Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Spuiter gevraagd om vers slecht spuitwerk te beoordelen 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Spuiter gevraagd om vers slecht spuitwerk te beoordelen
Hey, zoals sommige hier weten hebben ze een paar weken geleden bij mijn garage tegen onze dame gezeten. De schade was niet zo erg maar er moest wel een deel herspoten worden. En daar wringt het schoentje. Vorige week maandag ben ik haar binnen gaan doen bij de garage die haar zou strippen en dan naar een spuiter brengen. Wat ik al vreemd vond was dat de garage zei dat de wagen al op donderdag klaar zou zijn. Het is een donkere kleur en het is nog een parelmoer dus heel moeilijk te spuiten en de garage zei al dat het minstens naar de hele zijkant verneveld moest worden anders zou er zeker kleurverschil zijn. Dus woendag bel ik of de wagen ging af zijn en ze bevestigden dat de wagen idd de dag erop klaar zou zijn. Dus ik donderdag de wagen afhalen en toen kreeg ik de rekening, amper 1000 euro. Eerst dacht ik er niet bij na maar onderweg ging ik nog tanken en tijdens het tanken kreeg ik het spuitwerk in het oog. Ik viel bijna om. Allereerst was de wagen nog volledig vuil enkel de plek waar ze gespoten hadden was proper dus van het achterlicht tot waar de deur begon. Toen ging ik verder kijken. In totaal heb ik een 10-tal spuitfouten gevonden, stof onder het spuitwerk. dan aan de dakrand zie je precies waar het spuitwerk eindigt en de originele lak begint: er is op die plek geen vernis. De zwarte bumperbescherming is gewoon wat bijgewerkt maar hierbij is er ook op het lakwerk van de bumper gemorst. En het allerergste: het is een verschrikkelijk kleurverschil. De verzekering is aangesproken en waarschijnlijk gaat een expert het gedane werk terug bekijken. Maar voor alle zekerheid wil ik een tweede opinie en het liefst dan ook op papier. Dit kan tegen betaling.

29 jul 2012 21:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Spuiter gevraagd om vers slecht spuitwerk te beoordelen
Heb je dat allemaal nodig als een leek al kan zien dat er prutswerk is geleverd?
Trouwens, sterkte......wat een drama. Ik hoop voor je dat alles op zijn pootjes terecht komt en als alles achter de rug is je weer plezier aan de wagen zult beleven! :smt023

C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

29 jul 2012 21:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Zonde, dit. Sterkte. Ik hoop dat 't allemaal weer goed komt.

29 jul 2012 22:33
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 2.0i 16V ph3 Automaat Exclusive
Opties: CC+Leer+trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 111.000
Kleur: zwart metall.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Beste Peeke 1972,

Ben je al bij de spuiter langs geweest?
Misschien is 'tie het wel helemaal eens met je...
In ieder geval moet hij de kans krijgen om zijn werk beter te doen, fouten te herstellen.

In stelling brengen van allerlei geschut kan nodig zijn, maar niet bij een eerste praatje met de spuiter, lijkt mij hoor...

Met zoveel "geschut" maak je het gelijk nogal juridisch en welles-nietes....

Kleurverschil, tja,
Zelf ben ik beroepshalve heel intensief bezig met licht en kleur en zie kleurverschillen wanneer anderen het al lang best vinden...
Zo heb ik eens schade laten herstellen, geen metallic of parelmoer, gewoon een RALkleur.
Kleur door het (gerenommeerde) herstelbedrijf "geschoten", computer mengt de verf, kan niet fout denk je. Ik zie kleurverschil... maar vindt het best zo. plus:

Het is wel zo dat alles een zekere tolerantie mag hebben, dus een heel licht kleurverschil is niet altijd te voorkomen en moet soms geaccepteerd worden.
(maar je hebt het over een "verschrikkelijk kleurverschil", dus nu nog niet van toepassing)

Heeft de spuiter de kleur 'ganache' laten maken of zelf samengesteld?
Is het ingekochte originele lak, blijft het punt natuurlijk: schade moet niet meer zichtbaar hersteld worden, dus ook wanneer de originele lak al iets in kleur is verschoten.

Succes, en 't komt wel goed !

30 jul 2012 21:20
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 10957
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
Jij maakt het wel erg gemakkelijk DSuser. Als een zichzelf respecterende spuiter "de kans moet krijgen om het te herstellen", dan weet zo'n kerel echt niet waar hij mee bezig is. Het is geen spelletje. Schadeherstel en spuitwerk moet nu eenmaal in 1 keer goed. Sommige beroepen brengen dat nu eenmaal met zich mee......

C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km

30 jul 2012 21:32
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Auto: C5 2.0i 16V ph3 Automaat Exclusive
Opties: CC+Leer+trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 111.000
Kleur: zwart metall.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Beste GW-tje,

Een zichzelf respecterende spuiter zou zoiets nooit afleveren.
Heeft die man nog enige beroepseer, dan is dit zo met hem geregeld, ziet ie zelf wel in dat dit even over moet!

Zelf zou ik hem die gelegenheid eerst geven (is overigens juridisch gezien ook de enige weg tenzij aangetoond of aannemelijk gemaakt wordt dat die man niet in staat is naar wens te leveren)

Bij artsen en chirurgen: Ja, daar is het wel prettig dat alles in één keer goed loopt...
Maar ook daar: De wereld is niet perfect!

