Bartzet schreef:
Waar zit dat interieur filter? en waarom altijd met airco rijden met dit weer?
Zo nu en dan airco aan is wel verstandig hoorde ik laatst, maar ben niet zo'n airco fan. (ook niet op mijn werk). Heb liever frisse lucht.
Filter zit dacht ik halfonder de middenconsole. IIRC kan je er bij vanuit de passagiers kant, de zoekfunctie levert vast wel iets op.
Airco is frisse lucht

niet alleen omdat het gekoeld en gedroogd is maar ook omdat er automatisch nieuwe verse lucht in komt, uiteraard gefilterd, vandaar dat je het filter regelmatig moet wisselen, officiëel per beurt, maar als je altijd alleen rijdt is dat wel wat te vaak.
Het niet gebruiken van de airco leidt onherroepelijk tot degradatie van de koppelingen ed. Af en toe aanzetten in de hoop dat het daarmee goed blijft blijkt in de praktijk niet te werken. Het gevolg is dat je om de haverklap de boel zult moeten laten bijvullen.
Niets weerhoudt je ervan om én airco aan te hebben én de ramen op een kier voor "frisse lucht". Maar de gefilterde interieurlucht is uiteraard frisser dan de vrachtwagen en tdi dampen buiten.
Als je vanwege lenzen of luchtwegen last krijgt van directe frisse lucht dan kun je er altijd voor kiezen de uistroomopeningen te sluiten of weg te richten.