Op wat moet ik letten...???
Auteur |
Bericht |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Op wat moet ik letten...???
Ja helaas, het onvermijdelijke is dan nu toch gebeurd. Ik had zo gehoopt om mijn zwarte Dame in ieder geval over de 400k te tillen. Maar.....vanochtend heb ik haar voor een grote beurt en APK naar mijn garage gebracht en wat blijkt? In ieder geval nu al voor ruim € 2000,- herstel. Stuurkolomlager, wiellager achterste ophanging rechtervoorwiel (  ), rubbers hier en daar, 2 nieuwe banden, handremkabels, enz, enz....Plus het feit dat de eerste originele automaat er al ruim 370k inzit en die toch wat kuren begint te vertonen, moet ik wat anders. Mijn oog is gevallen op: Deze 2.2 phase I met 255k of Deze 2.0hdi phase II met 184k (geen NAP)en deze Deze 2.2 phase II met phase I techniekZouden jullie eens mee kunnen denken? Dank!
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
10 okt 2013 14:36 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Ja, da's niet gemakkelijk. Ik vind die laatste Break de mooiste kleur hebben, maar dat lijkt me niet het eerste criterium. Als je geen break nodig hebt (en ik even niet op de prijs let) zou ik de sedan 2.0HDi kiezen: minste km's, Exclusieve uitvoering en 6-traps automaat. 2 Liter is voldoende, tenzij je vaak zware dingen moet trekken of stoplichtsprintjes wilt winnen (kun je beter andere auto kiezen  ). Dat-ie geen NAP heeft is niet erg, dat kun je bij iedere garage (eventueel tegen betaling) laten checken. Let er wel op dat het geen schadeauto is. Succes, en we zien tzt wel wat het geworden is.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
10 okt 2013 14:56 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
De 2.0 HDI. Fijne motor, jongste auto, redelijke kilometerstand. Berline, als je geen pakjes te vervoeren hebt prima keus. Prijs lijkt me prima. Wel even laten keuren en km stand laten checken.
|
10 okt 2013 15:06 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Hmm, Die blauwe phase I is vanaf 2005 bij deze eigenaar (toen een jaar oud). Dat schept wel vertrouwen, ook gezien de dingetjes die hij er afgelopen augustus nog aan heeft laten doen. De 2.0 staat pas sinds 31-08-2013 op naam van de eigenaar (handelaar?) en die laatste is verkocht denk ik.....  Tenaamstelling 10-10-2013 en dat is vandaag.. Maar dan heb ik nog één andere Deze staat al vanaf 12-06-2012 op naam en ook de APK is al verlopen op 29-08-2012. Een jaar stilstaan, is dat wel zo goed? En waar moet ik op letten? Er staat me iets bij van problemen met automaten (Harm, heel in het begin). En staat die nieuwe 2.0 hdi/136pk goed bekend? Van mijn eigen 2.0hdi/110pk weet ik dat het een ijzersterke motor is...tot pakweg 370.000km. En verder nog iets waar ik op moet letten, met terugroepactie, bekende euveltjes, o.i.d.? Omdat het zo plotseling moet, vind ik dat best wel een beetje eng....
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
10 okt 2013 15:40 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Die 2.0 HDI. Als dat 136 Pk is, is dat dezelfde motor als mijn -ingeruilde- huidige. Heerlijke motor. Alles aan een Citroen gaat stuk, behalve dit. Ik zou ook wel vragen naar de onderhoudshistorie, zou mooi zijn als dat bij een dealer zou zijn gebeurt. Die laatste die je noemt, de bakkerskar, heeft toch wel weer een stuk meer kilometers gelopen.
|
10 okt 2013 15:45 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Van jouw auto ken je de status, hoe het met de D-riem zit en meer van dat soort zaken. Van een andere auto, zeker een wat oudere weet je dat niet Zou je daarom niet eerst moeten kijken of die 2000 Euro voor "herstel" van jouw voiture wel echt nodig is? In jouw geval zou ik om een second opinion vragen, bij iemand anders. Bijvoorbeeld bij JO.... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
10 okt 2013 15:46 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Daar heb je wel gelijk in, maar een waarneembare plas olie onderin de motor, reeds geconstateerde lager problemen en de versnellingsbak waar het meeste leven uit begint te gaan (bij een stevige berghelling schiet de bak steeds in noodloop) en kapotte EGR klep doen een heug'lijke afloop van een second opinion tot een minimum slinken... En ja, ik weet wat de status van mijn auto is en daarom steek ik deze reparatie kosten liever in een 'verser' model......Soms moet je vrede hebben dat je dame 'overleden' is. En daarom zoek ik nu een nieuwere. Iemand misschien nog tips? Maar die 2.2 motor uit de phase I, is die net zo probleemloos als de 2.0/110? Ik voel toch wel wat voor de 2.2 uit Vlijmen..... Dank alvast
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
10 okt 2013 15:53 |
|
 |
Rowi
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Dan koop je weer een oude auto met een hoge kilometerstand, ga je er niets op vooruit. Maar goed, ik weet niet wat het budget is. Een auto is meer dan een goede motor, al het andere kan en zal bij auto's van die leeftijd stukgaan.
|
10 okt 2013 16:54 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
2.2 is in principe prima betrouwbaar, maar wel een oudere motor .... Ik zou zelf naar een 2.0HDiF op zoek gaan als het een diesel moet zijn.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 okt 2013 19:32 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Net als Menno heb ik ze beide gereden, maar de 2.0 HDIF met 6 bak is echt een klasse beter.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 okt 2013 20:16 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Ik zou ook een 2.0 kiezen,....maar heb je deze gezien? http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=238666894
|
10 okt 2013 20:31 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Die is wel erg goedkoop. Volgens de ANWB koerslijst zou die ruim 7000 Euro bij een BOVAG bedrijf moeten kosten. Zijn diesels niet meer te slijten (over een paar maanden weer extra diefstal (accijns) door de overheid). Of zou er iets mee zijn?
|
10 okt 2013 20:45 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
dikke diesels zijn "niets" waard in de handel.
|
10 okt 2013 20:49 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
Ik zou mij eerder druk maken over de lage km stand , klopt die wel ??
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 okt 2013 21:14 |
|
 |
Chevron
V.I.P.
Geregistreerd: 15 jun 2013 21:10 Berichten: 203
Auto: .
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Op wat moet ik letten...???
15000 per jaar voor iemand die op diesel rijdt .... 
|
10 okt 2013 22:42 |
|
 |
|