Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Auteur |
Bericht |
ms-c5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jan 2008 22:43 Berichten: 2861 Woonplaats: Hardenberg
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
als je voor een diesel gaat dan zou ik zeker voor een 2.0 HDI of 2.2 HDI gaan.
ik weet niet of zo'n 1.6 het wel zo lekker vindt, en dan bedoel ik de turbo.
EDIT : zolang er maar de juiste olie in zit 5w30 ineo dan gaat het wel goed, deze motor wil zich nog wel snel vervuilen.
_________________ Groeten Marcel
C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque
Mijn andere hobby is modelvliegen
|
28 apr 2014 22:40 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Ik kijk zelf ook naar brandstofverbruik; een 2.2 HDI of automaat leverde me wat dat betreft hogere kosten op dan een 2.0 HDI zonder fap. Blij met mn ph1.
|
29 apr 2014 13:30 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar: Gevonden!
Vandaag de proefritten gehad. Ik heb gisteravond een checklist gemaakt om af te lopen, op basis van op het forum gevonden aankooptips, onderhoudsintervallen en voorkomende storingen. Bedankt voor alle info en het meedenken! De eerste (2.0 HDI Ph1, 2004, 171.000km) viel tegen. Afstandbediening op de sleutel deed het niet, er was gerommeld met kit tussen bumper en voorspatbord RV, heftig trillen bij remmen en tussen de 100 en 120 km/h, een kunstof waterpomp (maar wel de distributieriem vervangen), een onbestemd los onderdeel bij het reservewiel, en als klap op de vuurpijl: na de rit maakte ik de motorkap open en vond een oliefestijn, de olievuldop was eraf gesprongen en lag achter de radiateur. Verder nog wat puntjes. Toen ik de lijst opsomde bij de eigenaar van het bedrijf werd niets genoteerd. Olievuldop werd wel serieus genomen, maar toen werd mij gevraagd wat ook al weer hun vraagprijs was  . Ik noemde de 3450 euro (zou nog 495 afleverkosten bijkomen). Antwoord: "voor dat geld mag een auto wel wat mankeren". Dat wordt 'm dus niet. Toen de tweede rit. De auto (1.6 HDiF Ph2, april 2005) voelde meteen steviger, ondanks 216.000 km. Wel wat kleine puntjes. Distributieriem nog niet vervangen, maar wel een metalen waterpomp, koppeling vervangen bij 190.000km. Alles wat ik opnoemde werde meteen genoteerd. PDC voor en achter doet het niet. Twee belangrijke punten: de hoofdsteun RA ontbreekt, en de onderhoudsboekjes zijn maar tot 80.000km bijgehouden. Er werd staande het gesprek gemaild met de vorige eigenaar, en vanmiddag kreeg ik al antwoord: de hoofdsteun is er nog (was er af ivm een kinderstoeltje) en de onderhoudsfacturen na 80.000km zullen worden gemaild. Verder moet de auto een grote beurt hebben. E.e.a. wordt in orde gemaakt, en dan kan ik 'm gaan ophalen. Het is dus de 58-RH-VS geworden Groet, Karel
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
29 apr 2014 20:56 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Mooie complete auto. Veel plezier ermee. Als ze hem toch voor je in orde maken, laat dan meteen even kijken naar de antenne voor de RT3, navigatie. Ik zie de melding dat hij geen satelieten ontvangt.  Dat euvel had ik ook bij aanschaf van mijn C5 en dat bleek verholpen met een andere antenne. Je hebt voor de navigatie een gps-antenne nodig. Het feit dat de gsm-telefoon geen 'antenne ziet' ligt er waarschijnlijk aan dat er geen sim-kaart in zit.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
29 apr 2014 21:07 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Dank voor je oplettendheid Rob. Kan dat niet komen doordat het contact net voor het maken van de foto is aangezet, en dat de navigatie nog aan het zoeken is?
Groet, Karel
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
29 apr 2014 21:29 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Dat kan inderdaad, dat de Peugeot 307 van mijn moeder ook (vanaf nieuw)
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
29 apr 2014 21:50 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Ziet ef erg netjes uit gefeliciteerd met de mooie Dame.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
29 apr 2014 22:08 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Klinkt als een nette wagen, en minstens zo belangrijk: een nette verkoper, die moeite wil doen om de wagen verkocht te krijgen en dus zaken oplost.
