Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Geplofte achterruit Break...
Auteur |
Bericht |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Geplofte achterruit Break...
Nog een weekje wachten.....hoop ik.... Maar toch bedankt hoor! Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
07 feb 2011 16:42 |
|
 |
Don Ron
|
Is mij ook overkomen. Voor de condens de achterruitverwarming aangezet en even later een knal. Ik kijk om mij heen en zie dat de achterruit in duizenden stukjes uit elkaar is geklapt. Eerst mijn verzekeringmaatschappij gebeld. Blijkt dat ik geen glasschade verzekering had. Hierna Carglas gebeld met de vraag wat een nieuwe achterruit kostte. Op enkele euro's na tegen de 900 euro. Dat was even schrikken. Wijs geworden door een eerdere slechte ervaring met een ruitjesboer, ben ik andere bedrijven gaan bellen. Autotaalglas rekende voor de zelfde klus, inclusief vervangende auto, 560 euro. Een dikke 300 euro verschil. Opnieuw Carglas gebeld met de vraag of die 900 euro wel klopte. De dame van Carglas verzekerde mij dat dit bedrag klopte. De afspraak met Carglas afgezegd en door Autotaalglas de ruit laten vervangen. Mijn advies: Laat nooit je ruit vervangen door Carglas, want dat zijn een stelletje afzetters, maar ga naar Autotaalglas(Leiden) Duidelijk is dat de achterruit van de C5 soms om onverklaarbare reden zegt: Barst maar, doe jij het niet dan doe ik het wel  Don Ron 
|
08 feb 2011 23:48 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Don Ron, woon jij toevallig in de straat achter mij? Daar stond tot voor kort een C5 Break LPG met geplofte achterruit... en nu met hele ruit 
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
09 feb 2011 10:22 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Allemachtig, die glasboeren durven wel prijzen te vragen, zeg? Ik vind 900,- euro extreem, maar 560,- euro is nog steeds niet goedkoop! Bij de dealer heb ik er een jaar of 2 geleden ook een nieuwe in laten zetten, vanwege dat verrekte slotje. Koste toen iets van 480,- euro. Scheelt alweer 80,- euro, en dat bij de dealer!
Maar goed, ik heb dus wel de glasschade verzekerd, dus met 75,- euro is voor mij de kous af. Die extra premie heb ik er in 1 klap uit, en aangezien vorig jaar de voorruit is vervangen, heb ik ook al een deel van de gewone premie terug verdient.
Mijn advies is dan ook, sluit je een nieuwe verzekering af voor je auto, altijd glasschade mee verzekeren. Kost een fractie meer, maar kan je een hoop geld besparen. En heb je nooit glasschade, sja, dan ben je het kwijt, maar dat geld immers ook voor de gewone auto-verzekering.
Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
09 feb 2011 11:55 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Heb net even zitten kijken bij Maresiaparts in Waalwijk / Sprang Capelle maar die hadden wel een achterklep maar ZONDER ruit, zou er een verband zijn??? Maar toch, er zullen toch wel gebruikte ruitjes te vinden zijn, zal naar mijn idee niet ZO duur zijn dan,
Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
09 feb 2011 12:06 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
http://link.marktplaats.nl/416321084Zie je wel, een ruitje van een break PH 1 en 2, is in Sneek en er moet geboden worden, voor wie er toevallig 1 nodig heeft, staat bij dat ie niet apart van de klep te openen is, dat begrijp ik dan niet helemaal, als je de ruit monteert zoals het hoort gaat ie toch gewoon open? Tenzij...... Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
09 feb 2011 12:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Je weet toch inmiddels dat er meer ruitjes niet werken dan wel  , maar dat is een simpele fix.
09 feb 2011 12:14 |
|
 |
cenmonster
|
Ik schrijf even eergister.......kom op het parkeerterrein aan....achterraam eruit. Niks weg, gelukkig. Nou denk je gelijk aan inbraak maar gezien er niks weg was ga je toch nadenken.... s'ochtends problemen met de achterruitverwaring. Het had licht gevroren dus wagen starten en krabben maar......rookwolkje bij het achterraam....kijken en zie ik daar 2 behoorlijk oranje pitten bij de zijkant van het raam en er viele sporen uit van de achterruitverwarming. Ikvond het wel vreemd, maar verder geen aandacht meer aan geschonken omdat ik al vrij laat was en naar mijn werk moest. Smiddags dus raam eruit. Zou dit verband kunnen hebben met elkaar.
Achterruit openen deed het al lang niet meer overigens maar aangezien het me een vrij nutteloze voorziening lijkt. (ik gebruik het dus niet) heb ik dat nooit gerepareerd.
