Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Vraagje over Cruise Control 
Auteur Bericht
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder

Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over Cruise Control
pieter melissen schreef:
Wimmie schreef:
Afremmen voor een bocht doe ik dan door eerst de CC uit te schakelen en dan nog eventueel verder af te remmen en na de bocht zet ik de CC weer aan. Vaak heb ik mijn voeten dan niet nodig :)

misschien ben ik de enige, maar ik heb een soort psychologische weerstand tegen het uitzetten van de CC :D (ik wacht daar altijd zo lang mogelijk mee op de snelweg...) Wellicht moet je er mee "leren" rijden.

Nou nee, als de CC aan staat, staat ie aan en zet ik hem liever niet uit. Als het echt niet anders kan doordat je een file nadert, tja dan heb je geen keuze, maar anders gewoon een paar tikjes naar beneden om langzamer te rijden.

Met het rijden in bochten is het vaak een kwestie van de ideale lijn weten te vinden dan rijdt het best lekker, zonder dat je de pedalen hoeft aan te raken. Ik moet wel zeggen dat het een kwestie van gewenning is, maar dan kun je wel de volle aandacht op het sturen richten, waardoor je harder kunt rijden dan je normaal via de pedalen zou doen.
Het gebeurt me dan ook regelmatig dat iemand me voor een knooppunt voorbij komt en dat ik die dan in de bocht van het knooppunt weer gewoon voorbij ga.

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....

16 jun 2007 11:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraagje over Cruise Control
manonbridges schreef:
Het gebeurt me dan ook regelmatig dat iemand me voor een knooppunt voorbij komt en dat ik die dan in de bocht van het knooppunt weer gewoon voorbij ga.

dat lukt mij ook altijd zonder CC, onder het motto "rechtuit hardrijden is geen kunst"

16 jun 2007 11:11
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3