Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Welke C5 gaat het worden? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
dat hoor je mij niet zeggen dat dit niet zo is..
maar als ik puur naar de 90pk versies kijk, kwamen deze goed mee in het verkeer..
en de C3P is zelfs heel vlot...

maar goed het hangt er ook vanaf waar je de auto voor gebruikt..

;)


08 feb 2011 10:56
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Hoi GW'tje,

Wat grappig, de autohistorie van je, ook ik heb de XM 2.1 D12 (zonder turbo) gehad en ook de Xantia 1.9 TD met 90 pk heeft ons, evanals de XM overal naar toe gebracht.
Tussendoor hebben we een 406 HDI 90 gehad en geen van alle auto's zijn stoplichtsprinters.

Onze voorlaatste auto was een C5 1.6 HDiF Break met 110 pk, ook geen snelle auto, maar vlot genoeg en vooral een goed koppel. Bovendien erg zuinig met gemiddeld 1 op 17 (woon/werk). Op de langere afstanden was 1 op 19 geen uitzondering, dat is ook de reden van aanschaf destijds, samen met de lagere klasse in de wegenbelasting.

Idd. zijn de turbo's bij deze uitvoering gevoeliger dan bij de ander HDI's en tijdig olie verversen is dan ook heel belangrijk, ik deed het altijd om de 15.000 km. Tot op het moment van inruil, afgelopen zaterdag, geen centje pijn gehad met deze motor (186.000 km.).

Wel heb ik de indruk dat de 1.6 HDiF een wat slechter imago gekregen heeft omdat deze in veel Citroën/Peugeot modellen wordt gevoerd, meer dan de 2.0 HDiF en dat met name de zakelijke (Berlingo', Partners,) rijders nog wel eens 10.000 km. langer door willen rijden op dezelfde olie, niet verstandig en Renault kent dezelfde problemen met de 1.5 DCi. En die 'koeriers en klussenbusjes' hebben het zwaar, neem dat maar van mij aan.
De motor wordt nog steeds gebouwd en inmiddels maken Ford, Mazda, Mini, BMW en weet ik wie gebruik van dit blok wat wel aangeeft hoe sterk deze moet zijn, dat er dan wel eens een turbo 'ploft' is niet zo vreemd.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


08 feb 2011 20:49
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 05 feb 2011 15:43
Berichten: 25
Woonplaats: Groningen
Auto: C5 1.6 THP
Opties: Hyd vering
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 160000
Kleur: Thorium Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
heb net een 2.0HDi break aangeschaft en ook in de andere gereden 1.6 en 2.2, de verschillen tussen de 2.2 en 2.0 zijn klein.
tussen de 1.6 en 2.0 groter dus ik heb voor de 2.0 gekozen, iets zuiniger en toch voldoende koppel onderin.
welke uitvoering je vervolgens kiest is afhankelijk van je eigen smaak en wensen.

en natuurlijk sluit ik mij aan bij m'n bovenbuurman? de 1.6 Hdi is nog zuiniger en komt goed mee.
het is een beetje waar je de auto voor gaat gebruiken he.


19 feb 2011 16:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Er staat een 136 PK bij AutoVitel.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


19 feb 2011 17:16
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Nog niet vermeld, maar ik zoek wel een break....

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


25 feb 2011 10:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Ben je er al uit of je een ph1 of ph2 wilt?
De ph1 diesels zijn er in 90/110 pk 2.0, of als 2.2.
De ph2 heeft de 136 pk 2.0 of de 1.6, bijvoorbeeld.

Maar misschien heb je ook qua uiterlijk reden om voor een ph1 of ph2 te kiezen. Vooral de neus en het interieur zijn wel iets anders.

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 feb 2011 10:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Al rijden we zelf een PH 1 zou ik als advies toch voor de PH 2 gaan,
PH 1 begint toch wel leeftijd te tonen,
en PH 2 schijnt toch wel wat beter te zijn....(?) (corect me if I'm wrong)

Peter

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


25 feb 2011 11:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Qua uiterlijk een Ph2, voor de rest zou een Ph1 van na 2003 ook passen. Ben er alleen nog (lang) niet uit en wacht tot ik tegen een fraaie aanloop. De Xantia valt nog lang niet om en kost geen geld meer.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


25 feb 2011 21:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Effe terug naar je eigen wensen/eisen: Ph2, diesel, minder dan 5.000 euro, moet 6 jaar mee.
Nou weet ik niet hoeveel je rijdt, maar aangezien je diesel wilt, zal dat toch wel 20k+ per jaar zijn. Dus minimaal 120K in 6 jaar.
Dan zou ik niet starten met een 200k+ auto. En voor dat geld is er dan niet echt veel te vinden.
http://www.gaspedaal.nl

gr. Ronald

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


25 feb 2011 23:04
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/3BP7M/algemeen.htm

Is dit wat?


26 feb 2011 10:39
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 22 nov 2009 11:37
Berichten: 331
Woonplaats: 070
Auto: Mercedes E350 estate
Opties: Bi-xenon, Comand navi, HarmanK Logic7
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 151000
Kleur: iridium zilver


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
@rowi: heb je gelezen dat het bedrijf in je advertentie alleen op afspraak is geopend?
faillisement in aantocht?
onder curatelen van de bovag of rechter?
heb al regelmatig allerlei nasty verhalen op TV voorbij zien flitsen over autobedrijven, in de omgeving van hoofddorp, nieuwe vennep, uitgeest!
is als ik het zo bekijk een ex leaser gezien kmstand en leeftijd.
enige voordeel is geen bak voor jonge wildebrassen maar dat wet je nooit zeker.


26 feb 2011 12:03
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Oeps. Niet gezien. :shock:


26 feb 2011 12:23
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Waarschijnlijk een geïmporteerd exemplaar, deze uitvoering is nooit als zodanig geleverd in Nederland. Het lijkt mij een niet zo heel 'okselfris' voertuig....

Maar je kunt er altijd een bzoekje aan wagen natuurlijk.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


26 feb 2011 13:36
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
De hdi138 is idd een fijne motor. Maar ook geen stoplichtsprinter. Op de autosnelwegen kan ze dan wel met de beste mee qua hernemingen. Het probleem is denk ik dat de hdi's de laatste tijd zo gesmoord worden door de huidige milieunormen dat een snelle start er niet meer bij is. Maar als zo een 16V inderdaad aan de gang is blijft die onverminderd gaan maakt niet uit welke versnelling je zit en dit begint idd rond de 1200 toeren. Vind het een geweldige motor.


26 feb 2011 15:58
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6199
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Welke C5 gaat het worden?
Nee, die bedrijven van OCO, Cruquis en Nieuw Vennep laat ik allemaal links liggen. Mij te link.
Ik weet vrij veel van auto's, maar de ervaring leert dat je de auto pas kent als je die een paar weken in het bezit hebt. Bij dit soort jongens moet je dan vaak via de waakhond verhaal halen.
Daarnaast geldt: ik kan het geld maar 1 keer uitgeven.

Mijn Xantia kocht ik 6,5 jaar geleden met 214 kkm op de klok, dus een auto boven de 2 ton is voor mij geen enkel probleem. Eerder nog een must, qua budget. Ik haat persoonlijke leningen en doorlopende kredieten.......

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


27 feb 2011 12:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.