Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Citrofiel1
|
 Re: tweedehands C5 1.8i SX
Harm van Beek schreef: Leuk te horen over zoektochten...
Succes! Bedankt! Van de week niet kunnen gaan kijken (buitenland vh werk) maar vandaag naar een Citroen garage geweest waar er een aantal stonden, waaronder een 1.8i Tentation en een 1.8i SX. De Tentation (bouwjaar '01) van iemand die 'm privé verkoopt maar 'm bij de garage neerzet (dus geen 1 jaar garantie), de SX (bouwjaar '02) was maar een fractie duurder, maar wel door de dealer zelf met 1 jaar garantie aangeboden, incl. onderhoudsboekje ed. Die hebben we dus meer tot in detail bekeken, alhoewel de Tentation minder km's gereden had. Iets meer dan 85.000km gereden, banden rondom bijna aan hun einde, lichtjes scheve slijtage achter te merken, echter niet dramatisch. Nakend 90.000km onderhoud wordt op vraag nog gedaan en in de prijs (stukje onder de 8.000€) inbegrepen, evenals vier nieuwe banden. Wieldeksels rechts niet helemaal ongeschonden (trottoir-randen), links 100% OK, maar vooràl: de carosserie zelf is echt puntgaaf voor een auto van 5j oud: geen noemenswaardige krassen (hooguit beetje bij de deurklinken), géa©n deukjes, ook niet van die kleine putjes, metallic groen met beige binnenbekleding (moet je van houden, maar de zowat smetteloze staat is belangrijker). Ook vanbinnen mooi onderhouden (auto schijnt van een huisarts geweest te zijn, altijd bij die dealer onderhouden), niet vlekkerig (prestatie met beige bekleding) - alleen wat je bij a©lke tweedehands ziet is dat de deurgrepen van de voorportieren niet zo mooi meer zijn. Zijn die evt. los te vinden hier of daar? Over twee nieuwe wieldeksels heb ik nog niet gesproken, maar komt wel als ik er over een paar dagen mee ga proefrijden. Heb op soepel draaien vd stuurkolom schakelaars gelet, ook op gemak waarmee deuren van binnenuit te openen zijn, inderdaad moet je de handgrepen bij de voorportieren wat verder "uit de deur" trekken dan achter, voordat de deur opengaat, maar het was zeker nog acceptabel. Geloof dat dat wat bij te stellen was, heb ik hier of daar gelezen. Lijkt al bij al een aantrekkelijk aanbod, heb vandaag nog geen tegenbod gedaan maar het feit dat het 90.000km-onderhoud en vier nieuwe banden bij de prijs inbegrepen zullen worden is ook al wat, toch? Dus misschien zijn wij binnenkort ook C5-rijder! Als dat idd zo is, zal ik waarschijnlijk meer van dit forum gebruik gaan maken, en mezelf dan ook even voorstellen. MVG Citrofiel1 PS - cf. het lijstje aankooptips http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=101, wat ik meenam naar de garage (niet laten zien): "Achterwiel opghanging: Deze modificatie kun je herkennen aan de zwarte gewichten onder aan de auto , en aan de dreunplaat in de kofferbak en onder de achterbank." : * wàa r precies moet ik zwarte gewichten onder aan de auto zien, en * wat is een dreunplaat in de kofferbak en onder de achterbank? Heb de achterbank-zitting naar voor geschoven en omhoog geklapt: zie daar alleen plakken zelfklevende donkergrijze kunststof zitten, soort anti-resonantie-materiaal, wat je wel bij elke auto aan de binnenzijde vh plaatwerk ziet, achter bekledings-panelen.
|
25 aug 2007 19:21 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Die zwarte gewichten zijn 2 cilinders van (grofweg geschat) een cm of 10 in doorsnede en een cm of 5 hoog, die voor de achterwielen onderin de bodemplaat zitten. Ze zijn volgens mij te zien als je op je knieen naast of achter de auto zit/ligt en onder de auto kijkt.
De antidreunplaten zie je als je bv de bekleding op de bodem van de kofferbak oppakt om bij het reservewiel te komen. Op de gekleurde staalplaat in de kleur van de auto, zie je dan erop geplakte ca. 3-4mm dikke platen erop geplakt met allerlei vreemde vormen... Wat jij ziet bij de achterbank is dat spul: anti-resonantie- of anti-dreun-materiaal...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
26 aug 2007 22:17 |
|
 |
Citrofiel1
|
Vandaag gaan testrijden bij de garage in kwestie. Hadden beloofd dat ze wat benzine in de wagen zouden doen tegen dat we vandaag kwamen, was niet gebeurd zodat we onderweg bijna terug bij de garage stilvielen. Opnieuw gestart bij groen verkeerslicht, flink gas gegeven en ja hij haalde het tot aan de garage.
