Nieuw , en parkeersensoren ...
Auteur |
Bericht |
johnboy
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 okt 2011 15:14 Berichten: 14 Woonplaats: Antwerpen,Belgie
Auto: Break 2.2 Exclusive
Opties: Open dak, lederen zetels, RT2 navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Nieuw , en parkeersensoren ...
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum, rijd al jaren met citroen en tot nu altijd met cx, bx en xm's. Ga nu mijn eerste c5 kopen en had een aantal vragen. Zo zou ik graag de manual van de C5 phase 1 kunnen inkijken en eventueel een vb van een onderhoudsboekje maar blijkbaar heb ik hier de permissie niet voor. Hoe zou ik deze permissie kunnen bekomen? Ook vraag ik me af of alle C5 phase 1 parkeersensoren en automatische achteruitkijkspiegels als standaard hebben of is dit een optie of enkel bij exclusive uitvoering. Alvast bedankt 
|
17 okt 2011 07:51 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Even een pb'tje naar Menno, regelt hij dat je erbij kunt komen. Er staan meen ik geen voorbeelden van een onderhoudsboekje, wel alle manuals. Parkeersensoren waren onderdeel van een pakket, Pack Parking (ik meen in combinatie met een rechter buitenspiegel die naar beneden kantelt als je achteruit rijdt). De automatisch dimmende binnenspiegel is sowieso een optie geweest, weet eerlijk niet of er modellen zijn waar die standaard in zat. Dat gezegd hebbende: de parkeersensoren kun je eenvoudig zelf inbouwen (setje van 35 euro van Conrad voldoet bij mij al 2,5 jaar) met als bijkomend voordeel dat je ze zo kunt uitmikken dat een eventuele trekhaak geen probleem is. De uitschakeling van de sensoren bij plaatsen van een afneembare trekhaak is namelijk bij de af-fabrieksensoren altijd een storingsgevoelig punt. Ook de automatisch dimmende binnenspiegel is goed zelf in te bouwen, half uurtje werk. Die kost 50-70 euro bij een autodemontagebedrijf. Waarmee ik wil zeggen, als je die punten belangrijk vindt hoef je niet per se een auto te zoeken waar het al op zit, maar je keuze meer op basis van onderhoud, kleur, prijs o.i.d. laten afhangen 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
17 okt 2011 08:00 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13956 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Nieuw
welkom in de club 
|
17 okt 2011 08:02 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Nieuw
 wees welkom en kijk eens rond voor een mooie Dame. 
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 okt 2011 08:18 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Welkom idd, en een Exclusive is al behoorlijk compleet, en anders is er genoeg te koop om de dame op te leuken, suc6,
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
17 okt 2011 09:00 |
|
 |
johnboy
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 okt 2011 15:14 Berichten: 14 Woonplaats: Antwerpen,Belgie
Auto: Break 2.2 Exclusive
Opties: Open dak, lederen zetels, RT2 navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Merci voor de snelle reactie Maarten! en andere De auto die ik op het oog heb is een 2.0Hdi millésime uitvoering van 07/2003 met 148000km erop met als extra 16"alu velgen en 215/55/16 banden+ nog 4 winterbanden(3000km gelopen).Blijkbaar perfect onderhouden bij citroengarage wat voor mij toch een van de belangrijkste zaken is...en voor 3500€ wat echt niet slecht is vind ik. Mijn xm was een exclusive + open dak en had nu ook graag zoiets gehad, maar voor dat geld vind je die niet of het zijn vooral de 2.2 met al 250000km op en met moeilijker te achterhalen onderhoud+ de 2.2 is ook duurder in tax enz.. Het belangrijkste blijft toch de vering en die zit er sowieso op, parkeersensor zou handig zijn maar parkeer al 15 jaar zonder dus.. Wat binnenspiegel betreft, moet je dan ook nog stroom trekken als je deze inbouwt of gewoon aftappen van leeslampjes ofzo? Weet er missc iemand iets van die millésime uitvoering, of is dit enkel kleur enzo..
|
17 okt 2011 09:19 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Voor de spiegel heb je inderdaad een 12V nodig, maar die kan je eenvoudig aftakken vanaf de leeslampjes voor. Er is nog een derde kabeltje wat je eventueel kunt aansluiten op je achteruitrijdlamp, dan wordt de spiegel automatisch weer helder als je de achteruit inschakelt. Maar die kun je ook loos laten (ik mis het i.i.g. niet). Er zijn hier op het forum wel 1 of 2 topics over het aansluiten van de spiegel, eenvoudig klusje als je minstens één rechterhand hebt 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
17 okt 2011 09:42 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Kijk maar eens op dit topic MET foto'sveel duidelijker kan het niet, suc6,
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
17 okt 2011 09:54 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Het onderhoudsboekje is toch wel bij de auto?
