Auteur |
Bericht |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Dat valt zeker op te lossen...
_________________ Johan
|
16 jan 2009 00:47 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
_________________ Johan
|
16 jan 2009 01:00 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
1 op 19 is m.i wel een beetje overdreven zoals die verkoper aangeeft, ook met een 110PK handbak ... duck heeft voor een 110pk handbak een redelijk net verbruik en die zit op 1 op 16/17
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
16 jan 2009 01:02 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Van particulier, dealer onderhouden Een vette 2 liter http://link.marktplaats.nl/221799236
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
16 jan 2009 09:09 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Menno schreef: 1 op 19 is m.i wel een beetje overdreven zoals die verkoper aangeeft, ook met een 110PK handbak ... duck heeft voor een 110pk handbak een redelijk net verbruik en die zit op 1 op 16/17 Die 1:19 zeiden ze van mijn ex 2.2HDi ook: 1 op 18 Ja, bergaf met de motor uit....
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
16 jan 2009 10:06 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Dan is die HDI automaat van ons veel zuiniger, die haalt met caravan van 1200kg op de bundesbaan in Duitsland, snelheid 90 a 95km/h, 4.6 liter per 100km!!!!! Met name in Zuid Duitsland met die lekker lange glooiende hellingen. Bergopwaarts weet ik even niet meer uit mijn hoofd Johan
|
16 jan 2009 10:37 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Bij Jotham Gast in Amsterdam staat een Phase II break zwart metallic hdi 2.0 16v van 2005 met 200.000km voor 8.250
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
16 jan 2009 10:58 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Volgens mij is er genoeg keus.
Echter, ik zou niet ingaan op het aanbod van je Dealer. Waarom? Omdat de prijs gewoon te hoog is. We hebben het hier wel over een PhI Dame met +/- 120.000 in 5 jaar op de teller. Dan kan het niet anders zijn dat deze auto veel 'korte' ritjes gemaakt heeft. En dat geeft weer slijtage in onverwachte delen van de auto. Tevens is het geen Diff 2 maar een LP die Diff 2 gemaakt is. (beige velours ipv blauw-achtig).
En dan nog de prijs. Een vergelijkbare dame op de partikuliere markt doet een mille of 3, 4 minder. Dat is in principe de 'risicopremie' die je betaald aan de dealer om, onder de noemer van 'garantie', je risico af te kopen bij de verkoper. Maar dat doe je maar voor de de tijdsduur van 1 jaar. Dat impliceert dat alle pech in dat eerste jaar moet komen, anders brandt je deze risicopremie van € 3000,- niet op. Voor € 3 a 4000 kan je heel wat aan je auto laten versleutelen, hoor. En dat over meer dan 1 jaar...
En nog even over de prijs. Er is wel een recessie aan de gang en met name de occassionprijzen van de grote auto's worden hierdoor getroffen. De prijs die de dealer nu wil hebben is van 'voor-het-crisestijdperk'. En daarbij is de prijs voor de gasinbouw van € 2400 geen 'special price' maar gewoon de standaard prijs die ik ook heb moeten betalen voor de gasinbouw bij mijn PhIII.
Zoals je gelezen hebt zet ik mijn vraagtekens bij deze 'buitenkans van je "dealer'
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
16 jan 2009 11:21 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Citroënnetje schreef: Volgens mij is er genoeg keus.
Echter, ik zou niet ingaan op het aanbod van je Dealer. Waarom? Omdat de prijs gewoon te hoog is. We hebben het hier wel over een PhI Dame met +/- 120.000 in 5 jaar op de teller. Dan kan het niet anders zijn dat deze auto veel 'korte' ritjes gemaakt heeft. En dat geeft weer slijtage in onverwachte delen van de auto. Tevens is het geen Diff 2 maar een LP die Diff 2 gemaakt is. (beige velours ipv blauw-achtig).
