Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 V6 op het oog ... 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 212000
Kleur: Blanc Nacré

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6 op het oog ...
Ik heb hier een behoorlijk mooie C5 3 liter V6 automaat op het oog.
Iets over de 2 ton gelopen voor een mooi prijsje.
Heb er even mee gereden en mij viel op dat het gaspedaal behoorlijk zwaar gaat. Je moet echt zwaar trappen zeg maar om er een beetje acceleratie uit te krijgen. De hele auto komt op mij als behoorlijk traag over, zeker voor een auto die 207 pk zou moeten leveren.
Wat zou de oorzaak daarvan kunnen zijn? Hebben deze v6'en eigenlijk al een electronisch gaspedaal?
Wat me verder nog aan de auto opviel was het was diesel-achtige geluid bij koude motor. Dit verdween wel na een tijdje. Hoort dit zo?
De achterkant van de auto hing behoorlijk op de grond maar komt wel keurig omhoog bij het starten. Lijken mij defecte hoogteregelaars. Wat denken jullie?
Bij het richting aangeven naar links knipperde de richtingaanwijzer veel te snel. Wellicht een gecorrodeerd massakontakje of toch een defecte COM2000? Temeer daar met het richting aangeven ook het lampje voor de verlichting op het dashboard oplichtte.
Verder zag ik op het centrale display een airbag storing. Wat zou dat kunnen zijn? Defecte bedrading onder de bestuurdersstoel? De hoogteverstelling van deze stoel (handmatig) werkte trouwens ook niet naar behoren.
Automaat bak vond ik wat bonkig in de 1 schakelen en ook vanuit de N positie in de R positie komt er een behoorlijk bonk/klonk geluid vanonder de motorkap vandaan. Schakelt echter wel vloeiend op. Is de 4 bak in de V6 trouwens dezelfde als in de 2 liter?
Het lijken een boel negatieve punten. Maar positief is wel: alle electrische assesoires werken inclusief het schuifdak. De karroserie is op een paar kleine parkeerschades na vrijwel gaaf. Uitlaat lijkt me ook zeer goed (gaan deze bij een C5 eigenlijk levenslang mee??). De auto heeft wel altijd de nodige beurten/onderhoud gehad.
En tja, het is een V6 hè! Dat zalige motorgeluid, het super rijcomfort en dat voor dat geld.....
Geef jullie oordeel is ééns. :cit4

23 sep 2013 19:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6
ik zou hem laten staan,maar dat is mijn mening

23 sep 2013 19:13
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6
Andere zoeken , of even flink investeren in deze als de prijs ok is ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

23 sep 2013 19:59
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6
Wat zou de oorzaak dan kunnen zijn van zo'n zwaar gaspedaal?
Prijs ligt om de 1200 euro. Voor dat geld kun je natuurlijk nooit geen nieuwe auto verwachten!

23 sep 2013 21:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6
maar ge gaat niet toe komen met die prijs voor de herstellingen

23 sep 2013 21:21
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht V6
Ik kan natuurlijk wel veel zelf doen.
Mij gaat het erom dat de basis goed is.
Dus geen versleten draagarmlagers, lekkende koppakkingen, slecht herstelde schades, kapotte automaatbakken of meer van dat soort zaken.
Een COM2000 vervang je nog wel een keer en zo'n zwaar gaspedaal zal vast en zeker geen kapitale reparatie zijn.
Maar moet wel eerst weten waar het probleem zit. Misschien een vervuild gasklephuis?

23 sep 2013 21:49
Profiel
BAN
BAN

Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: V6 op het oog ...
Een V6 is niet echt traag maar mijn ervaring is ook wel dat het traag voelt. De V6 is meer gemaakt voor souplesse en niet als stoplichtsprinter.
Dat getik komt waarschijnlijk door de variabele nokkenas. Komt vaker voor maar kan op zich niet zoveel kwaad. Klinkt wel gek een V6 benzine met een dieselend geluid. :D

23 sep 2013 22:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Dit is een barrel. Voor die € 1.200 zou ik de BX van Bossinkje kopen.

viewtopic.php?f=45&t=9631&start=690

23 sep 2013 22:21
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ja. Maar dat "zware" gaspedaal was de verkoper bij zijn proefrit in de auto ook al opgevallen.
Heeft deze V6 eigenlijk een electronisch gaspedaal of werkt ze nog met een traditionele gaskabel?
Getik verdween inderdaad bij het warmer worden van de motor.
Wegzakkende achterkant bij stilstand zal duiden op een defekte hoogteregelaar denk ik?

23 sep 2013 22:22
Profiel
BAN
BAN

Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium

Naar boven
Antwoord met een citaat
Pedaal is elektronisch.
Wegzakken stationair kan duiden op lekkende veercilinders.
Het getik verdwijnt als de motor toeren heeft gemaakt Aldus mijn eigen ervaring.
Heeft de wagen wel regelmatig onderhoud gehad? Vervuilde olie kan ook een oorzaak zijn.

23 sep 2013 22:27
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Auto: c5 v6 Exclusive
Opties: Alles en een afneembaar trekhaak
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Organummer: 09172c
Productienummer: 10281
kilometerstand: 292000
Kleur: donker grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als ik de mankementen zo lees, zou ik hem mooi laten staan. Alles aan een V6 is duur. Je somt nu de dingen op die je al hebt opgemerkt, wie weet wat er nog allemaal verborgen is!

Laten staan!!

