Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=12857 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | snorre [ 01 feb 2013 15:17 ] |
Berichttitel: | Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Hallo mede forumleden, Ik ben al jaren Citroën liefhebber ben begonnen met een GSa en intussen 3 x Xantia daar tussen door ander merken maar altijd weer terug gekomen op Citroën ( fijne reiswagens). Nu overweeg ik over te stappen naar een C5 fase 1 of 2 op Benzine (kwa kosten aspect pensioen hahaha). Nu zijn er verschillende type's met verschillende motoren oa Ligne Prestige, HPI Exclusive, Difference, Seduction en Essentielle. Is het type Ligne Prestigne ( meest verkochte) een betrouwbaar of storings gevoelige auto? Welke type moet ik beslist laten staan kwa storings gevoeligheid? Ik heb het forum er op nagekeken maar kom weinig ( geen) van dit soort vragen tegen. Hopen dat U mij verder kan helpen in deze duisterwereld van C5 |
Auteur: | Klussie [ 01 feb 2013 15:28 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Er is er maar 1 die je beter kan laten staan en dat is de HPI vreselijke mooie complete auto maar om teleurstelling te voorkomen, niet doen. Zoek er maar eens op ![]() Welkom trouwens ![]() Hier nog een mooi overzicht voor je. http://www.autowiki.nl/overzichten/Citr ... del=8%7CC5 |
Auteur: | Ploffie [ 01 feb 2013 15:56 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Leuke website klus, die kende ik nog niet. ![]() |
Auteur: | Marc [ 01 feb 2013 16:01 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Inderdaad, de HPi moet je laten staan. De 1.8 en 2.0 16v motoren zijn gewoon goed. De 2.0 is wat sterker. Wel oppassen, want de HPi is ook een 2 liter motor. Dus altijd goed kijken of er een 2.0 16v (goed) of een 2.0 HPi (fout) in zit. Ik denk niet dat het ene uitrustingsnivo betrouwbaarder is dan de andere. Wel is het natuurlijk zo, dat hoe meer er op zit, hoe meer er kapot kan gaan. Ikzelf zou toch proberen een Exclusive te vinden met xenon verlichting. En ph1 Exlusive is altijd met xenon. Ph2 weet ik niet meer zeker. Ik dacht van wel. Afhankelijk van de uitrusting en motor heb qua hydrauliek nog de HA3 en de HA3+ varianten. HA3+ is en uitgebreider systeem met extra bollen en een sport-knopje |
Auteur: | snorre [ 01 feb 2013 16:26 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Hallo Heren Alvast bedankt voor uw reactie's @Marc zo als ik dus uit uw schrijven lees zijn de verschillende types zoals Ligne Prestige, Exclusive, Difference, Seduction, Essentielle alleen maar C5's met uitgebreidere Opties / accessoires of zie ik dat verkeerd? |
Auteur: | Harm [ 01 feb 2013 16:55 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Van een lid geweest, dus... Al die namen zijn inderdaad uitvoeringen met meer of minder toetsers en/of bellen... |
Auteur: | Marc [ 01 feb 2013 17:02 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Zoals Harm aangeeft slaan de namen puur op de uitrusting. Motorisering staat los van de uitvoering, alhoewel niet elke mogelijke motor-uitrusting combi gemaakt is. Hpi en V6 waren bij ph1 altijd Exclusive en de 1.8 is niet als Exclusive geleverd. De te vermijden Hpi is trouwens maar kort leverbaar geweest. Je zult geen ph2 aantreffen met HPi motor. |
Auteur: | Ronald [ 01 feb 2013 17:53 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Aanvullend op bovenstaand: De Ligne Prestige, Exclusive, Difference zijn de luxere uitvoeringen (ja, er kan meer kapot) Seduction, Essentielle zijn de instapmodellen. Bij tweedehands zijn de verschillen in prijs op basis van uitvoering erg klein of niet aanwezig. Kijk dus vooral naar de eerste drie uitvoeringen, maar als je een perfecte Seduction ziet staan moet je hem zeker niet laten lopen. gr. Ronald |
Auteur: | Boby [ 01 feb 2013 19:29 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
snorre schreef: Nu overweeg ik over te stappen naar een C5 fase 1 of 2 op Benzine Beste, Sinds deze maand rijden wij met een Ph2. Weliswaar een Break Diesel exclusive 2.0. Voordien een Ph1, 2.2. Eerlijk bekennen dat het verschil toch merkelijk groot is tussen de Ph1 (Bj 2001) en Ph2 (Bj 2006). Ik schrijf dus mijn ervaring over diesel. Wegligging en windgevoeligheid bij de Ph 2 lijkt me beter dan bij de Ph1. Van vering lijkt mij de Ph1 stugger te zijn dan bij de Ph2. Ook de stuurinrichting lijkt me beter te zijn dan bij de Ph1. Wat optrekvermogen en verbruik betreft, ook een merkelijke verbetering. De Ph2 lijkt ons vinniger en bijzonder aangenamer te rijden dan de Ph1. Ik schrijf nu ook wel over een automaat 6 versnelling waar voordien de Ph1 een 4 versnelling had. Wanneer we het hebben over de wegligging, de windgevoeligheid, de reminrichting en de vering, meen ik gerust te mogen zeggen dat we hier toch over het neusje van de zalm kunnen spreken. Ook het zitcomfort speelt mijn inziens toch wel een belangrijke rol voor vertegenwoordigers of beroepschauffeurs. Vanuit die hoek verneem je ook toch wel positieve opmerkingen. |
Auteur: | GW-tje [ 01 feb 2013 21:18 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Verrassend wanneer je bedenkt dat er niet eens echte verschillen zijn tussen Ph1 en Ph2, behalve misschien wat smoelwerk en wieldiameter...... |
Auteur: | cieterman [ 01 feb 2013 21:30 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Phase 1 uit 2001 en phase 1 uit 2004 maakt ook al een groot verschil qua weggedrag en soepelheid van de vering. Ik spreek uit ervaring. Als je dus voor een phase 1 gaat neem er dan zo mogelijk een uit 2004. Die zijn wat "ausgereifter" als onze oosterburen zouden zeggen. Verder succes met je keuze. Groeten, Cieterman ![]() ![]() |
Auteur: | Ronald [ 02 feb 2013 00:47 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Ik weet het niet, ik heb een ORGA9307 1,5 jaar parallel aan een ORGA9950 gereden, er waren zeker verschillen in rij- en schakelgedrag, maar die zijn waarschijnljk niet terug te voeren op bouwjaar. Sommige van mijn bevindingen zijn juist contrair aan die van Cieterman. gr. Ronald |
Auteur: | chathanky [ 02 feb 2013 01:22 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
Goh wat is er met die 9950 gebeurt? ![]() |
Auteur: | Ronald [ 02 feb 2013 01:26 ] |
Berichttitel: | Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan |
De strakkere, fellere maar minder bollen-verende 9950 heeft volgens mij een nieuw leven gekregen ![]() Qua rijgedrag was de 9950 de betere, maar oh wat was de 9307 mooi en zacht! gr. Ronald |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |