ik kies ook voor (mijn eigen) dealer
hier zijn we thuis erg tevreden over, en mij vader heeft ook al zijn auto's daar tot nu toe gekocht. Ik nu dus ook mijn huidige auto
als ik daar binnen kom weten ze gewoon direct wie ik ben, en vaak zelfs mijn kenteken uit hun hoofd
mijn ervaring met handelaar:
toen we op zoek waren naar een BX voor mijn vriendin zagen we smorgens een BX Chic op marktplaats voor 450 euro bij A4 auto's.
smiddags was deze opeens 750 euro
s'avonds direct wezen kijken en we konden de auto meenemen voor 450 euro, maar dan moest deze wel direct gekocht worden

beetje vreemd dus. Ook moesten we snel beslissen want de telefoon had "rood gloeiend" gestaan voor deze BX en de volgende dag kwam er al meerdere mensen kijken.
proefrit was geen probleem, op de voorwaarde dat we hem moesten kopen als die niets mankeerde

wat is dit nou voor voorwaarde
bij de proefrit bleek de kachelfan niet te werken, en nog een aantal kleine dingen. verder reed de BX wel goed en we hadden wel interesse.
toen we vroeg om de BX de volgende morgen even op de brug te bekijken werd de man boos

na een kleine discussie werd hij nog bozer en moesten we direct van zijn terein af
we zijn uiteraard direct weggescheurd
ik heb het natuurlijk even via internet in de gaten gehouden, en de BX heeft letterlijk nog maanden te koop gestaan. ik zie nu voor het eerst dat hij verkocht is (staat iig niet meer op internet te koop)
ook bij alles wat hij zei kreeg je een opdringerig gevoel en merkt dat er zoveel mogelijk auto's in zo korte mogelijke tijd verkocht moesten worden.
ik had nog wel de kans om even rond te kijken en zag dat er tegen de 200 auto's te koop stonden. de meeste hier van opgepropt in een soort loods. er stond bijvoorbeeld een C5 met zijn trekhaak in de bumper van een Laguna

(beter dan andersom dacht ik nog

)
je kan op de websites van zulk soort bedrijven ook goed zien dat alle auto's geprijst zijn in klasses namelijk X.500 en X.950 prijzen bijvoorbeeld. ik heb het idee dat auto's bij binnenkomst zo'n prijs gestemeld krijgen en dan het internet op gaan zonder enige andere omkijk naar de auto.