Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 1.6 / 1.8 /2.0 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Hertogjan schreef:
Als je niks achter je wagen trekt, kom je met de 1.8 elke berg over hoor. En ook al zou je wel wat te trekken hebben hebben; zo'n 1.8 is echt sterk zat. Uit mijn hoofd mogen een 1.8 en een 2.0 hetzelfde trekken.


Zeg ook niet dat je de bergen niet overkomt, "maar dat als je een beetje door wilt rijden toch echt wel een 2.0L nodig hebt , zeker met een afgeladen break"

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


04 maart 2010 20:10
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2010 23:14
Berichten: 42
Woonplaats: Oss
Auto: C5 2.0/16 Break
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10685C
Productienummer: 10041
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 67.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Citaat:
Ik zou het met Hertogjan helemaal eens zijn als de TS niet had geschreven dat dat met een beladen Xantia Break 1.8 NIET lukt.
Dat kan natuurlijk aan de Xantia liggen, op=kapot, maar anders gaat hij er met een C5 1.8 zeker niet op vooruit.
Voor wij de verwachtingen van de TS kunnen ´lezen´ en kunnen adviseren zou hij toch iets meer over die Xantia moeten vertellen denk ik.


Dank Ronald,
Ik doe mijn grandioze Xantia Pallas break 1.8 :citrofiel tekort. Hij kwam na Luik (beladen voor Provence) de bulten op, maar kmoest er aan wennen op de strook voor vrachtauto's mee te moeten. Ik had ná mijn BX 1.6 :citrofiel meer winst verwacht. Nu zoek ik een C5 die beladen (geen caravan) zónder te puffen omhoog zweeft.
VrGrt. TA 15 cv

_________________
'Honi soit qui mal y pense'


04 maart 2010 20:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
een 1.8 mag 1300 kg trekken, een 2.0 1500 kg trekken. Zelf heb ik een 1.8 break, geen ervaring met bergen, wel met autobahn en NL en dan is een 1.8 ruimschoots voldoende.

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


04 maart 2010 20:29
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 dec 2006 21:22
Berichten: 822
Woonplaats: Goirle
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
jtbakker schreef:
een 1.8 mag 1300 kg trekken, een 2.0 1500 kg trekken. Zelf heb ik een 1.8 break, geen ervaring met bergen, wel met autobahn en NL en dan is een 1.8 ruimschoots voldoende.



Dat zal best, maar niet iedereen rijdt het zelfde, :smt203

Grtz Sjef :citrofiel

_________________
Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956



ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache
27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ
90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB


04 maart 2010 20:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Persoonlijk vind ik een 2.0 echt het minimum, maar iedereen stelt hier andere eisen aan .... :)
Voor verbruik zie de link op de vorige pagina naar spritmonitor ....

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


04 maart 2010 21:02
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2008 17:54
Berichten: 85
Woonplaats: Haarlem
Auto: Geen
Brandstof: Hybride


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Ik rijd in in een 1.8 op LPG (G3). Daar zit net een nieuwe verdamper in. En het loopt als een zonnetje!!

Net terug van de wintersport. 150 km/u op haar slofjes, ook 170 gaat zonder problemen. Zelf 2 uur achter elkaar. Geen zucht, geen piep, perfectie.
De berg op moet je echt wel bij de 4.000 rpm blijven anders is het snel uit met de pret. En dat is dan in een break met kinderen en bagage. Maar als je snel en slim schakelt en je spiegels goed in de gaten houd gaat het goed.

Voor het mooie zou een 2.0 wel lekkerder zijn. Ben op de autobahn 1 keer voorbij gestoken door een V6. Tja.............

_________________
Had: Citroen C5 Break 2.0 16 V Exclusive (PhII) (productiedatum: 14 Oct 2005)
Had: Citroen C5 Break 1.8 16V Ligne Prestige (PhI) (rijdt nu ergens in Afrika)
Wil: Nooit meer een auto.

Vroeger: Vivaro 2.5 CDTI, Vivaro 1.9 DTI, Pajero 3.2 DiD, Polo station 1.4, Corsa Dci, Marbella 1.0, Golf V5 (2.3), Polo 1.0

Zit: dagelijks in de trein....


04 maart 2010 21:38
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35
Berichten: 418
Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Ikzelf reed voor de C5 2 liter benzine break een Xantia 1.8 16v.

Het idee was, dat ik met die 2 liter wat makkelijker omhoog kon komen met mijn caravan van maximaal 1100 kilo dan met die 1800.

In praktijk maakt dat nauwelijks uit, ik ben het surplus aan vermogen in mijn C5 ten opzichte van mijn Xantia al kwijt aan het hogere gewicht van de auto.

_________________
Vriendelijke groet,
Michel

Op 14-04-2012 is de dame verkocht


04 maart 2010 22:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 maart 2009 19:14
Berichten: 190
Woonplaats: Tilburg
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
jtbakker schreef:
een 1.8 mag 1300 kg trekken, een 2.0 1500 kg trekken. Zelf heb ik een 1.8 break, geen ervaring met bergen, wel met autobahn en NL en dan is een 1.8 ruimschoots voldoende.


Ik rijd een 1.8 berline en daar mag geremd toch echt ook 1500kg trekken :roll:
Verbruik zit ik nu rond de 1op11 met veel stadsverkeer.
Ik spaar de auto niet, wordt nogal eens behoorlijk beladen, en ik heb dan echt niet de indruk dat ik het verkeer ophoud of zo ;)

_________________
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!


04 maart 2010 22:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34
Berichten: 1566
Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Aangezien het prijsverschil waarschijnlijk klein is en je er toch weer een paar jaar mee gaat doen zou ik geen risico lopen en altijd voor de 2.0 gaan.
1.8 en meer kilo's als de Xantia kan geen win win situatie zijn.
En ook goed proefrijden eventueel diesel en benzine, en niet alleen een rondje rond de kerk.

