Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Auteur |
Bericht |
snorre
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 14:43 Berichten: 4
Auto: c5
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Hallo mede forumleden,
Ik ben al jaren Citroën liefhebber ben begonnen met een GSa en intussen 3 x Xantia daar tussen door ander merken maar altijd weer terug gekomen op Citroën ( fijne reiswagens).
Nu overweeg ik over te stappen naar een C5 fase 1 of 2 op Benzine (kwa kosten aspect pensioen hahaha).
Nu zijn er verschillende type's met verschillende motoren oa Ligne Prestige, HPI Exclusive, Difference, Seduction en Essentielle.
Is het type Ligne Prestigne ( meest verkochte) een betrouwbaar of storings gevoelige auto? Welke type moet ik beslist laten staan kwa storings gevoeligheid?
Ik heb het forum er op nagekeken maar kom weinig ( geen) van dit soort vragen tegen.
Hopen dat U mij verder kan helpen in deze duisterwereld van C5
|
01 feb 2013 15:17 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Er is er maar 1 die je beter kan laten staan en dat is de HPI vreselijke mooie complete auto maar om teleurstelling te voorkomen, niet doen. Zoek er maar eens op Welkom trouwens  Hier nog een mooi overzicht voor je. http://www.autowiki.nl/overzichten/Citr ... del=8%7CC5
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
01 feb 2013 15:28 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Leuke website klus, die kende ik nog niet. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
01 feb 2013 15:56 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Inderdaad, de HPi moet je laten staan. De 1.8 en 2.0 16v motoren zijn gewoon goed. De 2.0 is wat sterker. Wel oppassen, want de HPi is ook een 2 liter motor. Dus altijd goed kijken of er een 2.0 16v (goed) of een 2.0 HPi (fout) in zit.
Ik denk niet dat het ene uitrustingsnivo betrouwbaarder is dan de andere. Wel is het natuurlijk zo, dat hoe meer er op zit, hoe meer er kapot kan gaan. Ikzelf zou toch proberen een Exclusive te vinden met xenon verlichting. En ph1 Exlusive is altijd met xenon. Ph2 weet ik niet meer zeker. Ik dacht van wel.
Afhankelijk van de uitrusting en motor heb qua hydrauliek nog de HA3 en de HA3+ varianten. HA3+ is en uitgebreider systeem met extra bollen en een sport-knopje
_________________ Groeten, Marc
|
01 feb 2013 16:01 |
|
 |
snorre
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 14:43 Berichten: 4
Auto: c5
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Hallo Heren
Alvast bedankt voor uw reactie's
@Marc zo als ik dus uit uw schrijven lees zijn de verschillende types zoals Ligne Prestige, Exclusive, Difference, Seduction, Essentielle alleen maar C5's met uitgebreidere Opties / accessoires of zie ik dat verkeerd?
|
01 feb 2013 16:26 |
|
 |
snorre
C5club Newbie
Geregistreerd: 01 feb 2013 14:43 Berichten: 4
Auto: c5
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
En deze C5 kwam ik tegen op het net. Van een van de Forumleden?   Het is een Citroen C5 2.0-16V Exclusive bouwjaar 2001 met 207000km kosten 1950 euro. deze staat bij een autohandelaar in Putten
|
01 feb 2013 16:48 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Van een lid geweest, dus...
Al die namen zijn inderdaad uitvoeringen met meer of minder toetsers en/of bellen...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
01 feb 2013 16:55 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Zoals Harm aangeeft slaan de namen puur op de uitrusting. Motorisering staat los van de uitvoering, alhoewel niet elke mogelijke motor-uitrusting combi gemaakt is. Hpi en V6 waren bij ph1 altijd Exclusive en de 1.8 is niet als Exclusive geleverd.
De te vermijden Hpi is trouwens maar kort leverbaar geweest. Je zult geen ph2 aantreffen met HPi motor.
