechanica die naar uw huis of kantoor komen om uw voertuig te diagnosticeren en te repareren. Krijg een offerte en boek een afspraak online of spreek een serviceadviseur op 1-800-701-6230.
|
27 apr 2017 18:55 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
P0213 code definitie
Koude Start Injector 1 Storing
Wat de P0213 code betekent
P0213 is een OBD-II diagnostische probleemcode die is ingesteld wanneer de Engine Control Module (ECM) een probleem detecteert met de brandstofinjector met koudstartnummer 1; De ECM triggert een Check Engine Light eenmaal buiten bereikbereik is gedetecteerd.
Deze code is vergelijkbaar met P0214 en kan worden gezien met misfire, lean en rich condition codes.
Wat veroorzaakt de P0213 code?
Koudstartinjector 1 mislukt Open of kort in de bedrading Slechte elektrische aansluiting Wat zijn de symptomen van de P0213-code?
Een faalbeveiligde modus is ingesteld met het Controle Motorlicht en blijft tot een bevredigende prestatie is gedetecteerd of de fout is opgelost
Het voertuig kan slecht lopen
Slechte brandstofmilage
Leun of rijke omstandigheden
Het voertuig kan moeilijk zijn om te beginnen, vooral als het koud is
Hoe diagnoseert een monteur de P0213-code?
Haken een scanner op het voertuig om te controleren of er codes aanwezig zijn (er kunnen meer dan één zijn)
Controleert de data van de bevriezingsframe voor elke code om te bepalen welke voertuigsnelheid, RPM, koelvloeistoftemperatuur, enz. Aanwezig waren toen de codes eerst verschenen
Verwijdert de codes en voert onder een vergelijkbare omstandigheden een testrit uit naar de data van de vriesraam
Als de codes weer verschijnen:
Controleert de spanning bij de injector zelf. Veel voorkomende fouten bij de diagnose van de P0213-code
Fouten kunnen met elke code gemaakt worden. De meest voorkomende fout is het overslaan van stappen of niet in orde. Hoewel de koudstartinjector de gebruikelijke oorzaak is van P0213, moet het worden getest voordat het wordt vervangen. Dit wordt gedaan om onnodige reparaties te vermijden.
Hoe ernstig is de P0213-code?
P0213 is een ongewone code die meestal geen ernstig probleem is. Het voertuig moet naar een veilige locatie worden gereden nadat de code zonder probleem is gevonden. Om eventuele verdere problemen te voorkomen, dient de auto zo snel mogelijk te worden gediagnosticeerd en gerepareerd.
Welke reparaties kunnen de P0213-code repareren?
Koudstartinjector vervangen Verbindingsproblemen oplossen Reparatie of vervanging van de bedrading als nodig Aanvullende commentaar voor overweging met betrekking tot de P0213-code
De koudstartinjector is een belangrijk onderdeel voor de daarvoor uitgeruste voertuigen. Dit stelt de ECM in staat om de koudstartinjector te gebruiken om brandstof toe te voegen om de luchtbrandstofverhouding te kwijten wanneer het koud is.
Een geavanceerd scangereedschap dat live data, zoals spannings-, ohm- en operatiewijzigingen over de tijd mogelijk maakt, is een handig hulpmiddel voor de diagnose van de koudstartinjector.
Heb je hulp nodig met een P0213-code?
Your Mechanic biedt gecertificeerde mobiele mechanica die naar uw huis of kantoor komen om uw voertuig te diagnosticeren en te repareren. Krijg een offerte en boek een afspraak online of spreek een serviceadviseur op 1-800-701-6230.
CONTROLEER DE MOTORLICHT PROBLEMEN CODES P0213 DELEN TWEET P
|
27 apr 2017 19:02 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
P0214 code definitie
P0214 is een generieke probleemcode die een probleem aanduidt met het koudstartinjector nummer 2.
Deze code kan worden gezien met P0213, of misfire, rich, of lean condition codes.
Wat de P0214 code betekent
P0214 is een diagnostische code die is ingesteld zodra de ECM een probleem heeft gedetecteerd die buiten de bereik van de koude startinjector 2 komt. De ECM stelt een diagnostische foutcode in en stelt een failsafe-modus in om verdere schade aan de motor te voorkomen. De failsafe modus blijft totdat het probleem is opgelost of de normale bereik prestatie is gevonden.
