Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 rammel onder de motorkap 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht rammel onder de motorkap
Lezers en technici, nadat ik uit mijn eigen xantia 1.9 td sx break stapte en een rondje controle deed bij de c5 break van pappie hoorde ik na het starten van de 2.0 hdi een vreemde rammel bij gas geven en bij terugvallen , naderhand bleef dit geluid en bij nader onderzoek lijkt het een lager te zijn van een pomp of van de dynamo.
Het moet in ieder geval een van die dingen zijn want ik rook de verbrande rubber van een riem , nu kan dit de distributie riem ook zijn maar daar ga ik ven niet van uit .

wellicht zijn er problemen bekend van pompen en/of dynamo's die kapot gaan na een 250.000 km bij de c5 2.0 hdi van 2002 .
graag hoor ik van jullie want pappie gaat op vakantie en ik heb de eer de wagen te repareren en weet nu nog even niet wat ik kan verwachten .

gr
Franie :shock:


05 apr 2007 23:02
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: rammel onder de motorkap
frankie schreef:
Lezers en technici, nadat ik uit mijn eigen xantia 1.9 td sx break stapte en een rondje controle deed bij de c5 break van pappie hoorde ik na het starten van de 2.0 hdi een vreemde rammel bij gas geven en bij terugvallen , naderhand bleef dit geluid en bij nader onderzoek lijkt het een lager te zijn van een pomp of van de dynamo.
Het moet in ieder geval een van die dingen zijn want ik rook de verbrande rubber van een riem , nu kan dit de distributie riem ook zijn maar daar ga ik ven niet van uit .

wellicht zijn er problemen bekend van pompen en/of dynamo's die kapot gaan na een 250.000 km bij de c5 2.0 hdi van 2002 .
graag hoor ik van jullie want pappie gaat op vakantie en ik heb de eer de wagen te repareren en weet nu nog even niet wat ik kan verwachten .

gr
Franie :shock:


Bij mij was het de krukaspoelie die exact deze symptomen veroorzaakte. De rubber stank kan daar ook door veroorzaakt worden heb ik me laten vertellen. Je schijnt er ook beter niet te lang mee te kunnen doorrijden, als hij echt stukgaat loop je het risico dat er stukken in de distributie belanden en dat wil je niet... Schijnt vaker voor te komen bij de HDi's; zo'n poelie knap aan de prijs trouwens, kostte geloof ik iets van 200 euro ex montage...


05 apr 2007 23:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 95 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.