Succes.

_________________

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018


04 maart 2010 22:16
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4887
Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
TA 15 cv schreef:
Ik doe mijn grandioze Xantia Pallas break 1.8 :citrofiel tekort. Hij kwam na Luik (beladen voor Provence) de bulten op, maar kmoest er aan wennen op de strook voor vrachtauto's mee te moeten. Ik had ná mijn BX 1.6 :citrofiel meer winst verwacht. Nu zoek ik een C5 die beladen (geen caravan) zónder te puffen omhoog zweeft.

Duidelijk. Het verschil tussen de BX 1.6 en een Xantia Break 1.8 is mij geheel duidelijk. Ik kijk even niet naar de officiele cijfertjes, maar ik kan me zomaar voorstellen dat je dat qua vlotheid als een achteruitgang ervaart. Persoonlijk vond ik de 1.6 in de BX fijner en levendiger dan de 1.9.
Conclusie: Jij gaat NIET gelukkig worden in een C5 1.8. Ik zou voor de gein toch eens een diesel proberen, misschien niet 100% kosteneffectief, maar als je wilt dat het trekt en trekt en trekt, dan mag het toch ook wat meer kosten ?
Bovendien zijn diesels een beetje uit de gratie tweedehands, dus met een leuk koopje....

Gr. Ronald
Ps. Ik weet niet hou vol je hem laadt, maar geen Citroen hoort meer op de vrachtwagenstrook :evil: (Sorry, jeugdtrauma uit de 2CV-tijd)

_________________
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


04 maart 2010 22:21
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 maart 2010 23:14
Berichten: 42
Woonplaats: Oss
Auto: C5 2.0/16 Break
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10685C
Productienummer: 10041
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 67.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Citaat:
Conclusie: Jij gaat NIET gelukkig worden in een C5 1.8. Ik zou voor de gein toch eens een diesel proberen, misschien niet 100% kosteneffectief, maar als je wilt dat het trekt en trekt en trekt, dan mag het toch ook wat meer kosten ?
Bovendien zijn diesels een beetje uit de gratie tweedehands, dus met een leuk koopje....


Na de uitgebreide reacties (thnx, actief forum!) trek ik de volgende conclusies:
- C5 break benzine; bij voorkeur een 2.0 voor comfortabel rijgenot beladen in de bergen :smt038
- C5 break diesel; afhankelijk van omslagpunt km's, zuiniger maar ook daar een 1.8 of 2.0. :smt193
- Proefrit diesel 1.6 is aan te raden :smt023
- Citroëns horen niet op de strook voor 'vehicles lentement' :smt193

Tweedehands uit de gratie?? Dat heb ik nog niet direct terug gezien op de occasion-sites :oops:

Thnx, TA 15 cv

_________________
'Honi soit qui mal y pense'


05 maart 2010 02:05
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33548
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Met name de diesels zijn uit de gratie ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24


05 maart 2010 08:22
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
edgo schreef:
jtbakker schreef:
een 1.8 mag 1300 kg trekken, een 2.0 1500 kg trekken. Zelf heb ik een 1.8 break, geen ervaring met bergen, wel met autobahn en NL en dan is een 1.8 ruimschoots voldoende.


oke, maar een break 1.8 mag toch echt maar max.1300 kg. Een Berline mag dus meer.

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


05 maart 2010 19:55
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Heb een C5 2.0L Benz. bj 2001 met 93.000 km automaat.
Een genot om mee te rijden zowel bergen als stad en grote weg.
Het verbruik ligt gemiddeld op 1:10,5
Persoonlijk vindt ik hem in combinatie met een caravan van 1200kg tegenvallen :oops:
Ook het verbruik loopt drastisch terug naar een slordige 1:6.
Verder hebben wij alleen 1x last gehad van een automaatstoring tijdens het rijden in een file met de caravan erachter, dit is echt geen pretje als je net de tunnel naar Terneuzen in rijdt :smt198
Wel plankgas naar boven gekomen en meteen naar de dealer in Terneuzen ( ben de naam even kwijt).
C5 laten uitlezen voor het zéér vriendelijke bedrag van 20 euro ( incl. koffie :smt023 ) en tot de conclusie gekomen dat je beter de de N kiest in de file boven de D :smt203 :smt203


05 maart 2010 22:31
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 07 mei 2009 23:37
Berichten: 31
Woonplaats: Graft
Auto: C5 break 2.0 16v Ligne Prestige
Opties: Parkeersensoren, trekhaak, 15" LMvelgen. XENON !
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9562CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 210000
Kleur: Gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6 / 1.8 /2.0
Ik ben nu 1 keer op vakantie geweest naar Luxemburg met de 2 liter benzinebreak handbak.
Ik, vrouw, 3 kinderen en bagage plus beladen vouwwagen van zo'n 800 / 900 kilo.
Reed lekker door in Belgie en Luxemburg, ook achter Luik waar een paar beste colletjes in zitten.

Kon nu de vrachtwagens en caravans inhalen bergop.
De Polo Variant 44kw die ik hiervoor reed had daar bijzonder moeite mee.... :D

Verbruik na ruim 14000 km ligt 1 op 12. Ik doe redelijk "het nieuwe rijden", vlot doorschakelen, uit laten rollen in versnelling.
Beetje gassen op z'n tijd ook wel... :smt023


05 maart 2010 23:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.