_________________ Johan
|
29 apr 2014 23:13 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Zeker een hele nette verkoper, Wout Verweij uit Oudewater. Een verademing na 'flitsende' 'salesmen'. Gewoon down-to-earth, even een mailtje sturen om zeker te weten dat er de goede motorolie in gaat, en dingen oplossen, precies zoals je zegt. Ik ga de auto gauw eens voor een check-up langsbrengen bij GJO. Verder ga ik denk ik maar een oliepompje kopen (voor op de peilbuis) om zelf bijv. iedere 15.000 of 10.000 km een oliewissel te doen. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet dat zeker de levensduur van de Turbo bevorderen, niet waar?
Ik wacht vol spanning op het telefoontje dat ik 'm op kan halen.
Karel
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
30 apr 2014 16:43 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
KarelE schreef: ........ Kan dat niet komen doordat het contact net voor het maken van de foto is aangezet, en dat de navigatie nog aan het zoeken is?
Groet, Karel henkie HDI schreef: Dat kan inderdaad, dat de Peugeot 307 van mijn moeder ook (vanaf nieuw) Henkie HDI heeft al geantwoord  . Als dat de reden is moet -na bijvoorbeeld het starten- wel het aantal satellieten dat hij ziet vermeld worden, eenvoudig te controleren dus.
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
30 apr 2014 20:49 |
|
 |
KarelE
C5club Bikkel
Geregistreerd: 15 apr 2014 18:53 Berichten: 370 Woonplaats: Regio Gouda
Auto: C5 Break 2.0 HDiF Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 395.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Ik denk dat de satellieten wel gevonden worden. De kaart die wordt getoond geeft keurig de plaats van de garage in het stratenpatroon aan.
_________________ BX16RS (LPG)-BX19D-BX19TRI Break (LPG) - nog een paar BX'en - CX25TRI Break (Ph1)-CX25D Break (Ph2) (2x)-CX25TRD Break Turbo II-CX25TRI Prestige (Ph2) (automaat) CX25TRI Prestige Turbo II ID19FA (ambulance, 1960) CX25TRD Brk Turbo II XM3.024V Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM3.0 Brk (automaat)-XM2.0 Brk C3 1.4 Exclusive (LPG) C5 1.6 HDIF Brk Nu nog: Berlingo Multispace 1.6 (LPG)
|
30 apr 2014 21:02 |
|
 |
Kapitein Rob
V.I.P.
Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44 Berichten: 2874 Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Dan is het waarschijnlijk in orde. Bij mijn 'euvel' was de kaart ook niet 'op z'n plek...'
_________________ Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive
|
30 apr 2014 21:14 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
KarelE schreef: Verder ga ik denk ik maar een oliepompje kopen (voor op de peilbuis) om zelf bijv. iedere 15.000 of 10.000 km een oliewissel te doen. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet dat zeker de levensduur van de Turbo bevorderen, niet waar? Let op de kleur van de peilstok. Deze moet oranje zijn voor de juiste hoeveelheid olie. Zelf heb ik de Pela 6000 pomp waarmee de Passat van mijn zoon en mijn Break behandeld wordt. Ook bij gebruik van de, zeker bij de HDI 1.6, voorschreven dunne 5W-30 olie duurt het wel even voor je hem goed leeg hebt ook bij een redelijk warme motor. De Passat krijg ik overigens beter leeg dan de C5 waar een kleine halve liter achterblijft. Daarom lijkt het me bij een HDI 1.6 een goede zaak deze met enige regelmaat ouderwets af te tappen, al was het maar om te weten hoeveel er achterblijft bij afzuiging. Jammer dat het zoveel werk is om zonder brug/smeerput die motorbodemplaat netjes los te halen. De Laguna was mijn eerste met zo'n bodemplaat, maar die was aanzienlijk gemakkelijker hanteerbaar.
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
30 apr 2014 23:00 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
KarelE schreef: Verder ga ik denk ik maar een oliepompje kopen (voor op de peilbuis) om zelf bijv. iedere 15.000 of 10.000 km een oliewissel te doen. Als ik het allemaal goed begrepen heb moet dat zeker de levensduur van de Turbo bevorderen, niet waar?
Is de clou van vaak(er) olie wisselen niet juist dat je de prut eruit wilt hebben ? Dan zou ik het niet met een pompje doen, maar gewoon ouderwets warmdraaien en leeg laten lopen. Voor een paar stuivers extra kun je dat bij iedere garage laten doen, en je hebt ook geen gedoe met oude olie 
_________________ Johan
|
30 apr 2014 23:04 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Geschikte Break voor 40.000km/jaar
Je kunt natuurlijk in zo'n bodemplaat, als er geen gat in zit, met een gatenzaag een mooi gat boren ter plaatse van de aftapplug. Dan hoef je hem niet steeds te verwijderen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
01 mei 2014 09:31 |
|
 |
|