Kom, kom, niet zo serieus, beetje tolerant, wordt de wereld een stuk prettiger door...

Uiteindelijk is het zeker geen spelletje, want aan het eind van het verhaal moet er toch een perfect herstelde auto staan.

30 jul 2012 22:18
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Heb 15 jaar in de automobiel gewerkt waarvan 3jaar kwaliteitscontroleur en weet idd wanneer een kleurverschil verschrikkelijk is. Je ziet het verschil van kleur al zonder dat er zonlicht op schijnt.En in de zon is het helemaal erg. De lakfouten mogen niet gemaakt worden door een goede spuiter, hier is gewoon niet stofvrij gespoten gezien de vele stofjes onder de lak. Er zijn ook nog verschillende putjes in het spuitwerk. En het feit dat de wagen ouder is moet ik zeker niet akkoord gaan met dat kleurverschil. Dan moet ze gewoon verder uitnevelen omdat te verdoezelen. Een goede spuiter krijgt dit zo klaar dat een geoefend oog het al moeilijk heeft om het verschil te zien. Hier is enkel naar boven toe en dan maar tot aan de dakrand uitgenevelt en daar zie je de overgang tussen oud en nieuw. Richting de achterdeur is gewoon gespoten. Hier had ook minstens doorgeneveld moeten worden tot op de achterdeur en niet bruusk stoppen waar de deur begint. Plus het parelmoer komt volledig niet door zoals origineel. Dit is de reden om te zeggen dat ik niet wil dat die prutser nog aan onze dame komt. Ik vermoed dat om dat prutswerk nog goed te krijgen dat nu de hele zijkant gespoten zal moeten worden want hij heeft de dakrand bv serieus verknoeid. En in dit geval als ik het zo goedkoop mogelijk wou kon ik niets zeggen maar ik moet niet akkoord gaan omdat hier een verzekeringskwestie is en geld hier normaal geen rol speelt. Dus als het nodig is zal hier zeker vakwerk afgedwongen worden gezien de staat waarin ze was voor het ongeval. Op die plaats was de lak 100 procent dus geen beschadiging, dus zo eis ik mijn wagen terug. Ik had toen tegen de garage gezegd dat als een nieuwe wagen tijdens het transport beschadigd word en die word zo terug geleverd door de spuiter ze ook niet akkoord zouden gaan. Toen zwegen ze...............

30 jul 2012 22:19
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Plus Ganache is een kleur die in het zonlicht een andere kleurschakering geeft, prachtige kleur trouwens maar heel moeilijk te herstellen. Heel iets anders dan een simpele zwarte kleur bv. Alfa heeft ook trouwens een kleur die verschillende kleurschakeringen geeft afhankelijk van het licht dat er op valt en daar bijten veel spuiters ook hun tanden op stuk. En dat zul je bij ganache ook hebben plus dan heb je idd dat er sneller meer moet gespoten worden om kleurverschil te vermijden en dat is hier totaal nagelaten.

30 jul 2012 22:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
kilometerstand: 621
Kleur: zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
mijn ongevalwagen,is ook in ganache
deze is ook bijgespoten,verschillende mensen van het forum hebben hem al gezien
nog niemand heeft een opmerking geven over het kleur verschil

30 jul 2012 22:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
dan zal ik bij die van jou moeten gaan :lol: . Weet allen dat ik in het verleden dikwijls het compliment kreeg dat ze er zo goed uit zag en dat wil ik zo behouden. En ik vrees helemaal dat als ik haar een de volledige behandeling geef zoals ik dat jaarlijks doe ( het 5-stappenplan van meguair) dat het helemaal een ramp gaat zijn.

30 jul 2012 23:01
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Naar boven
Antwoord met een citaat
Kleine update. Ik ben vandaag naar een spuiter gegaan op aanraden van een collega. Daar aangekomen hebben ze haar onmiddellijk gewassen om een goed oordeel te kunnen vellen over het geleverde spuitwerk. Eindconclusie was. De kleurcode was goed maar het is gewoon de verkeerde tint die ze gespoten hadden. En bij de dakrand hadden ze de vernis niet ver genoeg doorgeneveld en dat proberen te verdoezelen met te polijsten wat niet gelukt is dus. Plus hebben ze ook nog gemorst op mijn zijruit. Wat nu moet gebeuren is dat het opnieuw moet gespoten worden en de deur mee. De dakrand incluis. De bumper moet nu ook opnieuw gespoten worden. Ben benieuwd hoe de verzekeraar hierop gaat reageren.

03 aug 2012 20:26
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik heb dezelfde kleur laten maken, er is maar ene tint in

03 aug 2012 21:03
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: C5 Berline Difference II 2.0 16v
Opties: CC, PDC, Schuif/kanteldak, Audio, Regensensor.
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244.000
Kleur: Zwart

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik denk niet dat de verzekeraar hier een claim van krijgt. Dit is mijn inziens gewoon een garantiegeval op het geleverde werk. Dus op kosten voor de spuiterij zelf. Sterkte er mee!

03 aug 2012 21:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik heb juist het briefje nog is bezien,dat ik nog heb
met de kleuren combinatie,het zijn 9 verschillende kleuren die je moet mengen

03 aug 2012 21:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
idd die erop moet, maar als de kleur uit 9 verschillende bestaat kan je al snel een tint verschil krijgen

wij maken mono kleuren volgens recept, en zelfs daarin kan een tint verschil zitten...

03 aug 2012 21:11
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende