Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Auteur |
Bericht |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Bij die foto kan je het wel een beetje zien ja.
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
14 jun 2009 16:31 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Het is precies wat bossinkje zegt. Rechts zit de kap iets meer tegen de koplamp aan dan links. Dus het ligt niet aan mij 
|
14 jun 2009 21:14 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Bij ons zit de achterklep trouwens ook niet helemaal recht? Als je achter de auto staat, zit er rechts meer ruimte tussen de klep en het achterlicht dan links... Ik weet niet of dat bij meer C5'en is..
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
15 jun 2009 08:15 |
|
 |
Xiphy
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 13 mei 2008 19:10 Berichten: 520 Woonplaats: Arnhem
Auto: Pontiac Bonneville
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1976
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99000
Kleur: Creme
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Volgens mij heeft die van jouw tussen 2 vrachtwagens gezeten en is weer wat recht getrokken 
|
15 jun 2009 08:45 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Hahahaha  Is het bij jouwe niet dan achter? Of bij de C5 van iemand anders hier..?
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
15 jun 2009 14:23 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Voor dat we nu allemaal erg ongelukkig worden moet je toch eens kijken naar het kofferdeksel van een Lada. Hopelijk zie je er nog eens een staan en huiver. Niet alleen past er een vinger tussen maar ook nog eens erg ongelijk tussen voor, achter, links en rechts. Is best een leuke sport in de file, kijken naar de toleranties van de autofabrikanten. Vooral Duitse auto's zijn moeilijk te kloppen op dit punt en mocht het eens niet mooi aansluiten dan is er sprake van slecht herstelde schade.
Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 jun 2009 16:55 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
staircase schreef: Is best een leuke sport in de file, kijken naar de toleranties van de autofabrikanten. Vooral Duitse auto's zijn moeilijk te kloppen op dit punt en mocht het eens niet mooi aansluiten dan is er sprake van slecht herstelde schade. wat?  heb je wel eens een MB-C bekeken, door die sluitnaden bij de motorkap kun je een bus rijden! VW is ook niet al te best, meestal omdat hun deuren zo zwaar zijn dat ze de hele auto uit model trekken (mn Golf IV, maar ook Golf V) Daar is echt geen schade voor nodig. Bij Aldi zijn de sluitnaden wat fijner maar daardoor valt nog meer op hoe slecht hun lakkwaliteit is: http://www.wcoty.com/upload/images/vehicle_229.jpgmet kleur/oppervlakteverschillen tussen portier, spatbord, motorkap en bumper/fascia.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 jun 2009 17:33 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
EvilTwin schreef: staircase schreef: Is best een leuke sport in de file, kijken naar de toleranties van de autofabrikanten. Vooral Duitse auto's zijn moeilijk te kloppen op dit punt en mocht het eens niet mooi aansluiten dan is er sprake van slecht herstelde schade. wat?  heb je wel eens een MB-C bekeken, door die sluitnaden bij de motorkap kun je een bus rijden! VW is ook niet al te best, meestal omdat hun deuren zo zwaar zijn dat ze de hele auto uit model trekken (mn Golf IV, maar ook Golf V) Daar is echt geen schade voor nodig. Bij mij ging het speciaal om kofferbakken, want die zie je als je in de file staat. Verder valt er aan nagenoeg iedere auto wel wat op te merken. Deuren die niet goed sluiten, motorkappen die ongelijk links en rechts afsteunen zoals bij mijn Renault Kangoo werkellende. Gemiddeld slaat Citroen met de nieuwe generaties geen slecht figuur tussen de concurrentie. Mijn C5 zit een stuk nauwkeuriger in elkaar geschroefd en gelast dan de Laguna 1 Break voorganger om maar eens iets te noemen. Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
15 jun 2009 19:42 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Nou, ik vind het verschil wel vrij goed zichtbaar tussen de verschillende kieren. Vooral de kier links en rechts tussen de achterklep en lampen is aanzienlijk (break) Of hij heeft in elkaar gezeten Daarnaast, maar dit heeft op zich niets met een scheve motorkap te maken, vind ik de bumpers ook erg gammel aanvoelen, kun je zo maar heen en weer wapperen. Net als die zwarte bakken onder de portieren... Dat kan natuurlijk nooit mooi aansluiten dan.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
15 jun 2009 20:45 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
De meeste van die delen zijn met opzet flexibel, bij ALLE auto's, danwel vanwege voetganger impact danwel om schade door stenen, takken, kleine tikjes te voorkomen. Kunststof spatschermen heeft de C5 niet maar die zijn inmiddels ook gemeengoed vanwege hun geringere gevoelig heid voor schade (c4p wel?).
