Auteur |
Bericht |
dolven43
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jan 2012 10:49 Berichten: 9 Woonplaats: westerland,NH
Auto: Citroen C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 1e ervaring c5 2002
Hallo, Vandaag heb ik voor het eerst van m'n leven een citroen gekocht van een particulier. netjes een proefrit gemaakt en niets aan de hand. Eenmaal thuis ga ik ineens een heel boel dingen horen en opmerken, schurend geluid achter remmen, ruitenwisser vloeistof leeg, olie bijvullen lampje aan, alarmlichten die niet meer uit gaan. antenne vastgeroest en defect. tja geen leuke eerste ervaring zeg maar. remmen en schijven achter gaat me 250 euro kosten, antenne (die ik nog niet los kan krijgen) 18 euro, 4 liter olie 30 euro, ruitenwisser vloeistof 8 euro. Dit allemaal terwijl de auto heerlijk rijdt. nou deze problemen oplossen en hopen dat er verder niets meer mee aan de hand is. het is een c5 Break 2.0i 16V uit 2002 met 203000 km op de teller. valt allemaal wel tegen als je net een andere auto hebt. tja eigen schuld dikke bult als je het van een particulier koopt. later zal ik wel wat foto's plaatsen. nu eerst op zoek naar een vraagbaak.
|
13 jan 2012 20:59 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Welkom alhier en begin met veel leeswerk. Wat de antenne aangaat zijn wel draadjes over ( artikel opzoek met antenne vervangen) Remmen zijn ook wel zelf te doen als je handig bent. En veel onderdelen via internet wel goedkoper ergens te koop. Wat is je woonplaats?? Olie voor een benz. 2002 goedkoop bij Action 5W40 voor 3.95 de liter. werkt prima had ik er ook altijd in, nooit geen probleem mee. Verkopen ook ruitenvloeistof 5 liter voor nog geen 3 Euro
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
13 jan 2012 21:01 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Achterremmen/schijven voor 250 euro? Dacht het niet. Zoek je onderdelen voor de C5 op e-bay en dan met name bij de Duitse handelaren. Een Nederlands bedrijf met scherpe prijzen is mister-auto.nl daar scharrel je via het kenteken alle onderdelen bij elkaar voor zéér scherpe prijzen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 jan 2012 22:56 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Welkom. Bij particulier kopen moet je dit incalculeren, tenzij je een perfecte onderhoudshistorie erbij krijgt.
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
14 jan 2012 00:25 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Ja? en? Dat zijn toch helemaal geen rare zaken voor een auto uit 02 met meer dan 200.000 op de teller? Als je het van tevoren had geweten, had je hem dan laten staan?
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
14 jan 2012 00:26 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Welkom bij de C5 club Allemaal wat vervelende dingen als je net na aankoop deze dingen tegenkomt. Als je van particulier koopt kan/mag je echter bepaalde gebreken verwachten. Nu heb jij het "geluk" dat je in Westerland woont en er op nog geen 7 km een heel goede citroen specialist zit. http://www.garagerene.nl/Welkom.htmlHet is maar dat je het weet 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
14 jan 2012 10:18 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Ik ben het helemaal met Klussie eens, breng je C5 naar Rene en laat je remmen van voor tot achter nakijken.
De remmen kunnen door corrossie tussen de klauw en de ophangsteun vast gaan zitten en scheef afslijten. Als hij ze alle vier naloopt ben je er voor een hele tijd vanaf.
Hij zal je ook een eerlijk en onpartijdig advies geven over komende reparaties.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
14 jan 2012 10:26 |
|
 |
ciclista
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 maart 2009 11:56 Berichten: 382 Woonplaats: Roosendaal
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Ik zou niet alleen de remmen laten doen, als er zoveel dingetjes zijn weet je zeker dat er de laatste 25000 kilometer geen onderhoud aan zo'n auto is gedaan. Even in het diepe en een hele grote beurt laten doen. Goeie tip van Klussie voor de garage. Kosten van de beurt ben je zo vergeten als alles weer lekker rijdt.
_________________ Alfa foto kwijt
|
14 jan 2012 10:33 |
|
 |
Marcel66
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2011 13:50 Berichten: 32 Woonplaats: Nieuwstadt
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Opties: helemaal standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 8864CJ
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 90000
Kleur: EYL gris Island
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
@ ciclista: kun je aangeven wat een beurt voor de C5 normaal gesproken zou kosten? Ik ben voor 12 februari a.s. aan de beurt voor de nieuwe apk ronde en wil dat combineren met een grote beurt.