Ook hadden ze beloofd de wagen wat op te poetsen, wat evenmin gebeurd was.
Wagen reed en veerde verder goed, maar het optrekken van de handrem kon mijn vrouw niet met een hand doen, tot aan de eerste klik. Terwijl zij er juist gemakkelijk mee moet kunnen omgaan.
Gaan dus deze niet kopen, en verder kijken. Er worden er gelukkig toch wel een aantal aangeboden.
Houd jullie op de hoogte.
|
01 sep 2007 20:43 |
|
 |
Citrofiel1
|
Na uitgebreid bespreken van +/- van "groot/comfortabel tweedehands" versus "meer hanteerbaar, risicolozer nieuw" zal het 99% zeker een nieuw C3'tje worden (maar dan wel bij mijn eigen C-garage!). Toen mijn vrouw dat gisteren bij de dealer zag staan, erin ging zitten, en een van onze zoons met zijn bijna 1.90m goed rechtop achterin kon zitten met nog net zijn hoofd niet tegen het plafond (in de C5 niet mogelijk), was dat een quasi uitgemaakte zaak.... .
Zo te zien komt er een nieuw model C3, zodat de huidige waarschijnlijk met aantrekkelijker kortingen weg zullen mogen. De recyclage-premie voor een evt. inruilwagentje is vanaf gisteren (sept) al gestegen van 1.300 naar 1.500 Euro, hoorden we (hier in B).
Helaas dus geen C5...........
|
02 sep 2007 07:58 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Je bent niet de eerste die een C3 kiest boven een C5, ben benieuwd of jij de C3 wel houdt 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
02 sep 2007 11:20 |
|
 |
Citrofiel1
|
Tsja ik ook  maar ja dat gevoel "veel te grote auto" is er bij mijn vrouw niet uit te praten, ondanks dat ze met die C5 gisteren opmerkelijk vlot wegreed, en er nooit echt in de stad mee hoeft te parkeren. Ik vond 'm a©rg goed rijden (los van de minder leuke 'verzorging' van onze testrit-afspraak door de betreffende garage - dat zou bij mijn eigen C-garage wel anders geweest zijn), heb natúúrlijk een slechte kasseibaan opgezocht om het comfort te "demonstreren" - maar hét grote argument van mijn vrouw is dat het voor deze tweede auto nooit het doel zal zijn om er regelmatig lange afstanden mee te rijden, en maar weinig km's op jaarbasis. Om die reden wil ze ook hoogstens een C3 1.1, géa©n 1.4 en géa©n airco (die moet je met regelmaat gebruiken om 'm in goede conditie te houden), meer geld zou er niet ingestoken mogen worden. Ik weet het nog niet (zucht......) over zulke dingen moet je altijd een nachtje slapen voordat je beslist. Ik durf heel goed een occasion (occasie op zijn Vlaams) C5 te kopen, omdat mijn eigen C-garagist heel vakbekwaam is. En ook nog eens gesteund door dit C5-forum  .....
|
02 sep 2007 14:10 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Life is hard, desalniettemin plezier gewenst met welke keus dan ook... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
02 sep 2007 19:14 |
|
 |
Citrofiel1
|
Harm van Beek schreef: Life is hard, desalniettemin plezier gewenst met welke keus dan ook...   maar ik geef nog niet op Morgen kom ik onderweg voor mijn werk langs een garage waar er een C5 staat uit voorjaar '02, SX en gezien de foto's met pack look erbij - nog geen 70.000km en prijs ver onder de 7000€. Gewapend met de ervaring van gisteren (moeizame handrem, voorportieren niet 100% soepel te openen) ga ik daar eens kijken. Voor zo'n lagere prijs moet vrouwlief maar zwichten als-ie interessant genoeg is - voor zo'n bedrag heb je geen nieuwe C3 en zelfs geen fatsoenlijke occasie C3 !!
|
02 sep 2007 21:15 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Naar boven
|
Doe slim en neem in ieder geval WEL de airco. Je zou niet willen dat je vrouw met de C8 weg is in de zomer en jij in de file staat te bakken (of omgekeerd). En vergeet de veiligheid in de winter niet: met een airco krijg je je beslagen ruiten zo schoon en kun je ze ook simpel schoon houden. Voor dat kleine beetje extra krijg je wel veel comfort terug gedurende de hele levensduur van je auto... Althans, dat is mijn niet zo bescheiden mening 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
02 sep 2007 21:40 |
|
 |
Citrofiel1
|
Mijn vrouw in de C8 rijden? Daarin krijg ik ze nog met geen stók achter het stuur!! Als ze een C5 al te groot vindt...... . Dus dat vormt in de verste verten geen gevaar  . Natuurlijk besef ik ten volle het nut van een airco, ook 's winters. Staat in de C8 eigenlijk vrijwel voortdurend aan. Extra verbruik? 1 op 13.5 ofwel 7.4l/100km gemiddeld - het tiende litertje dat dàt meer zou verbruiken weegt niet op tegen eventuele herstelkosten bij amper gebruik van de airco. Maar krijg maar eens iets uit een vrouwenhoofd gepraat........  in ieder geval zit op een tweedehands C5 standaard airco, dus daar kan ze nooit moeilijk over doen  .
