Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 tweedehands C5 1.8i SX 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw

Naar boven
Bericht Re: tweedehands C5 1.8i SX
persoonlijk vinden mijn vrouw en ik de C1 veel fijner als de C3.
hij is ook veel vinniger en zuiniger.
wat betreft de koffer, dat valt best nog mee, ik heb ook opgroeiende zonen en als moeders gaat winkelen doet ze dat met de c5.
binnenruimte van de C1 is enorm hoor, ik ben echt niet een van de smalste :oops: en met 4 personen ( kids vrouw en ik) gaan we toch ook wel eens met de C1 op stap.

als 2e auto vind ik de C1 fantastisch.

maar goed dat is mijn mening.
;-)

en op de snelweg komt hij enorm goed mee hoor.

08 sep 2007 05:40
Profiel
Nja, weer vaak voor het werk in het buitenland geweest, maar tussen de bedrijven door toch af en toe naar een garage gekund.

C1: fun factor erg groot, edoch indien gekocht als Séduction (dan heb je ook de zij-airbags en kan je als optie de gordijnairbags nemen, evenals airco) wordt de prijs toch ook wel hoger - echtgenote enthousiast omdat het ding zo overzichtelijk is - ik moet er echter niet aan dénken wat er gebeurt met de achterpassagiers als er iemand achterop knalt......

C3: fun factor minder, "oma" autootje wordt gezegd, mijn echtgenote vindt dat met haar 48j echter geen pbl, voor haar hoeft het geen sportief C2-modelletje meer te zijn

En dan: Fiat Grande Punto :oops: : als Dynamic standaard met a lle airbags, manuele airco, verreweg de ruimste van de kleinere auto's, zéa©r degelijke indruk, ***** in de EuroNCAP crashtests, als 1.2i 8V 65pk wel heel stil, comfortabel (maar niet vinnig - heb ermee testgereden) - slechts 1000€ duurder dan een C3'tje SX die niet over gordijnairbags noch airco beschikt (ik kijk wel naar stock-modellen vanwege de levertermijn)

Maar ja, iedere keer "maar" 1000 Euro erbij (C1, C3, Grande Punto.....) - maakt dat ik toch opnieuw de 2e hands C5'en op het internet aan het bekijken ben.

Ben er dus nog niet uit, geef mezelf nog de tijd tot eind oktober.

20 sep 2007 22:43
Morgen ga ik weer naar een zo te zien mooie C5 1.8i SX met pack look en ruitewisser achter kijken.

De strijd gaat verder :smt003 :smt080 :smt038

Het blijft toch mijn favoriet in plaats van nieuw klein.

Ik houd het forum op de hoogte ;-) .

21 sep 2007 20:19
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
En , ... ?? :)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

24 sep 2007 10:45
Profiel
Het is een nieuwe Grande Punto geworden. Zaterdag bestelbon getekend.

Mijn vrouw wilde absoluut niet aan de C5.

Misschien ga ik in de toekomst wel over van C8 naar nieuwe C5 als we geen MPV of monovolume meer nodig hebben - maar die moet voorlopig eerst nog wat meer km's maken.

24 sep 2007 12:29
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
:shock:

:cry:

Awel, veel plezier met de Fiat!

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

24 sep 2007 12:30
Profiel
Harm van Beek schreef:
:shock:
ja idd kan je reactie begrijpen ;-) eisen voor een nieuwe auto waren mijnerzijds
* niet te duur
* dus tweedehands, maar ook al zo goed mogelijk in de EuroNCAP tests
* dus rondom airbags
* liefst ook iets van airco
=> een tweedehands C5 bij mijn eigen C-dealer bracht me op dat idee, toen die plotseling verkocht was tijdens mijn vakantie ben ik verder gaan kijken, proefrit gedaan, maar mijn vrouw kon zich er niet in vinden (te groot) - ik vond het jammer want hij stond bovenaan op mijn lijstje (tweedehands C3/C2 meestal niet goedkoper, terwijl je hier in België genoeg redelijk geprijsde C5'en 1.8i vindt met niet veel km's op de teller!)

Harm van Beek schreef:
:cry:

* de proefrit (C5) is mij rij-technisch gezien heel goed bevallen - béter veercomfort dan in de C8 (logisch) - tsja de Punto kan er uiteraard ook niet aan tippen - toch was de keus niet geheel onlogisch daar-ie een 12 jaar oude Uno vervangt

Harm van Beek schreef:
Awel, veel plezier met de Fiat!

Awel bedankt he manneke ;-) zal wel lukken - maar zoals gezegd - rijd nu met een C8 HDi en in de toekomst, zodra de "gasten" (zoons) zelf rijden (zal niet lang meer duren) en na voldoende kilometers wordt die hoogstwaarschijnlijk ingeruild voor een C5 break - het nieuwe model dan wel - moest ik nú voor een C5 gaan werd het zeker de 1.6HDi, die is mij krachtig genoeg - weet alleen niet of die in de nieuwe nog leverbaar is.

Vanaf volgende zomer, dan zit mijn C8 op een km-stand dat inruilen verantwoord is (rijd met km-vergoeding voor het werk), ga ik her en der prijsvragen.
De jongens zouden dan graag een Alfa 159 Sportwagon hebben, is prachtig, maar geen praktische break zoals in ieder geval de huidige C5 break nog is.

24 sep 2007 18:25
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Citrofiel1 schreef:

.

:smt038 :smt023

24 sep 2007 23:47
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer

Naar boven
ronama schreef:
Citrofiel1 schreef:

.

:smt038 :smt023

is idd een hele mooie auto, maar je hoeft niet gelijk zo te juigen :D

(goed gedaan hoor, zo'n mooie punto :smt003 ) kleur e.d.??

tell me more ;-)

EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)

25 sep 2007 08:46
Profiel
Het enthousiasme van Ronama komt vlg mij voort uit wat PB's die we met elkaar gewisseld hebben mbt een C1 ;-) . Was natuurlijk buiten topic C5, vandaar.

[offtopic]
Het is een zwarte GP 1.2i 8V 65pk Dynamic geworden - basismotor dus, op een na basis-uitrusting (Dynamic heeft tov. de Active alle airbags en manuele airco, ook een radio-CD speler maar dat had voor ons totaal geen belang). Was toch wat duurder dan een tweedehands C5, maar ok we hopen er weer jàren mee te kunnen doen.
[/offtopic]

Ik zit ondertussen het internet af te struinen op alle mogelijke informatie over de nieuwe C5, want zo te zien gaat dat model er toch wat leuker uitzien dan bv. de Renault Laguna III.

Maar goed, dat is voorbarig, want hoogstens zomer 2008 actueel. Maar het beste is denk ik om te wachten tot zomer 2009 gezien de ervaringen met mijn eerste C8 (nogal wat kinderziektes) die ik net vóa³rdat die 2 jaar werd (dan verloopt de garantie) ingeruild heb (wel nog veel voor teruggekregen bij mijn eigen C-dealer) voor mijn huidige C8, die probleemloos is.

Het is niet te hopen, maar je kan bijna op je vingers uittellen dat het met een nieuwe C5 ook zo zal gaan.... . Ik ga het in ieder geval geen tweede keer proberen, om een nieuw model gelijk te kopen.

25 sep 2007 12:20
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Citrofiel1 schreef:
Het enthousiasme van Ronama komt vlg mij voort uit wat PB's die we met elkaar gewisseld hebben mbt een C1 ;-) . Was natuurlijk buiten topic C5, vandaar.

ook temeer omdat je in mijn ogen verstandig eraan gedaan hebt om een nieuwe auto te kopen ipv een tweedehandse.

maar dat is mijn mening :oops:
tja en Fiat :smt017 ieder zijn keuze :lol: :lol: :lol:

maar nu de Fiat besteld kan deze op slot ;-)

25 sep 2007 13:08
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3