Bij het niet prefect sluiten van kleppen of portieren kun je altijd nog kijken of er iets aan af te stellen is ("afhangen"). Zoals eerder al gezegd, als lampen of bumpers niet netjes aansluiten moet je eerst naar hun ophaning kijken, maar ook bijv. de blokjes waarop de kofferklep afsteunt.
Kunststof delen kunnen eigenlijk nooit perfect passen omdat de thermische uitzetting anders is dan staal. Ook de aluminium (alfa alu=2*staal) motorkap moet een vrij grote naad hebben aan de voorrand.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
15 jun 2009 21:02 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Bedoel je die naad vooraan de zijkanten van de motorkap? Die is vrij ruim inderdaad, echter de zijkanten zelf vallen dan nog wel weer mee.
Natuurlijk heeft kunststof een andere uitzettingscoëfficiënt dan staal en kan het niet mooi passen, echter, het voelt wel wat gammel aan.
En wat die achterklep betreft, die zou eigenlijk in zijn geheel iets naar rechts mogen. Rechts kan er een vinger tussen, links een nagel.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
15 jun 2009 21:31 |
|
 |
Bossinkje
C5club Executive
Geregistreerd: 14 maart 2009 15:26 Berichten: 1931 Woonplaats: Enschede
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
staircase schreef: Voor dat we nu allemaal erg ongelukkig worden moet je toch eens kijken naar het kofferdeksel van een Lada. Hopelijk zie je er nog eens een staan en huiver. Niet alleen past er een vinger tussen maar ook nog eens erg ongelijk tussen voor, achter, links en rechts. Is best een leuke sport in de file, kijken naar de toleranties van de autofabrikanten. Vooral Duitse auto's zijn moeilijk te kloppen op dit punt en mocht het eens niet mooi aansluiten dan is er sprake van slecht herstelde schade.
Chris Slecht herstelde schade..? Dan zijn er wel aardig wat C5'en die schade hebben gehad bij de motorkap, en slecht is hersteld. Want als ik het zo lees, zijn er best wel wat motorkappen waar dat verschil te zien is...
_________________ Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex: Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008 Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008 Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008 Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004 Citroën BX 1.4 - 1988 Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999 Citroën Xantia 1.8 16v - 2000 Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001 Renault Clio 1.4 RTi - 1997 Citroën BX 1.4 - 1988
|
15 jun 2009 22:34 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
op de foto's die hier totdusver gepubliceerd zijn is geen enkele scheve motorkap te zien, hooguit een scheve bumper en die moet er ook al af voor de koplampen of ruitensproeier, niet alleen bij een aanrijding. Bij mij is ook niks geks te zien:  De achterrand (daar waar de motorkap op het ruitenwisserdek aansluit) is superstrak. Daar moet je als eerste naar kijken, vervolgens de naden langs de spatborden, als die recht zijn kan de motorkap nooit scheef zijn of zitten. Dan ligt het dus aan de bumper of koplampen. Ik denk trouwens ook, dat je het aantal aanrijdingen onderschat, probeer maar eens een Xm bumper op de sloop te halen 
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
16 jun 2009 10:06 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Over naden gesproken. Ook eigenaardig vind ik de naad die langs de voorruit loopt, die watergeul zeg maar. Bij de Xm hadden ze dat juist mooi vlak gemaakt, nu krijgt de wind de kans een mooi deuntje te fluiten. De idee erachter is waarschijnlijk dat het regenwater wat de ruitenwisser wegveegt niet langs de zijruiten wegloopt, maar ja.. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
16 jun 2009 17:26 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Scheve motorkap (Fabrieksfout?)
Fluiten, ... hoor nix eigenlijk, ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
16 jun 2009 18:13 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|