Re: tweedehands C5 1.8i SX
ja idd kan je reactie begrijpen

eisen voor een nieuwe auto waren mijnerzijds
* niet te duur
* dus tweedehands, maar ook al zo goed mogelijk in de EuroNCAP tests
* dus rondom airbags
* liefst ook iets van airco
=> een tweedehands C5 bij mijn eigen C-dealer bracht me op dat idee, toen die plotseling verkocht was tijdens mijn vakantie ben ik verder gaan kijken, proefrit gedaan, maar mijn vrouw kon zich er niet in vinden (te groot) - ik vond het jammer want hij stond bovenaan op mijn lijstje (tweedehands C3/C2 meestal niet goedkoper, terwijl je hier in België genoeg redelijk geprijsde C5'en 1.8i vindt met niet veel km's op de teller!)
* de proefrit (C5) is mij rij-technisch gezien heel goed bevallen - béter veercomfort dan in de C8 (logisch) - tsja de Punto kan er uiteraard ook niet aan tippen - toch was de keus niet geheel onlogisch daar-ie een 12 jaar oude Uno vervangt
Harm van Beek schreef:
Awel, veel plezier met de Fiat!
Awel bedankt he manneke

zal wel lukken - maar zoals gezegd - rijd nu met een C8 HDi en in de toekomst, zodra de "gasten" (zoons) zelf rijden (zal niet lang meer duren) en na voldoende kilometers wordt die hoogstwaarschijnlijk ingeruild voor een C5 break - het nieuwe model dan wel - moest ik nú voor een C5 gaan werd het zeker de 1.6HDi, die is mij krachtig genoeg - weet alleen niet of die in de nieuwe nog leverbaar is.
Vanaf volgende zomer, dan zit mijn C8 op een km-stand dat inruilen verantwoord is (rijd met km-vergoeding voor het werk), ga ik her en der prijsvragen.
De jongens zouden dan graag een Alfa 159 Sportwagon hebben, is prachtig, maar geen praktische break zoals in ieder geval de huidige C5 break nog is.