Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
alzheimer
Erelid
Geregistreerd: 06 feb 2007 22:35 Berichten: 1284 Woonplaats: Ouddorp ZH
Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: phase typen
Citroënnetje schreef: Hahaha, Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII..  wie de moeite neemt om op cel K2 van de kalender te klikken zal zien dat je niet de enige bent  en ph 3 loopt hard in 
_________________ » de C5kalender «
ex-berline: break:
|
05 jan 2009 20:19 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: phase typen
zandvoorta schreef: Veel te veel knopjes in Ph2 en met de 1.6HDi te veel loze knopjes. En ik rijd toch liever met een 2.0 dan met een 1.6je : ;oze knopjes.. liever een 2.0 met 110 pk dan een 1.6 met 110 pk 
|
05 jan 2009 20:25 |
|
 |
c5 hpi
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 dec 2008 15:28 Berichten: 18
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Naar boven
|
 Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Goeiedag, Sinds kort ben ik in bezit van een C5 hpi uitvoering met bijna alle opties behalve Leer en navigatie. Dik tevreden met de aankoop want heb tot zover nog geen klachten alleen maar lol. Nu was mijn vraag of er C5 leden zijn die meerdere phases heeft gereden en grote verschillen kan op noemen zoals de comfort luxe en rij eigenschappen van de auto's. Ps Moet er nog bij zetten dat dit een leuke en informatie rijke site is dus keep on the good work. Zal binnen kort nog effe mooie foto's van mijn auto nemen en plaatsen op deze c5 forum.
|
20 jan 2009 04:07 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
welkom hier alleen Ph1 ervaring hier 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
20 jan 2009 07:56 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Verschil in Ph.1 en Ph.2? Tuurlijk, maar niet in comfort en zo. Uiterlijk en techniek, ja...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
20 jan 2009 09:35 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Nope. Wat comfort betreft merk ik ook geen verschil tussen ph. I en II. Over techniek kan ik niet veel zeggen want daar heb ik geen verstand van. En uiteraard zijn er uiterlijk wat verschillen: de grill, koplampen en de achterlichten (dit in geval van een berline).
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
20 jan 2009 16:03 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Verschillen in comfort: Motoren bij ph2 zijn iets verbeterd en net iets stiller. Ook de 6 traps automaat draagt hier aan bij. Klimaatregeling en boordcomputer zijn vernieuwd, cruisecontrol heeft extra een snelheidsbegrenzer Op de exclusive zitten extra opties: standaard el stoelen, meedraaiende koplampen, lane departure warning, dubbel glas. Ook comfortverhogend dus.
Qua stoelen en vering geen verschil. Behalve dat H3+ op de ph2 niet meer standaard is op de 2l uitvoeringen.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
20 jan 2009 16:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
6-traps automaat zorgt anders niet voor lagere toerentallen, iig bij de 136PK 2.2 HDi 4-traps in vergelijk met een 138PK 2.0 HDi 6-traps , bij 150 is het bij beide 3000 toeren ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
20 jan 2009 17:51 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
exroosje schreef: Verschillen in comfort: cruisecontrol heeft extra een snelheidsbegrenzer Erg prettige feature Citaat: Op de exclusive zitten extra opties: lane departure warning. Ook comfortverhogend dus. Die heb ik dus NIET op mijn exclusive ph.II 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
20 jan 2009 23:06 |
|
 |
c5 hpi
C5club Rookie
Geregistreerd: 07 dec 2008 15:28 Berichten: 18
Auto: c5 hpi
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Als er geen drastische veranderen zijn geweest hoor ik zo kan dit alleen maar een opluchting zijn Zal dan maar rustig door sparen voor een PH3 want die ziet er wel heeeel erg mooie uit 
|
21 jan 2009 06:16 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
c5 hpi schreef: Als er geen drastische veranderen zijn geweest hoor ik zo kan dit alleen maar een opluchting zijn Zal dan maar rustig door sparen voor een PH3 want die ziet er wel heeeel erg mooie uit  Als je kunt leven met hogere wegenbelasting en een niet zo Franse achterkant word je er best gelukkig mee  .