Auto is in behandeling bij autotaalglass, prima geholpen alleen het achterruit is nergens leverbaar. Als ik het hier zo lees wordt dat dus ook wel 2 weken wachten. Met andere merken auto's nog nooit last van gehad......maar dat heb ik met wel meer dingen met de citroen. Ben wel blij met dit forum overigens zodat ik weet dat ik niet de enige ben en dat scheelt alweer.
|
11 feb 2011 16:39 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Naar boven
|
Hallo en welkom op dit forum. De leverbaarheid van die achter-ruiten is idd pet. Het schijnt, dat Citroën NL die dingen achterhoud, en het op deze manier de glasboeren moeilijk maakt om eraan te komen. Ik heb overigens nog geen telefoontje gehad, dat de ruit binnen is, dus zal nog wel ff duren.... En ja, probleempjes zijn er voldoende met een Citroën. Maar dat noemen we charme. Gr. Ed
|
11 feb 2011 19:37 |
|
 |
cenmonster
|
Dank je voor het welkom heten. Vind hier veel info en was al langere tijd lezer........ Citroen ruiten achter houden om glasboeren het moeilijk te maken..... Als het zo zou zijn vraag ik me af wat ze ermee opschieten. Ik had hem graag naar me citroengarage gebracht maar dat dekt me verzekering niet......als ze dat voor elkaar zouden krijgen gaat ie hop naar de citroengarage.....maar goed. Ik hoop dat citroen nederland snel een ruitje levert zodat ik weer kan rijden....leen nu af en toe me oude wagen even terug als ik omhoog zit en daar had ik hem niet voor verkocht eerlijk gezegd Geen 1 auto is perfect dus dat is eigenlijk no problem als het maar vlot en voor een schappelijke prijs gerepareerd kan worden hoor je mij niet klagen. Zat net nog even terug te halen dat ik ooit 5 jaar een wagen heb gehad (gekocht op 7 jaar oud) die me nooit in de steek heeft gelaten haast nooit een garage heeft gezien amper werd onderhouden maar als ik er een half uur in zat ik bijna een afspraak met de fysio kon maken en als ik iets moest vervoeren ik de wagen bijna compleet kon verbouwen of 2x rijden.....dus ik bedoel maar........ Ik heb deze wagen dus vooral voor rijcomfort en de ruimte gekocht en dat is nog nooit stuk gegaan gelukkig 
|
11 feb 2011 23:44 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
Eemspoort schreef: De leverbaarheid van die achter-ruiten is idd pet. Het schijnt, dat Citroën NL die dingen achterhoud, en het op deze manier de glasboeren moeilijk maakt om eraan te komen. Ik heb overigens nog geen telefoontje gehad, dat de ruit binnen is, dus zal nog wel ff duren.... En ja, probleempjes zijn er voldoende met een Citroën. Maar dat noemen we charme. Gr. Ed Vreemd dat ik daar bij, ja ik ken alle verhalen, Carglass afgelopen april geen last van had. Ook bij mij klapte de achteruit er tijdens het rijden spontaan uit. De betreffende monteur op het hart gedrukt de modificatie weer aan te brengen. Dat heeft ie keurig gedaan en dat alles binnen 1,5 uur. Als je regelmatig de bagageruimte gebruikt merk je het gemak van de ruit als de bagage niet helemaal netjes geborgd ligt zoals bijvoorbeeld in de vakantie regelmatig voorkomt. Kun je stapelen van bovenaf!
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
12 feb 2011 01:04 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Je gaat nu toch haast denken dat een niet werkend achterruit én de werkende achterruitverwarming er voor kunnen zorgen dat je raam spontaan uiteen spat....
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
12 feb 2011 01:55 |
|
 |
cenmonster
|
@ starcase: dan heb je mazzel gehad dat die vestiging een ruit had staan. Na rondbellen hier en daar blijkt dat er wel dealers en carglass vestigingen een ruit in voorraad hebben maar deze niet willen verkopen of veel en veel te duur (waardoor de verzekering moeilijk doet) aan de autotaalglas vestiging waar mijn wagen in behandeling is om het ruit te repareren. Tja dat is vette pech hebben of je moet eerst zelf rondbellen naar autoruitschadebedrijven of die de materialen hebben en zo ja daar heen brengen nadat je gecontroleert heb bij je verzekering of dat mag............
Het zijn niet de eerste gedachte eerlijk gezegd als je raam eruitploft maar voor diegene die het nog krijgt (hopelijk niet) weten ze waar ze op moeten letten........
@bert65: ik weet niet wat precies de oorzaak is en beter....hoe je het kan voorkomen. Ik zou de oorzaak niet weten, heb wel een vermoede dat het daaraan zou kunnen liggen inderdaad, maar hoe het het kan voorkomen.....geen idee.
|
12 feb 2011 14:48 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
Het kostte mij alleen het eigen risico van net geen 70 euro 
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 feb 2011 23:52 |
|
 |
DickStuif
|
Peebee schreef: Heb net even zitten kijken bij Maresiaparts in Waalwijk / Sprang Capelle maar die hadden wel een achterklep maar ZONDER ruit, zou er een verband zijn??? Maar toch, er zullen toch wel gebruikte ruitjes te vinden zijn, zal naar mijn idee niet ZO duur zijn dan,
Peter In mijn achterruitje staat een kenteken gegraveerd wat niet op de auto staat... dus al 2e hands. Volgens mijn garage waren er 2 nieuwe ruitjes daarvoor gemonteerd. Carglas is sowieso duur... ook als je glasschade verzekerd bent! "autofocus" rekend geen eigenrisico!!! dus via de verzekering is het kosten loos.
|
16 feb 2011 01:00 |
|
 |
|