Auteur |
Bericht |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Bij mijn weten passen die 15" niet over de grote remschijven van de V6. Die "groene monsters" zijn HIER beschreven. Echt een aandachtspunt dus. Ervaringen met een PH2 V6 heb ik sinds 2010, ik rij er inmiddels dus 10 jaar mee. Dat zijn buitengewoon prettige kilometers geweest, deze V6 icm de AM6 bak rijdt geweldig. Verbruik zit bij mij op 10,5l/100km, zie de link hieronder. Daarin kun je zien dat het laagste verbruik ooit 8,5/100 geweest is, het hoogste 14/100. Qua onderhoudskosten zit je inderdaad hoger dan bij een 2 liter. Niet alleen die groene monsters moeten met enige regelmaat vervangen worden, maar ook bobines zijn een aandachtspunt. En bij olie verversen gaat er wel 5,5 liter in, van goede kwaliteit. Bij mij is dat 5W30 INEO. Al met al: zeker aanbevelenswaardig Maar als je elk dubbeltje moet omdraaien voordat je 'm uitgeeft, is dit geen verstandige keuze Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 jul 2020 11:07 |
|
 |
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 690 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 62 100
Kleur: Blauwachtig grijs
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
JW-C5 schreef: Ervaringen met een PH2 V6 heb ik sinds 2010, ik rij er inmiddels dus 10 jaar mee. Dat zijn buitengewoon prettige kilometers geweest, deze V6 icm de AM6 bak rijdt geweldig. Verbruik zit bij mij op 10,5l/100km, zie de link hieronder. Daarin kun je zien dat het laagste verbruik ooit 8,5/100 geweest is, het hoogste 14/100.JW Kan dit kopiëren/plakken (inclusief de aanbeveling) met uitzondering van: - Xantia t2 V6 (dus zonder groene monsters) - V6 icm de BVM5 - Verbruik zit bij mij op: zie onder. Toegegeven, de km-teller is ietsje optimistisch en ik moet echt moeite doen om zuiniger te rijden. Oh ja, de rode kleur van JW's C5 vind ik onovertroffen, maar ik ben ook wel blij met mijn mauritius blauw Adri
|
25 jul 2020 15:44 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Niets toe te voegen aan het uitgebreide advies van bjornhalenbeek!!
Het enige aandachtspuntje is nog de kleppendeksel pakking. Deze willen nogal snel gaan lekken bij de v6. Even opletten dus bij aanschaf. Op zich helemaal geen lastige reparatie en goed zelf te doen.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
26 jul 2020 18:48 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Vanmiddag een vrij lange proefrit gemaakt in de V6. Wat een fijne auto ! Ik was echt onder de indruk. Ik ben er mee naar mijn niet merkgebonden garage gereden. Ik ben daar al jaren klant. Op de brug gezet. Het zag er allemaal goed uit. Echter, rechts voor hing er hier en daar een oliedruppel. Zo lekt er wat olie op de startmotor en op de uitlaat. De multiriem was ook wat vettig. Als vervanging van de kleppendekselpakkingen de oplossing zou zijn, dan is het te overzien. Maar zou het ernstiger kunnen zijn ? Ik weet niet wat ik moet doen. Ik wil die auto wel graag, maar voel niets voor reparatie kosten van 1000 euro of meer
|
27 jul 2020 18:27 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Hebben jullie even de afdekplaat bovenop de motor weggehaald? Dan kun je al wat beter zien waar die olie vandaan komt. --Dat begint bij de groene monsters, die voeten moeten droog zijn. Vervanging is klein werk, weet je wanneer dat voor het laatst gedaan is? --Als er klepdekselpakkingen lekken, is dat vaak ook te zien bij de bougies. --Een andere mogelijkheid is dat het tussen de nokkenasdeksels gaat lekken. Als het daar lekt gaat dat langzaam, maar reparatie is een stevige klus. --Omdat de lekkage kennelijk wat hoger zit komt een carterpanlekkage niet echt in aanmerking. Is overigens relatief simpel op te lossen. --Ook een lekkage op een krukaskeerring is niet waarschijnlijk als de olie hogerop te zien is. Reparatie daarvan is uiteraard een grote klus, zie Jochem's verhaal daarover een paar weken geleden.
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
27 jul 2020 18:44 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Ja, de afdekplaat hebben we eraf gehaald. Rechts voorin (voor de kijker links) zag je wat olie in de buurt van de multiriem. Vrij hoog. Bij de bougies heb ik niet gekeken. Ik weet niet of je over lekkage kunt spreken. Want dan was ie misschien niet door de apk gekomen. De garage had het over zweten. Na een rit ruik je een schroeilucht, waarschijnlijk olie op de uitlaat. Zou dit allemaal ernstig zijn ? Als ik deze auto koop , dan heb ik komend weekend 2x een rit van 270 km te rijden
|
27 jul 2020 21:40 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Als het van een kleppendeksel komt: geen serieus probleem.
Komt het van het nokkenashuis, dan moet je rekenen met een klus van de nodige uren, meer dan een dag werk is dat zeker wel. Daarvoor moet ook de D-riem er af.
Weet je verder iets van z'n onderhoudsgeschiedenis? Zoals wanneer de groene monsters voor het laatst vervangen zijn? Maar ook de D-riem en wat daar zo bij komt kijken?
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
28 jul 2020 00:08 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
@JW: Ik kan nergens opmaken dat het een PH 2 of 3 betreft. Wellicht is het een ph1 met grijze niet-monsters.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
28 jul 2020 01:23 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4854 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
LDS lekkage bij een V6 in de bundel RV langs het schutbord is ook berucht, tenminste bij een Ph1. Daar is een service bulletin van, komt door de hitte van de uitlaat, oplossing is een nieuwe bundel monteren + extra hitte bescherming. Afgezien van dat die bundel niet meer leverbaar is, is het een klusje wat niet snel gedaan is, niet goedkoop dus. Wat meerdere mensen hier al genoemd hebben, laat je niet verblinden, de onderhoudskosten kunnen flink zijn en lastig in te schatten. Als je budget en spaarrekening het toe laat, dan zou ik het zeker doen een V6, als dat je een fijn gevoel geeft, je leeft maar 1 keer 
|
28 jul 2020 02:46 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Het betreft hier een phase 2 uit 2005. Twee ton gelopen. De distributieriem is 28000 km oud
|
28 jul 2020 07:43 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Ik heb de V6 vandaag gekocht! Ben er erg blij mee. Zowel van binnen alsook van buiten puntgaaf!
|
28 jul 2020 22:56 |
|
 |
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4854 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Gefeliciteerd, veel veilige en comfortabele kilometers Uiteraard zijn we benieuwd naar de foto's 
|
28 jul 2020 23:06 |
|
 |
Biedzjee
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 1003 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Geniet ervan!
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
|
28 jul 2020 23:15 |
|
 |
jancampa
V.I.P.
Geregistreerd: 05 okt 2013 10:36 Berichten: 122 Woonplaats: Pijnacker
Auto: Citroën C5 Ph2 Berline 2,0 24V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 88000
Kleur: grijs-blauw
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Hartelijk dank voor alle adviezen. Foto's volgen
|
28 jul 2020 23:25 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Voor- en nadelen V6
Veel plezier ermee!
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
29 jul 2020 00:05 |
|
 |
|