Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Verschillen PH1 & PH2 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
pieter melissen schreef:
exroosje schreef:
er zijn dingen die ik niet begrijp, volgens carbase is de ph1 sedan 13 cm korter dan de ph2. Echter beide breaks zijn even lang (4.76). Waar zit dat lengteverschil?


neus, en achterzijde.
de binnenzijde van de kofferbak is iets langer,,
toevallig hebben herman en ik dat eens vergeleken op een meeting.. ;)


03 jan 2009 18:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Dan klopt er dus toch iets niet bij Carbase. Ergens op deze site kun je in de instructieboekjes lezen dat de break ph2 4.84 is vs 4.74 ph2 berline. Ook de break is dus wat langer bij ph2, omdat de neus ook ca 6 cm langer is. De Berline heeft inderdaad ook 8 cm extra aan de achterkant,die de break niet heeft. Dit heeft bv tot gevolg dat de achterklep van de ph2 niet naar binnen maar naar buiten loopt. Dit levert in de kofferbak overigens maar 4cm op omdat de bumper ook dikker is.

Dat de neus 6cm langer is is te merken onder de motorkap. De lammpen zitten nog verder naar voren zodat je er helemaal niet meer bij kunt

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


04 jan 2009 15:36
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
AW carbase? klopt sowieso nooit...

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 jan 2009 17:06
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
EvilTwin schreef:
AW carbase? klopt sowieso nooit...


ach ja...

Overigens als dus Ph2 break 15 cm langer is geworden, maar toch dezelfde kofferruimte heeft (565 liter) wat is dan de vooruitgang, behalve een extra gewicht van meer dan 90 kg? Een mooiere neus? Of moeten we de kilos weer meesjouwen vanwegen de 5 sterren crash test? Of vanuit de onderbuik geredeneerd, was het nodig om de alreeds gigantische wegenbelasting nog verder op te schroeven?


04 jan 2009 20:08
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


04 jan 2009 20:22
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Citroënnetje schreef:
Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)

Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens :D
. Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb.


04 jan 2009 21:31
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Van mij hoeft het niet groter/zwaarder. Maar idd gebeurt zulks al snel door crashtests en we willen eindigen met zoveel mogelijk sterren. Het kan denk ik wel anders,..........hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o


04 jan 2009 21:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
pieter melissen schreef:
Citroënnetje schreef:
Mooiheid weegt ook het een ene ander...... ;)

Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens :D
. Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb.


Als Sonja zo door gaat rijdt ze C6 met chauffeur (wil ik wel doen 8-) )


04 jan 2009 21:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Witbrik schreef:
hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o


Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat :idea:

heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4?

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 jan 2009 23:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


05 jan 2009 14:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
EvilTwin schreef:
Witbrik schreef:
hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? :o


Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat :idea:

heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4?


de PH3 al eens van de onderzijde gezien???
daar zie je pas alu... :smt023


05 jan 2009 14:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Citroënnetje schreef:
Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:



nee hoor, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.... :smt023


05 jan 2009 14:27
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Citroënnetje schreef:
Hahaha,

Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. :!:


Ja, hoogstwaarschijnlijk :D


05 jan 2009 18:21
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58
Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Duck schreef:
Beetje domme vraag waarschijnlijk

misschien is hij al gevraagd

is het verschil tussen phase i en II te zien door de
achterlichten (omgekeerde L)

of zijn er meer verschillen, van de Xantia wist ik dit wel
bij de c5 nog niet

Groet en vast bedankt voor de info


Ik vind het wel een goeie vraag, ik heb al veel nieuwtjes gelezen in de antwoorden :smt023


05 jan 2009 19:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32
Berichten: 1206
Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: phase typen
Ik had de keus, Ph1 2.0HDi break of Ph2 1.6HDi break ivm wegenbelasting tot 1450 kg. Vind de neus van de Ph1 toch mooier, Ph2 komt op mij een beetje "plasticachtig" over :oops: Verder vind ik het dashboard van de Ph2 wel mooier maar het middenstuk juist van de Ph1. Veel te veel knopjes in Ph2 en met de 1.6HDi te veel loze knopjes. En ik rijd toch liever met een 2.0 dan met een 1.6je :mrgreen: En het leuke van de eind Ph1 is lekker veel luxe. Heb dus eigenlijk bewust nog voor een Ph1 gekozen :smt038

_________________

C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque)
C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica)
BX 14E '86 (Blanc Cremant)
Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi


05 jan 2009 19:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.