Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
einde c5 periode https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=11479 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | fhj [ 06 mei 2012 17:10 ] |
Berichttitel: | einde c5 periode |
Na bijna 2 jaar c5 gereden te hebben gaat hij eruit, Voor mij na vele jaren grotere auto's gereden te hebben ben ik op advies van een kennis in een c5 terecht gekomen, ruimte, goede stoelen, comfort. Ruimte heb je idd, goede stoelen dus niet, en is comfort fijn als je continu allerlei storingen krijgt? Je blijft naar je plaatselijke automechaniker rijden! Dus zoals jullie hieruit begrijpen voor mij geen c5 meer, het wordt nu zweeds. De auto gaat naar een plaatselijke handelaar en zal wel uit het land vertrekken. Ik heb hier nog een set winterbanden liggen op stalen velg met nog 6mm profiel (michelin). De tijd is het er nu niet voor maar als iemand interesse heeft doe maar een net bod. groet Frank |
Auteur: | Peebee [ 06 mei 2012 17:58 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Jammer dat je " zoveel " pech hebt gehad met de dame, de dooddoener dat iedere auto wel wat heeft is te makkelijk, veel plezier met de Zweedse, wat voor Zweedse gaat het worden? P.s. winterbanden heb ik al op velg.... |
Auteur: | Klaverblaadje [ 06 mei 2012 19:43 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Welke maat winterbanden? 15" / 16" ?? |
Auteur: | breakie [ 06 mei 2012 22:32 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Je stapt op tijd uit want volgens Auto Bild komt de nieuwe C5 medio 2014. De spionage foto staat al in hun blad van deze week. |
Auteur: | Ronald [ 06 mei 2012 22:57 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Beste Frank, ook uit eerdere berichten valt het volgende op te merken: ´een ontevreden klant verlaat het pand´. Jammer voor je, maar ook jammer voor ons als forum dat je in die twee jaar nooit iets positiefs hebt kunnen schrijven. Vele plezierige km´s gewenst met wat anders, we zijn je graag van dienst geweest. gr. Ronald |
Auteur: | JHV [ 07 mei 2012 08:57 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Frank, Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt gekregen met je huidige auto. Wat bedoel je met "plaatselijke automechaniker" ? is dat een Citroen bedrijf? Want helaas heb ik in de afgelopen 8-9 jaar dat we Citroen rijden, wel ondervonden dat je voor sommige zaken toch echt een citroen bedrijf/specialist zal moeten hebben. Dat helaas slaat dan niet op een citroenspecialist, maar op ons ervaren feit dat niet elke garage/monteur uit de voeten kan/wil met een citroen Xantia of C5. Waarbij de Xantia minder lastig was, al hadden we daar ook een punt soms omdat we een 2.1TD reden met oa elektronische brandstofpomp. Die niet zo alledaags was dan de 1.9TD. Overigens heb ik dezelfde ervaring met bv een Skoda die we 4 maanden reden. Een universele garage waar we de Skoda kochten, kon niet zo goed met alles overweg als de dealer. Een VAG specialist, ik durf de vergelijking met JO wel aan, kon nog meer en net effe anders. Ook een specialist en een bijtertje dus, maar alleen voor VAG producten. Die gaf aan dat hij nooit had gezegd dat de VAG producten de beste auto's waren, maar wel dat hij zich daarin had gespecialiseerd. Bij Groningen zit een garage/specialist voor zweedse merken, zoals ze zich moeten noemen. Niet voor niks in het wereldje van de Zweedse merken als goed bekend. Mocht je voor Saab gaan orienteer je dan eens op een saabspecialist rondom Groningen/Assen. Een heel verhaal, ik hoop eigenlijk dat ik de plank helemaal mis sla!!!! Dat je ervaringen waren met een citroen specialist, en dat je bij een Volvo specialist je volgende auto koopt en laat onderhouden. Of misschien heb jij die universele garage die wel goed uit de voeten kan met eigenaardigheden die elk merk en model kenmerken. Of heb je inderdaad gewoon pech met je C5. Voor alle duidelijkheid, ik hang niet als een magneet aan het merk citroen. Ik hoop ook eigenlijk dat je oplopende kosten innerent zijn aan het feit dat een oudere auto wat meer aan onderhoudskosten kan gaan vragen. Nog even aansluitend op je opmerking over geen goede stoelen: Wij hebben juist weer voor een C5 gekozen, na een korte uitstap VAG, omdat we goed zitten in de stoelen en ze goed in te stellen zijn. Het zal helpen dat we een exclusief hebben met de elektrische stoelen. Die had ik overigens ook in onze C5 fase 1 gezet. Met mijn 2 meter en rugproblemen, en met een vrouw van 172 cm, zijn onze wensen over stoelen wel eens verschillend. Met de C5 stoelen zijn wij juist wel tevreden. De stoelen uit onze eerste C5 waren wat raar doorgezakt. En dus vervangen door stoelen die ik kocht bij een Citroensleutelaar. Stoelen zijn erg persoonsgebonden en op dit item kun je daar inderdaad meer over lezen. Ik wens je een goede storingsvrije auto toe die weinig onderhoud en problemen op zal gaan leveren. Johan ps, behoort de kennis nog wel tot je vriendenkring ![]() |
Auteur: | Edjec5 [ 07 mei 2012 12:47 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Succes met je keuze, wat het ook mag worden. Zelf heb ik voordat ik naar peugeot overstapte ook gekeken naar een Saab, Maar even op het betreffende forum gekeken. Wat blijkt zelfde problemen egr kleppen enzovoorts. Toen bij Volvo gekeken,wat ook al problemen. Toen bij de peugeot 407 terecht gekomen ![]() Maar als tip voordat je een definitieve keus maakt, kijk dan op het forum van het betreffende merk. Dan weet je wat je kan gaan verwachten. |
Auteur: | douglas [ 07 mei 2012 15:01 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
met hoeveel km op de teller had je de auto gekocht? |
Auteur: | douglas [ 07 mei 2012 15:29 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
srry domme vraag zie het al |
Auteur: | peeke 1972 [ 07 mei 2012 15:50 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Dat zweeds wil ook niet altijd zeggen goed. Saab heeft een tijdje diesels gehad van de fiatgroep. Volvo rijd met dezelfde diesels als ford(2liter) en nu is hunne 1600 diesel dezelfde als citroen. Het is ene pot nat. Denk idd dat de keuze van garage heel belangrijk is. En als je voelt dat ze expertise missen gewoon verder zoeken. |
Auteur: | EvilTwin [ 07 mei 2012 19:00 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
De Ford 2L is ook een Citroën HDi-motor uit Trémery (verkocht als TDCi140/163), maar ik weet ff niet waar die bij Volvo in verdwenen is...ik dacht dat ze nu een gedowntunede D5 gebruiken (D3, D4). |
Auteur: | fhj [ 07 mei 2012 20:23 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Winterbanden zijn 15" |
Auteur: | peeke 1972 [ 08 mei 2012 20:42 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Ja, idd. Volvo gebruikt nu bijna allemaal zijn eigen motoren terug. Behalve de 1600 dacht ik. |
Auteur: | EvilTwin [ 08 mei 2012 21:20 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Da's de chinese invloed bij Volvo ![]() Tot vorig jaar leverden ze de 1.6HDi110 en de 2.0HDi136, oa. in de s80 ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | peeke 1972 [ 09 mei 2012 15:54 ] |
Berichttitel: | Re: einde c5 periode |
Oei dan rij ik met een volvo of wat. ![]() ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |