Re: Vraagje over Cruise Control
pieter melissen schreef:
Wimmie schreef:
Afremmen voor een bocht doe ik dan door eerst de CC uit te schakelen en dan nog eventueel verder af te remmen en na de bocht zet ik de CC weer aan. Vaak heb ik mijn voeten dan niet nodig

misschien ben ik de enige, maar ik heb een soort psychologische weerstand tegen het uitzetten van de CC

(ik wacht daar altijd zo lang mogelijk mee op de snelweg...) Wellicht moet je er mee "leren" rijden.
Nou nee, als de CC aan staat, staat ie aan en zet ik hem liever niet uit. Als het echt niet anders kan doordat je een file nadert, tja dan heb je geen keuze, maar anders gewoon een paar tikjes naar beneden om langzamer te rijden.
Met het rijden in bochten is het vaak een kwestie van de ideale lijn weten te vinden dan rijdt het best lekker, zonder dat je de pedalen hoeft aan te raken. Ik moet wel zeggen dat het een kwestie van gewenning is, maar dan kun je wel de volle aandacht op het sturen richten, waardoor je harder kunt rijden dan je normaal via de pedalen zou doen.
Het gebeurt me dan ook regelmatig dat iemand me voor een knooppunt voorbij komt en dat ik die dan in de bocht van het knooppunt weer gewoon voorbij ga.