_________________ Groeten, Marc
|
01 feb 2013 17:02 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Aanvullend op bovenstaand:
De Ligne Prestige, Exclusive, Difference zijn de luxere uitvoeringen (ja, er kan meer kapot) Seduction, Essentielle zijn de instapmodellen. Bij tweedehands zijn de verschillen in prijs op basis van uitvoering erg klein of niet aanwezig. Kijk dus vooral naar de eerste drie uitvoeringen, maar als je een perfecte Seduction ziet staan moet je hem zeker niet laten lopen.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
01 feb 2013 17:53 |
|
 |
Boby
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 okt 2012 19:51 Berichten: 48
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Cruise Control,elektr.open dak,Xenon lampen,draaibare kruislichten,parkeersensoren voor en achter, mistlichten voor, zetelver
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 98.000
Kleur: metaal grijs
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
snorre schreef: Nu overweeg ik over te stappen naar een C5 fase 1 of 2 op Benzine Beste, Sinds deze maand rijden wij met een Ph2. Weliswaar een Break Diesel exclusive 2.0. Voordien een Ph1, 2.2. Eerlijk bekennen dat het verschil toch merkelijk groot is tussen de Ph1 (Bj 2001) en Ph2 (Bj 2006). Ik schrijf dus mijn ervaring over diesel. Wegligging en windgevoeligheid bij de Ph 2 lijkt me beter dan bij de Ph1. Van vering lijkt mij de Ph1 stugger te zijn dan bij de Ph2. Ook de stuurinrichting lijkt me beter te zijn dan bij de Ph1. Wat optrekvermogen en verbruik betreft, ook een merkelijke verbetering. De Ph2 lijkt ons vinniger en bijzonder aangenamer te rijden dan de Ph1. Ik schrijf nu ook wel over een automaat 6 versnelling waar voordien de Ph1 een 4 versnelling had. Wanneer we het hebben over de wegligging, de windgevoeligheid, de reminrichting en de vering, meen ik gerust te mogen zeggen dat we hier toch over het neusje van de zalm kunnen spreken. Ook het zitcomfort speelt mijn inziens toch wel een belangrijke rol voor vertegenwoordigers of beroepschauffeurs. Vanuit die hoek verneem je ook toch wel positieve opmerkingen.
_________________ Na 37 jaar roken gestopt op 8 januari 2013...
|
01 feb 2013 19:29 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Verrassend wanneer je bedenkt dat er niet eens echte verschillen zijn tussen Ph1 en Ph2, behalve misschien wat smoelwerk en wieldiameter......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
01 feb 2013 21:18 |
|
 |
cieterman
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29 Berichten: 822 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 140149
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Phase 1 uit 2001 en phase 1 uit 2004 maakt ook al een groot verschil qua weggedrag en soepelheid van de vering. Ik spreek uit ervaring. Als je dus voor een phase 1 gaat neem er dan zo mogelijk een uit 2004. Die zijn wat "ausgereifter" als onze oosterburen zouden zeggen. Verder succes met je keuze. Groeten, Cieterman 
_________________
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70 Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km), C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km) C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
|
01 feb 2013 21:30 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Ik weet het niet, ik heb een ORGA9307 1,5 jaar parallel aan een ORGA9950 gereden, er waren zeker verschillen in rij- en schakelgedrag, maar die zijn waarschijnljk niet terug te voeren op bouwjaar. Sommige van mijn bevindingen zijn juist contrair aan die van Cieterman.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
02 feb 2013 00:47 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
Goh wat is er met die 9950 gebeurt? 
|
02 feb 2013 01:22 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Welk type C5 fase 1 of 2 beslist laten staan
De strakkere, fellere maar minder bollen-verende 9950 heeft volgens mij een nieuw leven gekregen Qua rijgedrag was de 9950 de betere, maar oh wat was de 9307 mooi en zacht! gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
02 feb 2013 01:26 |
|
 |
|