Dankjewel alvast!
_________________ Sunbeam (87-88) 30k km Visa (88) 40k AX (89) 80k BX (91) 10k AX (91) 130k BX (96) 7.5k Astra (Lease) (96) 25k Passat (L) (97) 135k Xsara (99) 12.5k Xantia (99) 60k Saxo 2e auto (02) 40k Focus (L) (02) 80k PT Cruiser (L) (04) 40k C4 (05) 60k C4 (L) (07) 90k C3 2e auto (07) 45k Fiat 500 (L) (10-11) 26k C5 (11-)62k op teller, nu 1,5 jaar later 90k = 939 k km
|
15 jan 2012 11:52 |
|
 |
dolven43
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 jan 2012 10:49 Berichten: 9 Woonplaats: westerland,NH
Auto: Citroen C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
bedankt iedereen voor de goede tips, ik heb ondertussen zelf met een vriend de onderdelen van de remmen vervangen. het is ook een kwestie van vertrouwen als je net een andere auto hebt. maar vertrouwen groeit weer hoor 
|
16 jan 2012 10:00 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
 Zeker tot aan het ijzer vesleten? Bij de voorem krijg je een waarschuwing, mits ze de contact draden eraan hebben zitten, ik heb wel eens gezien dat ze die weglaten. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
16 jan 2012 10:43 |
|
 |
ciclista
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 maart 2009 11:56 Berichten: 382 Woonplaats: Roosendaal
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Marcel66 schreef: @ ciclista: kun je aangeven wat een beurt voor de C5 normaal gesproken zou kosten?! Normaal gesproken kost een beurt met APK bij de dealer rond de 350 euro. http://www.citroen.nl/Resources/Content ... _VP_WT.pdfWat er daarbij komt aan aanvullende reparaties is voor een auto van 2002/03 niet te voorspellen. Het maakt dan natuurlijk wel uit of jouw auto 80.000 km heeft gelopen of 200.000 zoals bij de topicstarter. Een beurt van een 10 jaar oude auto die even 800 euro kost verbaast mij niet.
_________________ Alfa foto kwijt
|
16 jan 2012 18:56 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Laat de beurt wat duurder uitvallen als je gedacht had, dan nog heb je een auto waar je de komende tijd geen (of niet al te veel) kosten meer aan zult hebben, plus dat je weet dat e.e.a. goed uitgevoerd is. En dat is ook wat waard!! 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
16 jan 2012 19:23 |
|
 |
rolftw
V.I.P.
Geregistreerd: 04 okt 2010 17:47 Berichten: 310 Woonplaats: Voorhout
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179.666
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Een duidelijk gevalletje van ´cognitieve dissonantie´ twijfel na de aankoop Het gaat allemaal goed komen....De C5 rijdt verder prima dus 
_________________ groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0 Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3) Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
|
07 feb 2012 17:40 |
|
 |
Marcel66
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 jan 2011 13:50 Berichten: 32 Woonplaats: Nieuwstadt
Auto: C5 Berline 2.0 16v Ligne Prestige
Opties: helemaal standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 8864CJ
Productienummer: 10112
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 90000
Kleur: EYL gris Island
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: 1e ervaring c5 2002
Ik heb afgelopen week de grote onderhoudsbeurt incl apk en airco controle en bijvullen laten uitvoeren. De fusee rechtsvoor vervangen en remblokken achter waren de enige extra zaken. Al met al 400.- incl btw en een gratis leenauto. Al met al tevreden en de C5 rijdt weer als een zonnetje. OT: mijn rij ervaringen van het afgelopen jaar: lekker zwevend en comfortabel 20.000 km afgelegd. Uiteindelijk met een gemiddeld verbruik van 1 op 12. Naast de onderhoudsbeurt van 400.- alleen extra kosten gehad voor de ruitenwisserbladen. Olieverbruik verwaarloosbaar, minder dan een halve liter. 
_________________ Sunbeam (87-88) 30k km Visa (88) 40k AX (89) 80k BX (91) 10k AX (91) 130k BX (96) 7.5k Astra (Lease) (96) 25k Passat (L) (97) 135k Xsara (99) 12.5k Xantia (99) 60k Saxo 2e auto (02) 40k Focus (L) (02) 80k PT Cruiser (L) (04) 40k C4 (05) 60k C4 (L) (07) 90k C3 2e auto (07) 45k Fiat 500 (L) (10-11) 26k C5 (11-)62k op teller, nu 1,5 jaar later 90k = 939 k km
|
12 feb 2012 12:14 |
|
 |
|