Dat is nagenoeg hetzelfde als dat mijn huidige dame was ton ik ´em kocht. 5 jaar, 120K km. kostte toen 9950,= en was niet zo luxe als deze... Deze heeft alleen geen LPG. 20.000km /jaar (ca 55km/dag/365 dagen!) zegt niks over de lengte van de ritten natuurlijk... GROOT voordeel is dat het een vertrouwd adres is en dat ik 1 jaar garantie krijg. Citaat: En dan nog de prijs. Een vergelijkbare dame op de partikuliere markt doet een mille of 3, 4 minder. Dat is in principe de 'risicopremie' die je betaald aan de dealer om, onder de noemer van 'garantie', je risico af te kopen bij de verkoper. Maar dat doe je maar voor de de tijdsduur van 1 jaar. Dat impliceert dat alle pech in dat eerste jaar moet komen, anders brandt je deze risicopremie van € 3000,- niet op. Voor € 3 a 4000 kan je heel wat aan je auto laten versleutelen, hoor. En dat over meer dan 1 jaar... dat geld moet je dan ook maar hebben liggen... Maar ik geeft toe, ´t is een dure.. Citaat: En daarbij is de prijs voor de gasinbouw van € 2400 geen 'special price' maar gewoon de standaard prijs die ik ook heb moeten betalen voor de gasinbouw bij mijn PhIII.
de special price is dat 10450 + 2400 + 395 + 120K beurt niet op 12000 maar op dik 13500,= uitkomt dus zo´n 1500 euro korting...
_________________ Johan
|
16 jan 2009 12:08 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Ik heb nog ff zitten rekenen...
Een diesel is niet voordeliger qua brandstofkosten, en qua wegenbelasting zo´n 50euro/mnd duurder.
Exact wat de 2.0 v/d dealer duurder uitvalt als mijn huidige qua aflossing.... Diesel valt dus af....
_________________ Johan
|
16 jan 2009 12:10 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Menno schreef: 1 op 19 is m.i wel een beetje overdreven zoals die verkoper aangeeft, ook met een 110PK handbak ... duck heeft voor een 110pk handbak een redelijk net verbruik en die zit op 1 op 16/17 Ik heb met 1:22 voor een volle tank bewezen dat het wel degelijk mogelijk is, maar dan moet je wel echt heel rustig ook op de snelweg rijden. En bij voorkeur langere afstanden (meer dan 50 km) rijden en geen korte stukjes waarbij de motor niet warm wordt.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
16 jan 2009 12:45 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
jpiek schreef: Een diesel is niet voordeliger qua brandstofkosten, en qua wegenbelasting zo´n 50euro/mnd duurder. Klopt, een diesel is wat brandstof en MRB betreft nooit goedkoper dan lpg (ook niet bij 100k/jaar). Kan in onderhoud bij grote km-aantallen (va zo'n 40.000 per jaar) onder de streep wel goedkoper uitkomen.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
16 jan 2009 12:47 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Ik heb niet gekeken of deze al zijn neergezet, maar vond ze qua specs wel aardig ( Blauwe, sorry  ) Exclusive Break : klikZwarte PH2 2005  : klikPH2 Break, zandkleurig metallic : klikIk blijf die bij je dealer voor een PH1 echt veel te duur vinden, voor dat geld moet het een ph2 zijn 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
16 jan 2009 12:58 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
Kapitein Rob schreef: jpiek schreef: Een diesel is niet voordeliger qua brandstofkosten, en qua wegenbelasting zo´n 50euro/mnd duurder. Klopt, een diesel is wat brandstof en MRB betreft nooit goedkoper dan lpg (ook niet bij 100k/jaar). Kan in onderhoud bij grote km-aantallen (va zo'n 40.000 per jaar) onder de streep wel goedkoper uitkomen. Ik weet niet of dat bij een grote auto als een C5 wel zo'n grote rol speelt. Deze zijn motorisch (diesel of benzine met of zonder LPG) gemaakt om grote afstanden te kunnen afleggen. Voor kleine(re) auto's speelt dit vaak wel een rol. Feit is wel dat diesel WEL degelijk goedkoper is dan benzine (zonder LPG) vanaf ca. 20.000 km per jaar.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
16 jan 2009 13:03 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Zoektocht nieuwe C5
manonbridges schreef: Feit is wel dat diesel WEL degelijk goedkoper is dan benzine (zonder LPG) vanaf ca. 20.000 km per jaar. Dat klopt helemaal. Dat komt omdat vanaf ongeveer dit soort aantallen km/jaar de brandstofkosten de grootste kostenpost/km zijn.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
16 jan 2009 13:21 |
|
 |
|