Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
01 apr 2009 17:35 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
Wanneer schakelen, tja het nieuwe rijden daar heb ik niets mee, ik rij soepel, dat wil zeggen met een beheerst rechter voetje, niet te veel toeren, zeker niet onder z'n toeren, want daar moord je alles mee stuk. gewoon dat het motortje lekker loopt 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
01 apr 2009 19:43 |
|
 |
Erik huisman
|
 Re: wanneer schakelen?
en wat vindt jij soepel dan? ik schakel eigenlijk altijd door bij 2500 toeren.
|
02 apr 2009 00:06 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
Erik huisman schreef: en wat vindt jij soepel dan? ik schakel eigenlijk altijd door bij 2500 toeren. ik let eigenlijk niet zo op de toerenteller, ik luister meer naar de motor, maar zal inderdaad zo rond dat toerental liggen.  in z'n 1, 2 en 3 schakel ik vlot op, en in z'n 4 2000 - 2500 toeren.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
02 apr 2009 06:53 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 jan 2009 18:50 Berichten: 435
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
ms-c5 schreef: Wanneer schakelen, tja het nieuwe rijden daar heb ik niets mee, ik rij soepel, dat wil zeggen met een beheerst rechter voetje, niet te veel toeren, zeker niet onder z'n toeren, want daar moord je alles mee stuk. gewoon dat het motortje lekker loopt  Toch best hoog verbruik dan nog  ..met dat vlotte schakelen!
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
02 apr 2009 09:29 |
|
 |
Erik huisman
|
 Re: wanneer schakelen?
ik rij een hoop stukkies woon werkverkeer, 15 km heen en 15 km terug dus als ik op men werk aankom begint de olie temperatuur pas op te lopen vandaan dat ik 650 km rij met een tank ongeveer. volgens men boardcomputer is men verbruik over de hele tank dan ook meestal 8,6 ofzo. maar laatst zat ik op de snelweg, constant 120 en men verbruik was 7,0 , dat klinkt een stuk beter natuurlijk. al hoop ik van de zomer naar het zuiden wel wat meer te kunnen rijden dan 650 
|
02 apr 2009 10:27 |
|
 |
manny21479
|
 Re: wanneer schakelen?
Ok,Ploffie heb ik je opmerking verkeerd begrepen,excuses dat ik het zo opvatte. 
|
02 apr 2009 14:08 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
SkyBuMp schreef: ms-c5 schreef: Wanneer schakelen, tja het nieuwe rijden daar heb ik niets mee, ik rij soepel, dat wil zeggen met een beheerst rechter voetje, niet te veel toeren, zeker niet onder z'n toeren, want daar moord je alles mee stuk. gewoon dat het motortje lekker loopt  Toch best hoog verbruik dan nog  ..met dat vlotte schakelen! Tja, hier wordt de dame alleen maar gebruikt voor de boodschappen en de kids af en toe naar school brengen bij slecht weer. dus 2 km heen en 2 km terug, erg korte stukjes dus, vandaar het hoge verbruik, hij draait meer op de choke, motor krijgt haast niet de kans om warm te draaien  De meeste kilometers worden gedraait in de vakantie, zo'n 3 a 4000 km 
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
02 apr 2009 17:27 |
|
 |
JWHofnar
V.I.P.
Geregistreerd: 05 feb 2009 21:22 Berichten: 3196
Auto: C5 Break Prestige 2.0 16V
Opties: puur
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10203
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 214.000
Kleur: EYTC Gris Orageux
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
Nu we het toch over schakelen hebben. Ik moet op 1 punt erg wennen aan de C5. Mij valt op dat er in de tweede versnelling heelemaaal geen trekracht zit. In de Xantia schakelde ik nooit terug naar zijn 1. Bij langzaam rijden pakte de 2 alles op. En rijden maar weer. De C5 is als je serieus vaart mindert voor een bocht o.i.d. niet meer in z'n 2 op gang te krijgen. Tenzij je een flinke dot gas geeft of terug naar de eerste versnelling gaat. Verder rijdt hij prima, maar dit is een raar iets. Is dit onder de benzine rijders herkenbaar ? JW
|
02 apr 2009 22:31 |
|
 |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
JWHofnar schreef: Nu we het toch over schakelen hebben. Ik moet op 1 punt erg wennen aan de C5. Mij valt op dat er in de tweede versnelling heelemaaal geen trekracht zit. In de Xantia schakelde ik nooit terug naar zijn 1. Bij langzaam rijden pakte de 2 alles op. En rijden maar weer. De C5 is als je serieus vaart mindert voor een bocht o.i.d. niet meer in z'n 2 op gang te krijgen. Tenzij je een flinke dot gas geeft of terug naar de eerste versnelling gaat. Verder rijdt hij prima, maar dit is een raar iets. Is dit onder de benzine rijders herkenbaar ? JW Heb ik geen last van, vind het juist een motor met een goed koppel.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
