Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Purmerend haal ik niet meer. Kwam er gisteravond weer langs...
Heb even mijn Excel-bestandje aangevuld: sinds 14 april 11.291 kilometertjes doorgebracht in mijn C5-je
Gaan jullie me nu elke dag helpen herinneren dat ik moet tanken? Betalen jullie dan ook??? ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
05 jun 2006 15:36 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Goed, inmiddels is het defecte piefje ook geplaatst, een werkje van niks (doen je handen nog pijn, Johan? Vond het knap warm bij die uitlaat).
Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor.
En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect.
Toen het piefje erop zat en ik wegreed ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Op de heenreis had ik even een onwetenschappelijke en absoluut niet betrouwbare, laat staan reproduceerbare, acceleratiemeting gedaan: 0-90 in ca. 14,5-15 seconden.
Na het piefje in net 13 seconden.
Ook acceleraties na uitschakeling van de CC en het weer op snelheid komen gingen m.i. vlotter.
Nu het verbruik nog even in de gaten houden.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 jun 2006 16:22 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33404 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Mooi zo , kun je mij weer bijhouden ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
07 jun 2006 16:28 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Doe je best...
Toch weer eens proberen, Menno...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
07 jun 2006 16:29 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Toen het piefje erop zat en ik wegreed ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Luchtinlaat goed is inderdaad heel belangrijk. Bij onderhoud aan mijn Xantia HDI hebben ze een keer vergeten de luchtinlaatslang goed vast te zetten op het luchtfilter. De boel gaat trillen en hij schoof er wat af, alleen een kiertje. Ik was op gevoel gelijk 20-30 pk kwijt. Schok me dood.
Ik heb het gevoel dat het toch nog helemaal goed gaat komen met die geweldige diesel van jou Harm
gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
07 jun 2006 19:46 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Goed, inmiddels is het defecte piefje ook geplaatst, een werkje van niks (doen je handen nog pijn, Johan? Vond het knap warm bij die uitlaat). Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor. En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect. Toen het piefje erop zat en ik wegreed ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest. Op de heenreis had ik even een onwetenschappelijke en absoluut niet betrouwbare, laat staan reproduceerbare, acceleratiemeting gedaan: 0-90 in ca. 14,5-15 seconden. Na het piefje in net 13 seconden. Ook acceleraties na uitschakeling van de CC en het weer op snelheid komen gingen m.i. vlotter. Nu het verbruik nog even in de gaten houden.
goed te horen..
nee mn handen doen geen pijn zijn wel wat gewend.. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
07 jun 2006 22:15 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Nee, Johan, ben blij met dat piefje. Ze zoeft nu nog lekkerder.
Alleen de navi nog, maar daar zit je al achteraan...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 jun 2006 01:02 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ronald schreef: Harm van Beek schreef: Toen het piefje erop zat en ik wegreed ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest. Luchtinlaat goed is inderdaad heel belangrijk. Bij onderhoud aan mijn Xantia HDI hebben ze een keer vergeten de luchtinlaatslang goed vast te zetten op het luchtfilter. De boel gaat trillen en hij schoof er wat af, alleen een kiertje. Ik was op gevoel gelijk 20-30 pk kwijt. Schok me dood. Ik heb het gevoel dat het toch nog helemaal goed gaat komen met die geweldige diesel van jou Harm gr. Ronald
Dat getal heb ik ook al eens gedacht bij de mijne....de top bleef hangen op 170 (en dat in Nederland) ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 jun 2006 01:04 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Pieter1974
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29 Berichten: 269 Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Nee, Johan, ben blij met dat piefje. Ze zoeft nu nog lekkerder.
Alleen de navi nog, maar daar zit je al achteraan...
Maar als ie niet rijdt heb je geen Navi meer nodig.......
top dat ie lekker rijdt weer. ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
_________________ Pieter van Lenten
|
08 jun 2006 01:09 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Voor je doordraaft: tegenwoordig tank ik op tijd... ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 jun 2006 01:17 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Het piefje (zie foto eerder in dit draadje) dient voor de variabele lengte van de luchtinlaat naar de motor. En met het ontbreken van de regeling, was de luchtinlaat nooit perfect. Toen het piefje erop zat en ik wegreed ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif) wist ik niet wat ik voelde: La C5 trok als een beest.
Nog maar even wat over het piefje.
De C5, als andere moderne auto's, zit stikvol electronica en logging van allerlei fouten in de computer, waarvan sommigen soms te pas en soms te onpas ook nog op een display aan de bestuurder worden getoond.
Nu zou je toch verwachten dat in jouw geval ergens in de computer iets wordt geregistreerd in de zin van: bestuurder vraagt meer vermogen, toerental staat dit toe, brandstoftoevoer kan ook hoger maar luchttoevoer is te laag voor meer brandstof, of iets van die strekking.
Kortom, als jij flink op hetr ags het getrapt had de computer moeten zeggen: Luchtinlaat storing.
Maar ja, zal wel te simpel gedacht zijn.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
08 jun 2006 01:19 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Op zich niet onlogisch, ware het niet dat dit een Franse auto is, die de meest vreemde dingen registreert, maar dat net niet.
Deze C5 heeft nu een aantal malen de Lexia aan de poort gehad, maar hiervan is geen storing gevonden.
Wellicht dat Oldenhage hier iets meer van weet?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
08 jun 2006 08:56 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Gisteren eventjes aan de radio bezig geweest, maar daarna starthulp nodig. Misschien even de bezem door de off-topic-berichten?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
09 jun 2006 08:44 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8049 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Citaat: Misschien even de bezem door de off-topic-berichten?
zo, U roept maar. Bijna twee pagina's korter gemaakt ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda CBF 1000i 2007
|
09 jun 2006 10:31 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Zo, wegens gebrek aan panne mag dit draadje dicht.
Of is dat les déesses verzoeken?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 jun 2006 17:52 |
|
![](./styles/etechgray/theme/images/spacer.gif) |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|