Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: phase typen
pieter melissen schreef: exroosje schreef: er zijn dingen die ik niet begrijp, volgens carbase is de ph1 sedan 13 cm korter dan de ph2. Echter beide breaks zijn even lang (4.76). Waar zit dat lengteverschil? neus, en achterzijde. de binnenzijde van de kofferbak is iets langer,, toevallig hebben herman en ik dat eens vergeleken op een meeting.. 
|
03 jan 2009 18:25 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: phase typen
Dan klopt er dus toch iets niet bij Carbase. Ergens op deze site kun je in de instructieboekjes lezen dat de break ph2 4.84 is vs 4.74 ph2 berline. Ook de break is dus wat langer bij ph2, omdat de neus ook ca 6 cm langer is. De Berline heeft inderdaad ook 8 cm extra aan de achterkant,die de break niet heeft. Dit heeft bv tot gevolg dat de achterklep van de ph2 niet naar binnen maar naar buiten loopt. Dit levert in de kofferbak overigens maar 4cm op omdat de bumper ook dikker is.
Dat de neus 6cm langer is is te merken onder de motorkap. De lammpen zitten nog verder naar voren zodat je er helemaal niet meer bij kunt
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
04 jan 2009 15:36 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: phase typen
AW carbase? klopt sowieso nooit...
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 jan 2009 17:06 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: phase typen
EvilTwin schreef: AW carbase? klopt sowieso nooit... ach ja... Overigens als dus Ph2 break 15 cm langer is geworden, maar toch dezelfde kofferruimte heeft (565 liter) wat is dan de vooruitgang, behalve een extra gewicht van meer dan 90 kg? Een mooiere neus? Of moeten we de kilos weer meesjouwen vanwegen de 5 sterren crash test? Of vanuit de onderbuik geredeneerd, was het nodig om de alreeds gigantische wegenbelasting nog verder op te schroeven?
|
04 jan 2009 20:08 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: phase typen
Mooiheid weegt ook het een ene ander...... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
04 jan 2009 20:22 |
|
 |
pieter melissen
|
 Re: phase typen
Citroënnetje schreef: Mooiheid weegt ook het een ene ander......  Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens . Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb.
|
04 jan 2009 21:31 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: phase typen
Van mij hoeft het niet groter/zwaarder. Maar idd gebeurt zulks al snel door crashtests en we willen eindigen met zoveel mogelijk sterren. Het kan denk ik wel anders,..........hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium? 
|
04 jan 2009 21:36 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: phase typen
pieter melissen schreef: Citroënnetje schreef: Mooiheid weegt ook het een ene ander......  Ik heb net naar Sonja Bakker en Paul Rosenmuller zitten kijken, zijn het daar vast niet mee eens . Ik ben geen masochist maar ik vind eigenlijk de Ph1 en de Ph2 niet echt om aan te zien.....Gelukkig zie ik dat niet als ik er zit en kan genieten van de redenen waarom ik de auto toch gekocht heb. Als Sonja zo door gaat rijdt ze C6 met chauffeur (wil ik wel doen  )
|
04 jan 2009 21:38 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: phase typen
Witbrik schreef: hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium?  Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4?
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 jan 2009 23:40 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: phase typen
Hahaha, Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII.. 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
05 jan 2009 14:24 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: phase typen
EvilTwin schreef: Witbrik schreef: hoeveel meer gaat de C5 kosten in aluminium?  Ik denk dat je de hoeveelheid aluminium die er al in zit onderschat heeft de Ph.II niet ook een Alu motorkap, zoals de C4? de PH3 al eens van de onderzijde gezien??? daar zie je pas alu... 
|
05 jan 2009 14:27 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: phase typen
Citroënnetje schreef: Hahaha, Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII..  nee hoor, zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.... 
|
05 jan 2009 14:27 |
|
 |
Rowi
|
 Re: phase typen
Citroënnetje schreef: Hahaha, Ben ik hoogstwaarschijnlijk de sukkel van de klas, maar ik vind de PhI in de berline versie de mooiste vorm hebben. En dan met name het stuk vanaf de C-stijl, wielkast en verder naar achteren.....en de achterlampunits zijn vééééél mooier dan die van de PhII..  Ja, hoogstwaarschijnlijk 
|
05 jan 2009 18:21 |
|
 |
Witbrik
C5club Bikkel
Geregistreerd: 17 jan 2007 18:58 Berichten: 324
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: phase typen
Duck schreef: Beetje domme vraag waarschijnlijk
misschien is hij al gevraagd
is het verschil tussen phase i en II te zien door de achterlichten (omgekeerde L)
of zijn er meer verschillen, van de Xantia wist ik dit wel bij de c5 nog niet
Groet en vast bedankt voor de info Ik vind het wel een goeie vraag, ik heb al veel nieuwtjes gelezen in de antwoorden 
|
05 jan 2009 19:00 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: phase typen
Ik had de keus, Ph1 2.0HDi break of Ph2 1.6HDi break ivm wegenbelasting tot 1450 kg. Vind de neus van de Ph1 toch mooier, Ph2 komt op mij een beetje "plasticachtig" over  Verder vind ik het dashboard van de Ph2 wel mooier maar het middenstuk juist van de Ph1. Veel te veel knopjes in Ph2 en met de 1.6HDi te veel loze knopjes. En ik rijd toch liever met een 2.0 dan met een 1.6je  En het leuke van de eind Ph1 is lekker veel luxe. Heb dus eigenlijk bewust nog voor een Ph1 gekozen 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
05 jan 2009 19:46 |
|
 |
|