02 apr 2009 22:39 |
|
 |
Gerard
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 11 sep 2008 22:07 Berichten: 121 Woonplaats: Ridderkerk
Auto: C5 2.0 HDiF Break Exclusive
Opties: JBL, Xenon, etc
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10696
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 175000
Kleur: Hmmm Ganache (EFB)
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
JWHofnar schreef: Nu we het toch over schakelen hebben. Ik moet op 1 punt erg wennen aan de C5. Mij valt op dat er in de tweede versnelling heelemaaal geen trekracht zit. In de Xantia schakelde ik nooit terug naar zijn 1. Bij langzaam rijden pakte de 2 alles op. En rijden maar weer. De C5 is als je serieus vaart mindert voor een bocht o.i.d. niet meer in z'n 2 op gang te krijgen. Tenzij je een flinke dot gas geeft of terug naar de eerste versnelling gaat. Verder rijdt hij prima, maar dit is een raar iets. Is dit onder de benzine rijders herkenbaar ? JW Het is een veelgehoorde 'klacht' over 16-kleppers in het algemeen, mijn zwager moest er bij zijn V40 ook erg aan wennen. Ze halen meer PK's uit een kleinere motor maar die zitten dan vooral in de hogere toeren. Je moet ze dus een beetje op toeren houden. Eenmaal op (de grote) weg rijdt het prima. Ik had zelf een Xantia 2.0-8V en daarna een 1.8-16V met bijna even veel PK, maar het koppel is wat lager en zit hoger. Vanwege het vele stadsverkeer (stilstaan, optrekken, stapvoets rijden met te vaak het afslaan van de motor) heb ik 'm na een half jaar weer ingeruild voor een veel oudere Turbo CT (Constant Torque  ). Deze reed op stationair toerental nog probleemloos in z'n twee weg. Ik heb nu een C5 diesel dus koppel genoeg, maar ik heb ook proefgereden in de 2.0-16V benzine en die viel me toch niet tegen, ondanks het gewicht van de auto. Overigens zou gebrek aan koppel in alle versnellingen moeten spelen...
_________________ Ex BX19TZI, Xantia 2.0i SX, Xantia Break 2.0 Turbo CT VSX. Blijvertje: Dspecial 1970
|
03 apr 2009 00:07 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
Gerard schreef: Ik heb nu een C5 diesel dus koppel genoeg, maar ik heb ook proefgereden in de 2.0-16V benzine en die viel me toch niet tegen, ondanks het gewicht van de auto. Overigens zou gebrek aan koppel in alle versnellingen moeten spelen... Alleen al vanwege dat koppel blijf ik diesel rijden ook al zou dat economisch niet logisch zijn. Komt wel bij groot te zijn geworden op trekkers  . Een HDI en zeker de 16 kleppers hebben niet alleen veel koppel maar zijn ook snel op toeren en dat is het beste voor mijn twee voorkeuren voor wat betreft motorkarakteristiek. Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
03 apr 2009 01:57 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
Vreemd.
Ik rijd eigenlijk voornamelijk in 2 en in 5....
Laten rollen in zijn 1 en dan door naar 2.
In het 30-km-gebied rijd ik dan nog vaak in 3, maar 50 gaat echt in 5. Alleen zodra je wilt versnellen even terugschakelen. Ik schakel dan ook veelvuldig tussen 2 en 5.....
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
03 apr 2009 09:45 |
|
 |
dikkiedik05
|
 Re: wanneer schakelen?
|
03 apr 2009 15:55 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: wanneer schakelen?
JWHofnar schreef: Nu we het toch over schakelen hebben. Ik moet op 1 punt erg wennen aan de C5. Mij valt op dat er in de tweede versnelling heelemaaal geen trekracht zit. In de Xantia schakelde ik nooit terug naar zijn 1. Bij langzaam rijden pakte de 2 alles op. En rijden maar weer. De C5 is als je serieus vaart mindert voor een bocht o.i.d. niet meer in z'n 2 op gang te krijgen. Tenzij je een flinke dot gas geeft of terug naar de eerste versnelling gaat. Verder rijdt hij prima, maar dit is een raar iets. Is dit onder de benzine rijders herkenbaar ? JW Dit merk ik inderdaad ook. Als ik onder de 1.000 rpm kom in z'n twee trekt-ie traag weg, onder de 800 rpm (stationaire toerental) dreigt ie zelfs af te slaan. In andere versnellingen kom ik eigenlijk nooit onder de 1.250 rpm. Dan gaat het versnellen niet snel maar de motor draait wel mooi soepel rond. Kun je wel schakellui rijden (Menno zal wel zeggen: 'Neem toch een automaat...'  )
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
03 apr 2009 16:00 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|