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
21 jan 2009 11:29 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Behalve de uiterlijkheden is er volgens mij wel degelijk iets onderhuids veranderd. Ik heb nu 2 maanden 2 Ph2 uit 2007, na 2 jaar een phase 1 uit 2001. Het valt mij op dat de torsiestijfheid van de carrosserie aanzienlijk verbeterd is, terwijl ook het nemen van verkeersdrempels aanmerkelijk beter gaat. Geen slaan meer van de voorwielophanging en volgens de garage was daar inderdaad aan gesleuteld. De auto voelt kwalitatief gezien veel beter aan, er zal in een periode van zes jaar best wat ontwikkeling hebben plaatsgevonden.
|
21 jan 2009 13:06 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
De 6 traps automaat brengt het toerental bij de V6 met zeker 10% terug. Bij 4000 toeren gng de ph1 V6 ca 160, de nieuwe richting de 180. Daardoor is het zo dat als je bij 180-190 het gaspedaal vloert hij nog steeds terugschakelt. Feitelijk is de 5e de 4 van vroeger en is de 6 een overdrive. Ik vind het behoorljk comfortverhogend, zeker icm dubbel glas.
Over het degelijker aanvoelen, daar ben ik het wel mee eens. Maar dat kan ik niet hard maken of zo. Mogelijk is er achter iets veranderd want ik hoor nooit iets over scheef afslijten van banden aldaar bij de ph2.
Over opties: dubbel glas is onderdeel van het pack hifi , dus niet standaard op de exclusive, wordt meestal icm met navigatie aangetroffen. LDWS weet ik niet. Alleen standaard op V6 en 22HDI?
Een aantal verbeteringen zijn overigens op de ph1 al doorgevoerd in 2004, zoals de RT3 en de flat blade ruitenwissers. En andere juist nog later als de Ph2, zoals de 22HDI 170. Het interieur van de Ph2 is overigens amber ipv groen verlicht, mi ook iets fraaier maar dat is een kwestie van smaak.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 jan 2009 15:30 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Leuk, van die automaat en dat toerental. Als ik mijn Ph.1 2.2HDI 98kW BVA4 vergelijk met de Ph.2 2.0HDI 100kW BVA6 dan zie ik dat de eerste 3 versnellingen van de BVA6 ongeveer het bereik van de oude 1e versnelling van de BVA4 dekt.
De 6e versnelling geeft exact het zelfde toerental als de 4e versnelling in de Ph.1.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
21 jan 2009 15:35 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Grootste verschillen tussen ph1 en ph2
Op caravantrekker.nl kun je achterhalen wat hde exacte toerentallen zijn
ph1 hoogste (4) versnelling bij 80: 1951 toeren ph2 hoogste (6) versnelling bij 80: 1752 toeren.
Da's net iets meer als 10%.
De diverse topsnelheden met een caravan van 1250 (beladen 1500, eigenlijk illegaal bij de ph1) 1 52 36 2 100 63 3 140 97 4 113 130 5 --- 127 6 --- 101
De hele tabel bij 1000RPM 1 11 8 2 21 13 3 30 20 4 41 27 5 -- 36 6 -- 46
Hierdoor heeft de ph2 V6 ook een lagere topsnelheid, want maximaal vermogen komt vrij tegen de 6000tpm, de ph1 zou 235 moeten halen dus in de 4 is dat 5700 toeren. In de ph2 haal je in de 5 maximaal 220 terwijl de 6 weer te lang is (max snelheid is 225 bij dus ca 4900tpm is de vermogenstoename onvoldoende om de toegenomen weerstand door de snelheid te overwinnen). Door tuning zou je bij voldoende extra vermogen verder moeten kunnen komen als bij de ph2.
Kennelijk is bij de diesel gekozen vanwege het beperktere toerenbereik om de versnellingen in elkaar te schuiven
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 jan 2009 16:07 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|