Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Graag Advies bij aankoop van een C5 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Graag Advies bij aankoop van een C5
jack5 schreef:
Tjonge,..!!! :)

Wat een hartelijke, sympathieke en gedegen vorm van ontvangst en ondersteuning op dit forum!!
Echt geweldig!!! Ook een goede reclame voor de C5, immers van zo,n club wil je wel graag lid zijn.
Ik heb veel aan de adviezen die ik gekregen heb.
Samenvattend:
- Ik ga voor een 2.0... en nog eens flink oefenen met de automaat, en anders handmatig,..toch?
- Goed met de kont in de stoel zitten,
- Onderhandelen over de prijs,
- Eventueel verder kijken: ik heb nog 5 weken voordat mijn APK van mijn oude auto afloopt én
- Vooral veel kijken naar deze auto, dromend dat ik in het avondlicht langs de Rhone rijd, Lyon verlatend op weg naar het warme Zuiden, de geur van lavendel-velden, zwevend langs de zonnebloemen die glimlachend hun goedkeuring mij nawuiven, de lange lanen met cypressen die eerbiedig een welkom buigen, mijn vrouw die zich tegen mij aan schurkt, haar hand op mijn rechterbeen, de kinderen op de achterbank zacht neuriënd de laatste hits van Anouk,.... teder zakt de zon achter de horizon..... :)

Volgens mij is de keus al gemaakt als ik dit zo lees.

Die APK zou ik me niet zo druk om maken van je oude auto, neem de tijd kijk goed rond, er staan er zat te koop.

Een Exclusive, dat zijn de mooiste modellen, zeker met een 2 tone beige leder interieur :citrofiel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding

04 maart 2010 22:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
jack5 schreef:
Vooral veel kijken naar deze auto, dromend dat ik in het avondlicht langs de Rhone rijd, Lyon verlatend op weg naar het warme Zuiden, de geur van lavendel-velden, zwevend langs de zonnebloemen die glimlachend hun goedkeuring mij nawuiven, de lange lanen met cypressen die eerbiedig een welkom buigen, mijn vrouw die zich tegen mij aan schurkt, haar hand op mijn rechterbeen, de kinderen op de achterbank zacht neuriënd de laatste hits van Anouk,.... teder zakt de zon achter de horizon..... :)

Als je vrouw en kinderen hebt is dit een genoegen dat zeker haalbaar is. Wij, toeristen, worden echter geacht om Lyon heen te rijden en de Rhone daar niet te zien. Met een C5 heb je automatisch ontheffing uiteraard :mrgreen:
Succes,

gr. Ronald

04 maart 2010 22:30
Profiel
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Paar leuke exemplaren :

C5 nr 1 ...
C5 nr 2 ...
C5 nr 3 ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

04 maart 2010 22:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Nog effe wat betreft de stoelen: met 1.86m (ben ik ook) moet dat zeer comfortabel passen.
Een doorgezakte bestuurdersstoel is echter goed mogelijk en is niet te koppelen aan een bouwjaar of uitvoering.
Lekker zitten is heel belangrijk. Probeer de verstelmogelijkheden van de stoel goed en rustig uit (niet met een verkoper op je neus). Denk je dat de stoel doorgezeten is, probeer dan de bijrijdersstoel in dezelfde stand. Indien groot verschil, dan doorgezeten. Nieuwe gebruikte stoel is zomaar 300 euro en dan moet je hem ook nog vinden in de goede kleur.
Tis geen garantie maar door de bank genomen blijkt leder/electisch verstelbaar meubilair beter tegen doorzakken bestand dan stof/handmatig.

Oja, met die automaat kan je ook handmatig schakelen.

Gr. Ronald

04 maart 2010 22:49
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2