kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Schroeven indraaien en voorboren met een mm kleiner dan de buitendiameter van de schroef. Dit in ieder geval aan de astap kanten. Verder tie-wraps eromheen trekken. Bij de CX werd deze truc uitgehaald om de kachelradiateur te vervangen zonder het hele dashboard te moeten uitbouwen. Nu is hier toch al dat hele dashboard uitgebouwd. Is het naast koelvloeistof en airco legen dan nog heel veel werk om de unit te splitsen? Vind het een prima oplossing zo, overigens! 
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 aug 2015 19:58 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
op blz 1 staat een foto van een versterkte klep en volledig er tec 7 aan doen
|
09 aug 2015 20:02 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
klep is nog in twee dus kan er nog in een voor een dan aluminium stuk u er over vast maken
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
09 aug 2015 20:26 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
willy op blz 1 staat een foto van een versterkte klep is een ander model op kachelunit staat DATE 20/01/06 06h41 ECCDE11591550000 9653467680 IIIIIIIIII steepjescode VP4PWH19B555Dj
_________________ lexia aanwezig
|
09 aug 2015 20:41 |
|
 |
pim2108
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14 Berichten: 101 Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Zit al meer dan een half jaar over deze klus te dubben, ondanks de documentatie die ik van JW-C5 heb ontvangen heb ik het nog steeds niet aangedurft. Alleen nog een winter zonder verwarming aan de bestuurderszijde zie ik niet zo zitten. Het idee om het kachelhuis in te zagen maakt het miss wel iets makkelijker uitvoerbaar; geen gedoe met airco en koelsysteem. Nu in de vakantie moet ik er toch maar aan gaan beginnen. @akooiman Met wat voor lijm/ kit heb je het gezaagde deel weer gelijmd?
|
09 aug 2015 20:44 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Allereerst met bizon hardplastic lijm het stuk weer op zijn plek gezet, en daarna het geheel gekit met Bison siliconen kit. Inmiddels staat mijn dame weer voor de deur, totale klus ong 8 uur.... inclusief het correct plaatsen van de BSI(iets waar ik me al vanaf het begin aan ergerde), bedrading bijplaatsen voor een versterkte woofer in de kofferbak, nogmaals storing zoeken naar een onwelwillend achterruitje. Het bleek dus echt in de connectie naar de BSI te zitten........Het ruitje doet het ook weer 
_________________ Zeg maar André
|
09 aug 2015 21:14 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
 na lang zoeken toch gelukt
|
09 aug 2015 21:15 |
|
 |
pim2108
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 mei 2013 22:14 Berichten: 101 Woonplaats: Raamsdonksveer
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Thanks akooiman!! Als je al deze mooie/duidelijke beschrijvingen leest, lijkt het zoo simpel..... Ik ga nog eens wat moed verzamelen 
|
10 aug 2015 08:32 |
|
 |
akooiman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 jul 2011 22:51 Berichten: 3350 Woonplaats: Eindhoven
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Zeg maar André..... Het is ook niet het moeilijkste werk, maar onderschat de hoeveelheid werk niet............
_________________ Zeg maar André
|
10 aug 2015 12:00 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Ik zou daarentegen ook zeker de rekening van de garage niet onderschatten die je gepresenteerd krijgt wanneer je deze reparatie daar laat uitvoeren. ....
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
10 aug 2015 18:51 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
@JW Die lagering is inderdaad een, en wellicht hét probleem. Naar ik begrepen heb is bij de huizen die ze nu leveren een echte lagering gemaakt, met bronzen busjes of zoiets.
Ik denk ook dat die bus niet de oorzaak is omdat de klep op de stappenmotor hangt en alleen in het midden op de bus steunt Ik denk dat wanneer je de stappenmotor weg neemt (doordat deze kapot is) op het moment dat die op koud staat, gaat rijden en de boordcomputer verandert de virtuele stand van de klep (want deze hangt er niet aan dan) dan weet deze niet of de stand van de stappenmotor (klep) daadwerkelijk nog op koud gericht staat. Hoe synchroniseren jullie dit? Het is nogal lastig om uit te leggen wat ik bedoel maar is het wat te volgen?
Is het trouwens zo dat deze stappenmotor geen initialisatie doet bij opstart om zijn positie te achterhalen?
_________________ lexia aanwezig
|
10 aug 2015 19:38 |
|
 |
Paljas
V.I.P.
Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59 Berichten: 610 Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
Bij het vervangen van de stappenmotor vanwege uitgelubberd gat heb ik de temp minimaal gezet - motortje gedemonterrd en de nieuwe eerst aangesloten zodat deze ook in de min stand stond. Maar of de klep ook in de beginstand stond weet ik niet. Valt deze niet op zin gewicht terug ? Bij mij werkt alles weer normaal.....denk ik.
_________________ C5 Break 2.0i exclusive 2002
|
10 aug 2015 21:28 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
de klep zak naar beneden maar niet helemaal naar koud ik heb nu ook gezien dat aan de klep as waar de motor zit er een aanslag is zodat de klep niet meer dan 90 graden kan draaien ik heb om mijn klep te testen op dat stappenmotor gewrongen tot het stappenmotor begon mee te draai wel met nog een verbetering in as van motor pas een vierkant van 5,9 mm in klep as vierkant van 9 mm ( dus nog 3 hoekje vrij ) 5 mm diep in alle twee de motor as is dan 15 mm lang en de platte kant komt over een met motor as dit geeft veel meer grip op klep as verbinding
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
10 aug 2015 22:11 |
|
 |
c5jean
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 feb 2013 18:07 Berichten: 399 Woonplaats: Sint Niklaas
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
zo ze bolt weer wat ik nog wil mee delen als je begint draai je stuur zodat je aan die moer van onder aan kan zet de lucht op koud en neem lucht toevoer van binnen (dan kan je in de ventilator zien of als oke is ) zie foto dan zoals andre zegt accu los wat moed en begin er aan ik vond de bedrading en stekkers het lastigst de bovenste vijfde motor is anders en ook minder sterk het verlengen van stapen motor as kan alleen op de onderste twee bij de bovenste is klep as niet diep genoeg vervang de polen filter ook nu je er gemakkelijk bij kan en neem je tijd
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ lexia aanwezig
|
11 aug 2015 21:20 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: kachelunit uitbouwen en kleppen vervangen PH2
 ,ja de stekkers hebben niet allemaal dezelfde borging dat is ook zo bij andere merken
|
11 aug 2015 21:25 |
|
 |
|