24 sep 2013 09:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik vind het wel een hele lijst en inderdaad V6 onderdelen zijn duur

De automaat is een ZF HP20, da's een andere als de AL4 van de 2l.
Na 2 ton zal een oliewissel wel wonderen doen denk ik. De ZF is beter te servicen als de AL4, dus dat is winst. Maar denk wel, als het niet oliewissel is, dan kost het je al gauw 2K

Gaspedaal hoort niet zwaar te gaan. Evt smeren of iets vervangen. Moet niet al te ingewikkeld zijn

Uitlaat goed zal betekenen dat ie al vervangen is en de vervangingsexemplaren zijn meestal foolproof. Da's dus goed.

Veercylinders staat los van V6, maar kost wel het nodige om te repareren (500?)

Airbag storing ? Kan van alles zijn, een nieuw exemplaar is prijzig. Maar moet wel 2ehands te vinden zijn . Vervangen is een eitje.

Je kunt de auto meenemen naar een cit monteur (bv oldenhage ) voor een diagnose en kostenplaaatje en daarmee misschien nog wat bereiken bij de koper. Zo te zien zit er tenminste voor 1500 euro werk aan.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

24 sep 2013 10:01
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Auto heeft wel regelmatig onderhoud gehad alleen niet bij een officiele Citroen dealer.
Nouja, zal de vorige eigenaar ook wel te duur zijn geweest. Ik realiseer me terdege dat alles aan een V6 duur is.
Distributieriem zit er ook aan te komen. Laatste keer vervangen bij 120tkm. Auto staat nu op 211tkm.
Is zo'n distributieriemwissel veel werk? Hoor wel ééns van sommigen dat je bij bepaalde typen V6 dan de hele motor moet lichtten. Bij deze hopelijk niet toch?

De achterkant zakt overigens weg als de auto een tijdje (2 dagen) stil heeft gestaan. Niet tijdens het stationair draaien. Wordt de auto gestart dan komt de achterkant wel netjes omhoog. Net als bij vroegere hydraulisch geveerde Citroens zeg maar. Maar het hoort natuurlijk niet. Is dit daadwerkelijk interne lekkage of kan het ook aan vervuilde hoogteregelaars liggen? Als het interne lekkage is, ben je dan automatisch aan nieuwe veercilinders toe?

Als het pedaal electronisch is, hoe kan het dan zo zwaar gaan? Dan zou het pedaal toch eigenlijk normaal moeten werken (licht). Of zit er toch nog iets van een veermechanisme aan het gaspedaal wat vast zit waardoor het gaspedaal zo zwaar gaat?

Het tikken verdwijnt inderdaad als de motor goed warm is. Draait dan eigenlijk heel mooi en ik denk dat na een oliewissel en een goede autobahnrit dit nog wel gaat verbeteren.

Blijft nog over die richtingaanwijzer die te snel tikt. Ik denk eerder aan een slecht massakontakt dan aan een defecte COM 2000 temeer daar het lampje van de dimlichten ook mee oplicht.

Ik denk dat ik de auto maar ééns mooi daar laat staan. Misschien komt ie er niet af en gaat er nog wel meer van de prijs af. Voor 1000 euro zou het een goede hobby auto zijn. :cit4

Zo'n auto is alleen aan reserve-onderdelen die eraan zitten al wel meer dan 1000 euro waard! :lol:

24 sep 2013 10:04
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën

Naar boven
Antwoord met een citaat
DB wissel gaat snel naar 1K als je het laat doen ( en goed doet ! ) ...
Dus incl. alle spanrollen, waterpomp, multiriem e.d.
Bij dit soort achterstallig onderhoud zou ik ook gelijk 6 nieuwe bobines monteren ( iig rekening mee houden ) ...

Kont ingezakt zijn lekke veercilinders , dus vervangen , stootrubbers zullen vast ook wel missen , etc , etc
Hoe is de handremkabel, kan mij niet voorstellen dat deze wel netjes is ...
Dan nog de Com2000, de airbag storing ... bonken van de bak

Als je het juist aanpakt gaat deze auto veel geld kosten ( ook als je het zelf doet )
Lekker laten staan ;) ben het geheel met Rowi eens, klinkt als een barrel

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

24 sep 2013 10:25
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Handrem werkte wel goed.
Maar inderdaad, zo'n auto wordt natuurlijk niet voor niets voor dat geld ingeruild.
Indien dit een perfecte auto was waarin veel geinvesteerd is had de vorige eigenaar de auto natuurlijk nooit van de hand gedaan.
Maar wel interessant om ééns een keer mee te rijden en te zien wat je voor dat geld dus krijgt.
Ik denk ook dat wil je hier een perfecte auto van maken je er veel geld in zou moeten investeren. En dat is nu juist het probleem. Alleen al een nieuwe distributieriem met alles erop en eraan overstijgt al de dagwaarde van de auto.
Iedere cent die je in zo'n oude auto investeert zie je nooit meer terug wil je hem van de hand doen. En daar komen dan nog de exorbitant hoge brandstofkosten en wegenbelasting bij. Vandaar dat de vorige eigenaar de auto waarschijnlijk ook heeft ingeruild.
Nuchter gezien zou je nooit aan zo'n auto moeten beginnen. Maarja, het blijven mooie machines hè.
Lekker weertje, schuifdak open, een beetje gasgeven en die prachtige volle V6 klank komt het interieur binnen en dat in combinatie met het zweven over slecht wegdek.... Zo worden ze helaas niet meer gemaakt. :smt004
Vraag me echter nog wel steeds af wat de oorzaak zou kunnen zijn van zo'n vast zittend electronisch gaspedaal...
Nog nooit meegemaakt in een auto (wel met traditionele gaskabel). Dat zou em toch moeten zitten in de conctructie van het gaspedaal toch?

24 sep 2013 12:57
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende