Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Auteur |
Bericht |
dallyman
V.I.P.
Geregistreerd: 14 feb 2012 23:18 Berichten: 253 Woonplaats: Assen
Auto: C5 BREAK 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218000
Kleur: zwart
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
jep De 2.0 16V is prima en doet het goed op g3
|
19 feb 2012 01:18 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
 thx. Ik lig nu plat agv rugperikelen. Maar zodra dat beter gaat en de auto er nog is .... Herman schreef: Vin nummer opschrijven wat onderkant voorraam staat en hier posten! Kunnen ze een hoop nazien welke wat moet gebeuren! En of is gedaan via dealer!.
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
19 feb 2012 13:24 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Citroen C5 2.0 16V Difference Break
Deze type-aanduiding staat boven de advertentie. De Difference-uitvoering (ik heb er een) is een zeer complete uitvoering, gaat heel ver richting Exclusive. Als ik de bekleding op de foto's zie is die niet van de Difference. Verder heeft de Difference 4 elektrisch te bedienen portierruiten (zeggen ze niets over in de beschrijving), bagagenet op koffervloer, oprolbaar net achter rugleuning achterbank en nog een paar dingen (zoals een 6 CD-speler onder bijrijdersstoel en (eventueel) een VDO/Dayton navigatiesysteem). Ik betwijel of het een Difference is. Daardoor is de auto minder waard (maak daar met je onderhandelingen gebruik van). Om mee te rijden maakt het geen verschil: het is dezelfde fijne 2-liter C5! Beterschap en succes met je keuze.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
19 feb 2012 20:10 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Ik zat net de folders nog eens door te kijken en die bekleding viel mij ook al op. Zie ik in de hele folder niet terug die bekleding trouwens. Ik heb dan wel alleen Berline folder van 2003, maar ik meen toch dat de bekledingen identiek waren. Thx voor de tip in ieder geval. grt Remco
edit. Oh wacht ik haal nu twee auto's door elkaar.
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
19 feb 2012 21:00 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
van een aanbieder heb ik deze laatste 8 cijfers gekregen van het vinnummer : 76386335 .
Iemand een idee hoe dat zich verhoudt tot de klepstoters? dank remco
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
20 feb 2012 10:01 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Is geen difference maar een prestige, difference heeft meegespoten sierlijsten 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
20 feb 2012 11:04 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Via de VIN even gekeken naar de InfoRapids die bij deze auto horen. Daar zit óók bij B1AUL5Q0 VOOR : C5 EN INJECTIE EW10J4Citaat: GEVOLG VOOR KLANT : Onregelmatig stationair toerental tijdens de opwarmfase van de motor. Dit kan gepaard gaan met het branden van het diagnoselampje
1. HERKOMST Een hydraulische klepstoter van het distributiesysteem is defect. Wanneer het motordiagnoselampje brandt bevindt zich in de motormanagementcomputer de volgende storing:Overslaan bij ontstekingsfase met code P0300.
2. AFTER-SALES-INTERVENTIE Vervang alle hydraulische klepstoters. Bestel de volgende onderdelen,16 hydraulische klepstoters, nummer 0942 48, verpakt per 1 stuk(s). OPMERKING : De nieuwe klepstoter is identiek aan die van de 1.8 16V-motor, type 6FZ
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 feb 2012 12:50 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Thx! Dan is zeker de juiste stap te onderzoeken of de klepstoters ooit zijn vervangen door de onderhoudendende garagist. Nogmaals dank!
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
20 feb 2012 13:53 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Niet elke 2.0i-16V uit deze serie heeft hier last van. Daarvan getuigen veel blije C5-1 rijders op dit forum Als hij normaal start bij koude motor, en verder geen storingen geeft, kan het best zijn dat dit probleem er niet is en dat je heel lang plezier zult hebben van een motor met de oude klepstoters. Oftewel, het hoeft geen reden te zijn voor een negatief aankoop advies. Gewoon goed testen dus, met name die start bij koude motor. En even uit laten lezen op storingen Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
20 feb 2012 15:07 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Volgens mij is er ook nog verschil tussen een difference 1 en een difference 2. Ik heb een 1; da's zonder cd wisselaar. Verder identiek aan de 2 volgens mij.
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
20 feb 2012 15:42 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Vandaag wezen kijken bij een C5 2L 2003. Aan de opties en bekleding te zien een Difference. 2e eigenaar. Niet verkeerd. Motor vond ik wat rumoeriger dan de 1.8L maar niet in de zin dat ik het idee had dat ie onregelmatig draaide, lampje motormanagement gaf ook geen meldingen. Zag er voor de leeftijd/km's fris uit. Alles leek het te doen. Voorbanden nu nog APK waardig, maar niet lang meer. Ben nu alleen de bandenmaat kwijt, even opzoeken zodat ik weet wat die doen voor een C5. Uitlaat zag er nog aardig uit. Reed, zweefde en schakelde soepel. Airco koelde. Dus werkte. De vrouw des huizes heeft haar portier een keer flink laten knallen. waardoor er in het voorscherm een heel licht knikje zit. Trekhaak zorgde volgens de verkoper bij het achteruitrijden voor de piep van de sensoren. Lekker handig. Sleutel van de verwijderbare trekhaak zoek. Kan je de sensoren makkelijk uitschakelen/vervangen door sensoren die wel een trekhaak accepteren in hun blikveld. Ik ben nog in afwachting van een bod op mijn huidige auto. En dan moet ik nadenken. Peinzen, Proberen rationeel te blijven. Maar .... 
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
24 feb 2012 21:00 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
@Remco De vrouw des huizes heeft haar portier een keer flink laten knallen. waardoor er in het voorscherm een heel licht knikje zit. Trekhaak zorgde volgens de verkoper bij het achteruitrijden voor de piep van de sensoren. Lekker handig. Sleutel van de verwijderbare trekhaak zoek. Portier hard dicht en dan knik in voorscherm???? hoe doe je dat??? nooit van gehoord. Trekhaak sleutel zoek? normaal doe je hem nooit op slot en is gewoon er af te halen, en wat ik ooit heb gelezen slotje makkelijk te verwijderen en haak kan er af en er op. 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 feb 2012 21:08 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Als ik de trekhaak eronder zet doe ik hem altijd op slot, onderdeel van de vergrendeling volgens mij. Maar volgens mij staat er ook wel een sleutelcode op het slotje. Misschien ligt de sleutel wel bij het reservewiel, daar ligt mijn trekhaak ook altijd als ik hem niet gebruik en de sleutel als ik de trekhaak eronder heb.
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
24 feb 2012 21:17 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
@ Zandvoorta onderdeel van de vergrendeling volgens mij Nee alleen voor diefstal, maar dat komt nooit voor, jarenlang gereden zonder op slot te doen gaat prima, was zelfs sleutel kwijt, geen probleem.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
24 feb 2012 21:20 |
|
 |
zandvoorta
V.I.P.
Geregistreerd: 31 mei 2006 21:32 Berichten: 1206 Woonplaats: Wagenborgen
Auto: C5 Tourer LB 2009
Opties: Half leer, Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 125000
Kleur: Blue Bourrasque
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
O, nou ja, heb twee sleutels dus doe hem lekker op slot 
_________________
C5 Tourer 2.0i 16V Ligne Business '09 (Blue Bourrasque) C1 Ambiance 5d, airco, LMV '09 (Vert Mica) BX 14E '86 (Blanc Cremant) Ex: BX (2x), Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 Break HDi
|
24 feb 2012 21:24 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|