Als je weet bij welke dealer de auto in onderhoud is geweest, kun je daarmee contact opnemen en vragen om een uitdraai van de gegevens, dan kun je zo zien wat er aan gedaan is.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
17 okt 2011 10:18 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Maarten schreef: Parkeersensoren waren onderdeel van een pakket, Pack Parking (ik meen in combinatie met een rechter buitenspiegel die naar beneden kantelt als je achteruit rijdt). De automatisch dimmende binnenspiegel is sowieso een optie geweest, weet eerlijk niet of er modellen zijn waar die standaard in zat. De electrochromatische -zelfdimmende- binnenspiegel hoort bij Pack Parking, wat op zich al standaard was op de Exclusive van mj2002. (zoals de mijne) Op sommige break actiemodellen zat ook standaard packpark. Citaat: 2.0Hdi millésime uitvoering van 07/2003 Het belangrijkste blijft toch de vering en die zit er sowieso op Bedenk wel dat deze Hydractive 3 heeft (4bollen). Terwijl de dikkere motoren voorzien zijn van Hydractive3+ (6bollen; met variabele veerkarakteristiek). Je Xm heeft hydractive2 (ook met variabele veerkarakteristiek).
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 okt 2011 10:50 |
|
 |
johnboy
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 okt 2011 15:14 Berichten: 14 Woonplaats: Antwerpen,Belgie
Auto: Break 2.2 Exclusive
Opties: Open dak, lederen zetels, RT2 navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Nieuw
ohb zit er wel bij maar heb de auto nog niet,. Wou graag eens op voorhand checken wat er wanneer nodig is aan onderhoud om over prijs te kunnen onderhandelen. bv: auto heeft nu 150000km dus distributieriem moet weldra vervangen worden enz..
Zijn er nog zo zaken die rond de 160000km aan vervanging/onderhoud toe zijn?
EvilTwin: is het verschil niet 3+ met en 3 zonder de sport knop? Die sportknop gebruikte ik in mijn XM toch bijna nooit, voor mij hoe zachter hoe liever...of is er nog een verschil? De HA3 past zich toch ook aan aan je rijstijl enzo dacht ik?
|
17 okt 2011 11:03 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Nieuw
HA3+ is juist soepeler dan de HA3 ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
17 okt 2011 11:07 |
|
 |
johnboy
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 okt 2011 15:14 Berichten: 14 Woonplaats: Antwerpen,Belgie
Auto: Break 2.2 Exclusive
Opties: Open dak, lederen zetels, RT2 navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Nieuw
en wat hebben de phase 2 C5's ook HA3 en de 2.2hdi HA3+ of allemaal HA3+ Wat is dan het verschil tussen de twee, ik dacht de sportstand..
|
17 okt 2011 11:16 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Zoals ik al zei (net als op de Xm) heb je in de varianten met sportknop zes bollen, ipv vier bollen. Dus is de vering soepeler. (meer bollen is meer stikstof is meer vering)
MBV de sportknop kan je de computer vragen wat vaker naar de HARDE stand te gaan (4 bollen in gebruik) maar dan nog rijd je het grootste gedeelte van de tijd in ZACHT. De computer schakelt namelijk nog steeds. Normaal: 95% ZACHT-5% HARD Sport: 90% ZACHT-10% HARD.
De stand HARD is harder qua demping, stijver qua vering en kent een beetje anti-rol (maar geen volledig anti-rol zoals de Xantia Activa).
Rijd je wat meer op de limiet, dan schakelt de compu vaker naar HARD (bochten, manoeuvres, hard accel/rem) Dat verschil tussen 4 en 6 bollen wordt aangeduid met Hydractive3 vs Hydractive3+. (PLUS) Op de Xm was dit het verschil tussen Hydropneumatiek en Hydractive, maar Xms met gewoon Hydropneumatiek zijn wat zeldzamer in NL. Op de Xantia was het andersom daar was juist Hydractive zeldzamer.
Op de C5 Ph.I heb je HA3+ op de motorvarianten: 2.0-16v 2.0HPi V6 bva4 V6 bvm5 2.2HDi136 bva4 2.2HDi136 bvm5 2.2HDi136 bvm6 (4 benzines en 3 Diesel)
Op de C5 Ph.II heb je HA3+ op: 2.2HDi136 bva4 2.2HDi173 bvm6 2.2HDi173 bva6 V6 bva6 2.0HDi138 bva6 (4 Diesels en een benzine)
NB uitrustingsniveau maakt niet uit, het hangt puur aan de motor/bak-combi.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
17 okt 2011 12:05 |
|
 |
johnboy
C5club Rookie
Geregistreerd: 15 okt 2011 15:14 Berichten: 14 Woonplaats: Antwerpen,Belgie
Auto: Break 2.2 Exclusive
Opties: Open dak, lederen zetels, RT2 navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Nieuw
Ik twijfel nog altijd tussen de 2.0HDI break 150000km en een 2.2 exclusive break met open dak maar deze heeft al 240000km Weet niet goed wat te verwachten wat er nodig is aan onderhoud bij die kmstand, de 2.2 motor loopt oneindig op zich maar wat met al de rest? En is basis onderhoud ook al niet duurder, bv xenonlampen, meer veerbollen,...?
|
17 okt 2011 12:16 |
|
 |
|