LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Auteur |
Bericht |
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Ik heb bijgevuld tot iets over HYD-niveau. Vering knapte snel (niet onmiddelijk) op. Helaas is het niveau al weer gezakt tot halverwege tussen BASE en HYD. Klinkt niet erg goed ben ik bang. 
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
25 apr 2010 19:24 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Klinkt inderdaad als een lekkage... alleen nog achterhalen waar. Kan een leiding zijn, ook van de stuurbekrachtiging. Even zien waar je LDS blijft: op de afdekplaat onder de motor, of ergens onder de auto?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
26 apr 2010 08:52 |
|
 |
citroendreamer
V.I.P.
Geregistreerd: 13 dec 2006 20:39 Berichten: 571 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Auto: C5 Break
Opties: PDC, Nav. RT3
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10182
Productienummer: 10129
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 235000
Kleur: NOIR OBSIDIEN
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
kijk eens in dit draadje viewtopic.php?f=8&t=7039
_________________ Citroen C5 Break
|
26 apr 2010 09:18 |
|
 |
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Ik heb inderdaad onder de auto gekeken, thuis op de parkeerplaats en op het werk in de parkeergarage: daar ligt niets. Vanavond de auto weer in stand laag gezet. Er leek nu niet veel veranderd aan het LDS niveau, maar ik heb ook maar 30 km gereden vandaag. Voor de zekerheid ook even een markering gemaakt, dan is het makkelijker om een vergelijking te maken. Verder rond het reservoir gekeken. De metalen delen bij de overgang tussen de bundel en de rubberen slang was vettig, zou best LDS kunnen zijn. Maar het was niet veel dus wat lastig te beoordelen. Er was voor de aflevering ook een veerpoot gerepareerd. Als dat nou niet gelukt is, zou ik het dan moeten zien door lekkage op de grond? Of gebeurt dat alleen tijdens het rijden. Kan het zijn dat het niveau in het reservoir na bijvullen nog daalt - dat heb ik dacht ik eerder op t forum gelezen?
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
27 apr 2010 00:58 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
theo[c5] schreef: De metalen delen bij de overgang tussen de bundel en de rubberen slang was vettig, zou best LDS kunnen zijn. Maar het was niet veel dus wat lastig te beoordelen. Dat vettige is normaal, hebben heel veel C5'en, en duidt zeker niet per se op lekkage daar. Toch moet je LDS ergens blijven. Geen rare vettige plekken op de bodem van de wagen? Geen plasje LDS op de motorbeschermplaat? Misschien lucht in de leidingen geweest die er uit is gekomen en daarom een te laag LDS-niveau? Heb je het idee dat de auto anders afveert?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
27 apr 2010 07:56 |
|
 |
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Ik ga morgen na een aantal km's nog eens meten wat het niveau is. Ik heb ook aan de mogelijkjheid van lucht gedacht - eigenlijk hoop ik dat natuurlijk  . De wagen veert weer wat minder soepel op de korte hobbel en duikt weer iets meer de-drempel-af dan kort na bijvullen. Als het LDS niveau toch weer gedaald is  , dan ga ik verder op zoek naar de olieplek die er dan moet zijn.
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
28 apr 2010 00:28 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
theo[c5] schreef: Ik heb bijgevuld tot iets over HYD-niveau. Vering knapte snel (niet onmiddelijk) op. Helaas is het niveau al weer gezakt tot halverwege tussen BASE en HYD. Klinkt niet erg goed ben ik bang.  Bij mij was het tankje door de garage die een lekkende veercilinder had vervangen overvuld; gevolg: lekkage uit het vaatje zelf, precies op de naad. Makkelijk te checken; het tankje wordt dan daar vettig. De betreffende garage heeft overigens netjes zonder kosten een nieuw (zwart, dus PH2?) tankje gemonteerd.
|
28 apr 2010 15:25 |
|
 |
theo[c5]
C5club Fan
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:15 Berichten: 57 Woonplaats: Zuid-Holland
Auto: C5 Break 3.0i V6-24v Exclusive
Opties: Erg compleet.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09881
Productienummer: 10018
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 110.000
Kleur: Noir Obsidien (EXLD)
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Jalu schreef: Bij mij was het tankje door de garage die een lekkende veercilinder had vervangen overvuld; gevolg: lekkage uit het vaatje zelf, precies op de naad. Makkelijk te checken; het tankje wordt dan daar vettig. Ook weer handig om te weten. Laatste keer keer dat ik het peil heb gecontroleerd - maandag - heb ik een markering gezet. Vandaag weer gemeten. In eerste instantie stond ik op een andere parkeerplaats, waardoor de wagen licht naar links overhelde. Daarna heb ik r op dezelfde plek gezet. Resultaat: geen niveauverschil tov maandag  . Dat geeft hoop. Ik houd het komende week nog in de gaten. 
_________________ Theo[c5]
Opel Kadett City / Opel Kadett D / Opel Kadett E / Mazda 323 I / Mazda 323 II / Xantia Break 2.2 TD / C5 2001 2.0 HPi 16v Exclusive / C5 2001 2.0 16v /
C5 Break 3.0 v6 Exclusive 2004.
|
29 apr 2010 00:12 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Weet iemand hoeveel LDS er in totaal ingaat?
Ik wil namelijk de koffiedrab die er nu inzit vervangen door iets wat weer fris oranje is.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 mei 2010 20:33 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
ik denk max 4l
|
20 mei 2010 20:38 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Denk je dat of weet je dat zeker?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 mei 2010 20:40 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
ik denk dat maar vroeger had men spoelolie maar daar hoor of zie dat niet meer bij een CX zat er iets in van 4l dat weet ik
|
20 mei 2010 20:44 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Gevonden!
La capacité du circuit hydraulique est d'environ 4,8 litres.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
20 mei 2010 21:33 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Grrrr, kom ik hier bij de dealer voor de LDS.
De monteurs: Ja, maar dat hoeft helemaal nooit vervangen te worden...
Moest ik ze gloeiendegloeiende....
Nouja, 6 flesjes van een liter meegenomen. Is het teveel, mag ik terugbrengen.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
21 mei 2010 10:24 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: LDS olie bijvullen van vering en stuurbekrachtiging
Na 2 ton vervangen .... staat in de boekjes 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
21 mei 2010 10:37 |
|
 |
|