bedrading aircopomp en relais
Auteur |
Bericht |
johnny-b
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 14:13 Berichten: 33 Woonplaats: Sommelsdijk
Auto: Break Ligne Prestige AT4
Opties: Parkeersensoren voor en achter, vaste trekhaak met sok
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10003
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 100000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 bedrading aircopomp en relais
Ik heb buiten het probleem van de kachelklep ook een probleem met de airco en dat lijkt in de bedrading naar de pomp te zitten. In eerste instantie sloeg de pomp niet aan waarop ik de stekker op losmaakte om te meten en wie schetst mijn verbazing ? keurig netjes 13,45 volt !!dus ik dacht dan is de koppeling defect maar toen ik de stekker er weer op deed kwam de bekende KLIK maar ook de klak waardoor hij weer uit ging, als ik en beetje rommelde met de bedrading kon ik hem in en uitschakelen, echter na een paar keer lukte het niet meer en ben ik opnieuw gaan meten, maar nu had ik nog maar 9,5 - 10 volt over wat waarschijnlijk te weinig is voor de koppeling en nu dus niet meer aan slaat.
Wie kan mij vertellen waar die bedrading naar toe loopt, welk relais en welke plaats ? want wellicht moet ik het daar zoeken, ik heb ook al eens iets gelezen over slechte kontakten in of op de BSI ? ik wet alleen niet waar ik die moet zoeken en hoe die er uit ziet.
Kortom alle info is welkom.
Groeten John
|
30 jul 2012 18:48 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
Heb je al een Haynes aangeschaft met alle bedradingsschema's daarin?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 jul 2012 19:51 |
|
 |
johnny-b
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 14:13 Berichten: 33 Woonplaats: Sommelsdijk
Auto: Break Ligne Prestige AT4
Opties: Parkeersensoren voor en achter, vaste trekhaak met sok
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10003
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 100000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
GW-tje, ik zelfs heb een lexia en op cd22 staan alle schema's maar dat laat me niet echt zien waar de zaken zich bevinden en hoe ze er uit zien dus dat lost mijn probleem niet op.
Ik zal eerst moeten weten hoe de componenten er uit zien en waar ze zitten.
Het feit dat ik na enige tijd nog maar 9,5v - 10 volt over houd zegt mij dat er ergens een flinke overgangsweerstand bestaat die dit veroorzaakt en hoogstwaarschijnlijk een relais of aansluiting hier van.
Dus nogmaals aan allen wie weet waar het zit en hoe het er uit zit.
Groet John
|
30 jul 2012 21:16 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
De grotere en zwaardere zekeringen en computerreutemeteut zit in de plastic bak, juist achter de accu, als je voor de auto staat. De BSI is niets meer dan de "intelligente" zekeringenkast onder het dashboard.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
30 jul 2012 21:20 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
die relais zit in de BSM
|
30 jul 2012 21:43 |
|
 |
johnny-b
C5club Rookie
Geregistreerd: 20 sep 2011 14:13 Berichten: 33 Woonplaats: Sommelsdijk
Auto: Break Ligne Prestige AT4
Opties: Parkeersensoren voor en achter, vaste trekhaak met sok
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10798
Productienummer: 10003
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 100000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
Het is gelukt en het probleem zat in de connector tussen de bsm en de koppeling. De aircopomp slaat nu aan ( KLAK )na dat de motor gestart is. Echter nu werkt het nog niet want de dunne leiding wordt erg warm (niet vast te houden) maar de dikke leiding wordt niet echt koud. Het koude middel is bij aanvang van de problemen bijgevuld dus zou de hoeveelheid voldoende moeten zijn.
Als iemand nog suggesties of ideeën heeft dan houd ik mij aanbevolen.
|
03 aug 2012 12:52 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
je hebt antwoord op je pb 
|
03 aug 2012 13:34 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: bedrading aircopomp en relais
Komt er ook geen koude lucht uit de ventilatie openingen als je de temperatuurregeling op 15 graden zet, of zoiets?
Die koelere kant van de leiding, dat is de afgaande vanaf de condensor, wordt ook niet echt koud Hij is echter beduidend koeler dan de ingaande naar de condensor, die vanaf de pomp/compressor komt. De "koude kant" is de vloeistof fase van het koudemiddel, pas bij expansie aan het begin van de verdamper wordt dat heel sterk afgekoeld. Daarvandaan gaat de leiding naar de compressor, en ook die leiding is niet super koud.
Belangrijkste blijft: komt er wel koude lucht uit de ventilatie openingen in de auto?
En hoe heeft dat "bijvullen" plaatsgevonden? Is eerst de oude hoeveelheid er uit gehaald, en vervolgens, na vacumeren, de juiste hoeveelheid er in gedaan?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 aug 2012 13:41 |
|
 |
|