Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=10951
Pagina 1 van 7

Auteur:  remco0510 [ 18 jan 2012 22:19 ]
Berichttitel:  Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Dag allen,
Ik rij momenteel een Xantia 1.8 16V berline. Op zich een hele fijne auto, rijdt altijd. Ik ben al een tijdje aan het speuren naar een andere Citroën met trekhaak. Eerst ging mijn voorkeur uit naar een Xantia Break of een XM, met trekhaak natuurlijk. Maar dat wil niet vlotten. Ik twijfel nu tussen een C5 Break en een non-hydro Xsara Picasso. Waarbij hydro de meeste kans maakt.

Nu vraag ik me af is de 1.8 niet eigenlijk te licht voor de C5 break? Ik heb ooit een Xantia gehad met een 1.6 motor en dat was wel erg onhandig op de snelweg bij inhalen.
Daarbij kom ik twee 2 liters tegen. de 2.0 16V en de 2.0 HPI. De HPI zou zuiniger zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Nu lees ik hier en daar dat je die niet moet kopen? Maar als deze net zo veel verbruikt als de gewone 2 liter waarom zou je hem dan niet moeten nemen? Duurder in onderhoud? Verzekering?

Alvast dank voor jullie reacties.
grt Remco

Auteur:  Menno [ 18 jan 2012 22:26 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Welkom, als je hier op de site zoekt op HPi lees je genoeg om m.i. voor de andere/normale 2.0 te kiezen ...
Er zijn namelijk genoeg draadjes hierover te vinden !
O.a. onderhoud kan duurder uitvallen doordat sommige onderdelen niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn, bovendien loopt de motor beter op duurdere benzinesoort ( RON98 ).

Lekker laten staan, er staan genoeg andere te koop , bij een HPi loop je meer kans op een miskoop.

Auteur:  willy4 [ 18 jan 2012 22:32 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

welkom in de club :smt023 :smt038

Auteur:  Peebee [ 18 jan 2012 22:36 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Ben sinds anderhalf jaar uitermate tevreden over onze 2.0,
en dat als fervent dieselrijder,
kom zeker geen kracht tekort en is zeer stil,
en wil je véél trekkracht zul je aan de diesel moeten....
of de 3.0 V6, en dat is een keuze voor jou,
suc6 met zoeken :smt023

Auteur:  GW-tje [ 18 jan 2012 22:42 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Als je de kans hebt kies dan bij een break voor de 2.0i 16V. 1.8 gaat goed met een berline. HPI lekker laten staan. Er zijn genoeg uitzonderingen zonder problemen maar waarom zou je het risico nemen?

Auteur:  Mik Figaro [ 18 jan 2012 23:15 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Welkom en succes met je zoektocht!

Als je toevallig in de buurt van Delft bent, dan weet ik nog een leuke te koop ;)

Auteur:  exroosje [ 19 jan 2012 13:18 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Tenzij je natuurlijk om die reden heel goedkoop aan een HPI kan komen. Voordeel van die is dat het altijd een exclusief is.

Auteur:  Marc [ 19 jan 2012 13:23 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Ik weet niet wat je budget is, maar HIER staat een V6 te koop.

Auteur:  Menno [ 19 jan 2012 13:24 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Dat is een stevig bedrag zeg :shock:

Auteur:  Harm Jan [ 19 jan 2012 21:30 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

De 2.0 16V is een prima motor, die uitstekend bij de break past, de 1.8 16V is inderdaad aan de lichte kant.

Auteur:  Harm Jan [ 19 jan 2012 21:33 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

By the way: bij ons in de familie rijden twee Xsara Picasso's rond en ik moet zeggen: dat zijn behoorlijk probleemloze en fijne auto's (mijn C5 heeft meer storingen). Het is wel heel anders rijden: de Picasso heeft een hoge zit en veel overzicht, ook prima in de stad, de C5 is langer en lager, maar een heerlijke grande routiere, wat een fantastische reiswagen. Ga je voor een Xsara Picasso, dan zou ik gaan voor de 1.8 16V en niet voor de 1.6 16V, die is wat licht. De 1.8 16V Picasso doet het ook uitstekend met caravan, weet ik uit de familie.

Auteur:  remco0510 [ 25 jan 2012 08:54 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Dank allen voor zover. Wel gemerkt dat de C5 die ik zoek populair is. Telkenmale als ik er één in de buurt spot bij een betrouwbaar bedrijf is de dame binnen een week weg. En ik kan niet altijd zo snel langs gaan. Maar goed. rustig blijven speuren . . . .
De Xantia rijdt nog goed .

Auteur:  Peebee [ 25 jan 2012 09:14 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Ach, er zijn zoveel vissen in de vijver,
je moet alleen de juiste aan de haak slaan... :smt023

Auteur:  ookneh [ 29 jan 2012 15:07 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Sinds een maand rijd ik een C5 Break 2.0 automaat. Een dijk van een auto. Kan ik iedereen aanraden.
De automaat schakelt wel eens wat snel naar de hoogste versnelling. Maar door het gaspedaal op de juiste wijze te bespelen, of door de sportstand van de bak te kiezen, is dit te voorkomen.
Ben benieuwd hoe het komende zomer met de caravan erachter zal gaan...

Auteur:  remco0510 [ 06 feb 2012 15:05 ]
Berichttitel:  Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?

Dag allen,
Ik heb geinformeerd naar een C5 ergens in de kop van Nederland, Friesland. Ver weg dus. Nu spreekt de verkoper over afgebroken opbergvakjes in de deuren die volgens hem wel vaker afbreken bij 'dit soort' auto's. Het betreft een Citroën C5 Break 1.8 16v uit 2003. Welke vakjes zal hij bedoelen? En zijn die te vervangen?
grt Remco

Pagina 1 van 7 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/