Wat veroorzaakt de P0214 code?
P0214 kan een paar typische oorzaken hebben:
Open of verkorte bedradingskabel Foutieve koudstartinjector 2 Elektrische aansluiting die slecht is Wat zijn de symptomen van de P0214-code?
Symptomen worden soms gevoeld voordat het Check Engine Light op het dashboard wordt weergegeven. Deze symptomen omvatten:
Het voertuig rijdt slecht Afname in brandstofverbruik Moeilijke omstandigheden Leun of rijke omstandigheden Hoe diagnoseert een monteur de P0214-code?
Een mechanic controleert altijd op codes voordat er iets anders is gedaan. Aanvullende codes kunnen naast de huidige codes geschiedeniscodes of wachtende codes bevatten. Elke code heeft een vriesframe-gegevens die aangeeft welke conditie het voertuig was bij het instellen van de code.
De code wordt dan gewist en getest gedreven om het probleem te dupliceren.
Zodra de conditie is gedupliceerd, wordt een visuele inspectie uitgevoerd voor beschadigde bedrading of lekkage.
Tenslotte wordt de spanning bij de koudstartinjector gecontroleerd.
Veel voorkomende fouten bij de diagnose van de P0214-code
Fouten kunnen worden gemaakt als stappen niet in de juiste volgorde worden gevolgd, of als bepaalde stappen helemaal niet worden afgerond. De koudstartinjector zelf is de meest voorkomende oorzaak van deze code, maar alles moet worden getest voordat onderdelen vervangen worden om onnodige reparaties te vermijden.
Hoe ernstig is de P0214-code?
P0214 is een meer ongewone code met vrij milde symptomen. Alle codes met de slechte slechte motor dienen voorzichtig te zijn wanneer ze worden aangedreven voor een veilige werking en moeten zo snel mogelijk vervangen worden.
Welke reparaties kan de P214-code repareren?
Koudstart injector 2 vervanging Reparatie of vervanging van bedradingskabel Elektrische aansluitingen vast Aanvullende commentaar voor overweging met betrekking tot de P0214-code
In sommige gevallen kunnen brandstofsysteemreinigers helpen bij het repareren van P0214. Deze schoonmakers verwijderen de vernis die opbouwt in de voertuigen. Dit kan helpen om brandstofinjectoren te verhelpen en te helpen bij bepaalde scenario's.
De koudstartinjector is een belangrijk kenmerk in de daarvoor uitgeruste voertuigen. Hiermee kan de ECM de lucht / brandstofverhouding in de inname rijk maken om de brandstof gemakkelijker te verbranden in koude omstandigheden. Hiermee kan de motor sneller verwarmen en beter rennen als het buitensporig koud is.
Heb je hulp nodig met een P0214-code?
Your Mechanic biedt gecertificeerde mobiele mechanica die naar uw huis of kantoor komen om uw voertuig te diagnosticeren en te repareren. Krijg een offerte en boek een afspraak online of spreek een serviceadviseur op 1-800-701-6230.
CONTROLEER DE MOTORLICHT PROBLEMEN CODES P0214
|
27 apr 2017 19:03 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
Cylinder 12  Zal wat kosten maar je hebt er tenminste 12 gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
28 apr 2017 18:41 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
_________________ Zeg maar André
|
28 apr 2017 18:42 |
|
 |
johan12118
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 sep 2015 21:51 Berichten: 20
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zilver
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
Hoi André, ik wil graag de gebruikte pomp van jou overnemen. Misschien kan je mij een mailtje sturen met jouw bankinformatie, zodat ik het bedrag kan storten, en jij de pomp opstuurt? Groetjes, Johan johbles@hotmail.com
|
28 apr 2017 19:05 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Defecte secundaire luchtpomp
Welk een nuttige informatie over koudstartinjectoren op een motor die geen koudstartinjectoren heeft.
De beschreven codes zijn geen PSA codes. Is er met de Lexia of Diagbox uitgelezen?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
29 apr 2017 09:29 |
|
 |
|