|
02 sep 2007 21:54 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Naar boven
|
Gewoon een bos bloemen op de stoel laten leggen bij het afleveren en dan zeggen: "Schat ik heb als verrassing toch airco in de auto laten zetten". Of tegen de dealer zeggen dat de koop niet door gaat als hij er geen gratis airco in legt 
|
02 sep 2007 22:10 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Auto met airco is ook ( ooit ) weer beter verkoopbaar , ... niet meer van deze tijd als het er niet inzit Suc6 met beslissen 
03 sep 2007 10:30 |
|
 |
Citrofiel1
|
Menno schreef: Auto met airco is ook ( ooit ) weer beter verkoopbaar , ... niet meer van deze tijd als het er niet inzit Klopt..... alleen hebben we met ons huidige tweede wagentje 12 jaar gedaan (amper meer dan 40.000km gereden, technisch in goede staat, geen roest - gaat naar vrienden, enkel lokaal gebruik ook). Na bv. 12 jaar krijg je ook voor een auto mét airco niet veel meer terug, en we hopen met een evt. nieuwe C3 zo mogelijk nog lànger te doen (gaat vermoedelijk geen 10.000km/jaar rijden). Maar 'k kijk voorlopig nog even verder naar een goeie C5 
|
03 sep 2007 11:57 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Citrofiel1 schreef: . Om die reden wil ze ook hoogstens een C3 1.1, géa©n 1.4 en géa©n airco (die moet je met regelmaat gebruiken om 'm in goede conditie te houden), meer geld zou er niet ingestoken mogen worden. Ik weet het nog niet (zucht......) over zulke dingen moet je altijd een nachtje slapen voordat je beslist. Ik durf heel goed een occasion (occasie op zijn Vlaams) C5 te kopen, omdat mijn eigen C-garagist heel vakbekwaam is. En ook nog eens gesteund door dit C5-forum  ..... zal je 1 ding zeggen, mijn vrouw heeft ooit de C3 1.1 gehad en nu heeft ze een C1. ik kan me jouw vrouw haar argument best heel goed begrijpen. een nieuwe C3 kost evenveel als een goeie occasie C5. wat ik in Belgie ondertussen wel geleerd heb is dat de Belgen niet echt voorzichtig met hun wagens omgaan. dus de kans dat er toch onkosten gaan komen aan die occasie C5 is groot, ondanks dat je een goede garage hebt. de C3 koop je nieuw, om de 30000 km smeren of 1 x per 2 jaar. en ik moet eerlijk zeggen dat ik het persoonlijk best wel eens prettig vind om met de C1 hier in de dorpskernen (stad kan ik het niet noemen  ) rond te crossen. uiteindelijk heb jij de C8 nog voor het "echte werk". iig hoe de keuze ook gaat zijn veel suc6.
|
07 sep 2007 18:49 |
|
 |
Citrofiel1
|
Hee dit is ff interessant, ronama. Ik ben nl. ook, naast de C3, naar de C1 gaan kijken (vijfdeurs), ben erin gaan zitten, valt op zich nog wel mee alhoewel achterin qua hoofdruimte houdt het niet over. Een C2 valt af omdat die niet als vijfdeurs te verkrijgen is. Moet realist blijven: hoe vaak wordt er met dat kleine karretje met vier personen gereden? Hoe vaak hebben we die volle (hoofd)ruimte achterin nodig? Ik vind het een heel grappig ding. En naar het schijnt rijdt-ie op de snelweg ook nog niet zo slecht. De kofferruimte is wel a©rg klein - als mijn vrouw boodschappen doet zal ze de leuningen moeten omklappen om alles kwijt te kunnen (doe maar eens voor een week boodschappen voor een gezin met 4 opgroeiende boys, die eten en drinken wel wat weg.....). Mijn vraag aan jou: hoe is de C1 motorisch vergeleken bij de C3 1.1? Prestaties, geluid? Hoe is het rijcomfort van de C1 tov de C3? Het feit dat de C1 een Daihatsu motor (Japans dus) heeft, is een goed punt, 67pk uit een klein a©a©nliter driecylinder motortje is heel wat, en juist doordat het een driecylinder is schijnt-ie onderin nog wel koppel te hebben ook. Enfin wordt off-topic (dit is een C5 forum  ) maar wilde het toch maar ff vragen. Bij voorbaat dank voor je reactie.
|
07 sep 2007 20:38 |
|
 |
|