Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Auteur |
Bericht |
Leon62
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 jan 2013 13:52 Berichten: 17
Auto: C5 2.0HDI Difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 257800
Kleur: Grijs Metallic
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Onderwerp maar even afgestoft. Ben een bijna jaar verder.....niets gebeurd. Nog wel het probleem van het vermogen. Ga nu maar op voor de volgende APK in juli. Nieuwe banden moete er sowieso op. Schaam me eigenlijk dat ik het forum wat verwaarloos heb. 
|
15 mei 2014 21:17 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Rij je al een jaar rond in een auto die met moeite 100 km/h haalt??
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
15 mei 2014 21:37 |
|
 |
willemb
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2008 18:52 Berichten: 112 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 Break Diff2 2004 (Ph1) 2.0HDI-110pk
Opties: Pa
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 352000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Jammer te horen van deze problemen.
Je auto is uit 2004, net als die van mij. Auto lijkt me te zijn afgeschreven, dus als kosten onderhoudskosten lager zijn dan afschrijvingskosten op nieuwere auto is er nog geen man overboord.
Persoonlijk zou ik voor auto uit 2004 naar naar no-name garage om de hoek of Citroen dealer met meer schappelijke prijzen (ruil/revisie onderdelen) gaan om de kosten te drukken waar mogelijk.
Qua verbruik is de 2.0 hdi 110 pk prima en levensduur ook, al heb ik ook momenteel wat problemen met mijn dame.
Mvg Willem
_________________ C5 gem verbruik 1:16
2016: C8 2.0 HDI 136pk 2008: C5 2.0 HDI break 2006: VW 1200 Mex Kever 1999: Peugeot 205 1.8D XAD
|
16 mei 2014 08:01 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Die tip van edwin over de slangetjes, lees die nog eens na...
|
16 mei 2014 23:14 |
|
 |
Leon62
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 jan 2013 13:52 Berichten: 17
Auto: C5 2.0HDI Difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 257800
Kleur: Grijs Metallic
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Hier wat antwoorden: @ Maartenr: klopt in zoverre dat dit geldt bij hellingen, bv afgelopen donderdag de van Brienenoordbrug, tijdens het klimmetje houd ik hem net aan op snelheid. Ik kan wel degelijk hoge snelheden rijden maar boven de 100-110 gaat dit tergend langzaam.
C5jan: de slangetjes zijn gecontroleerd, daar ligt het niet aan.
Willem idd de dagwaarde van onze dames is niet zo hoog meer! en eens buiten deze problemen is het een zuinige motor. Pas ritje naar Roermond gedaan en die 180 km. overbrugd met nog geen 10 liter diesel. Wat voor problemen heb jij eigenlijk momenteel?
|
17 mei 2014 08:56 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Hoor je de turbo er bij komen ? Denk ook eens aan de luchtinlaat die zit vol met bagger door de egr en gebruik van uitlaatlucht om te reguleren.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
17 mei 2014 09:32 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
En hoe is je rijstijl? Laag in toeren rijden is zonder meer slecht voor deze motoren. Bij de APK moet ie ook altijd even onbelast voluit janken. Ik doe dat geregeld belast, dat blaast de spinnenwebben er even uit. Hoe is de staat van onderhoud verder? Luchtfilter schoon etc.? Verder is de kwaliteit diesel van belang.
Vervuiling is de grootste vijand van prestaties. Ik heb het eerste driekwart jaar alleen vpower diesel getankt, inmiddels merk ik bijna geen verschil meer tussen gewone of vpower diesel en loopt de motor stationair erg netjes.
|
17 mei 2014 12:23 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Idd vieze EGR, luchtinlaat, kapot slangetje, allemaal zaken die vermogen wegnemen bij een diesel. Kosten zijn zoals ik het lees gering, afgezet tegen het formaat auto dat je rijdt. En idd: 15.000km/jr betekent; verkopen die diesel en benzine auto gaan rijden. Bedenk ook: hoe ouder de auto, hoe hoger de onderhoudskosten, maar hoe lager of zelfs helemaal geen afschrijving. Zag laatst op MP een dikke BMW uit 2007 met weinig kms te koop voor 29.950,- maar nieuwwaarde was wel 129.950 geweest. Dus: 100.000 er af in 7 jaar tijd. Je ziet: alles is relatief. Een benzine C5 break 2L uit 2004 van aanschaf ca. 2500,- kost bij 15000km/jr per maand: 40 afschrijving 52 wegenbelasting 25 verzekering WA 125 onderhoud (laten doen) 180 benzine (15000/jr bij 1:12/1,72L) -------------------------------------- 422 per maand en dus 0,34 per kilometer Toegegeven, da's serieus geld, maar slechts een fractie van alleen de afschrijving van de BMW.... Suc6 met je beslissing.
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
05 jun 2014 01:38 |
|
 |
Leon62
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 jan 2013 13:52 Berichten: 17
Auto: C5 2.0HDI Difference 2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 257800
Kleur: Grijs Metallic
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Alles ff on hold: wegdoen, inruilen, verkopen. Onzekere toestanden op mijn werk: reorganisatie, sluiting of verplaatsing... 
|
05 jun 2014 10:33 |
|
 |
Ludgerus
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 10 mei 2013 16:22 Berichten: 197
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
 inruilen..........die hap......met dat geld ca 1000, euro- + besparing onderhoud...........is jonger type met minder kilometers haalbaar...... 
|
05 jun 2014 22:13 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Begrijkelijk Leon hoop dat het meevalt voor jou en dat je kan blijven. sterkte en we horen wel wat het gaat worden.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
05 jun 2014 22:49 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Leon wacht is op zekerheid, je leeftijd zit ook niet mee!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 jun 2014 07:03 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7533 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Leon62 schreef: Alles ff on hold Daar wacht Leon toch ook op? Sterkte ermee overigens.
|
06 jun 2014 09:57 |
|
 |
fjansz
C5club Fan
Geregistreerd: 17 okt 2013 20:11 Berichten: 60 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Naar boven
|
 Re: Een groot dilemma: doorgaan met deze C5?
Ja, sterkte in de strijd, hou de moed erin, je bent niet de enige (niet dat dat veel helpt...). Ik reed vroeger een nagelnieuwe C8, nu een 10 jaar oude C5. Dus heb ook wat veren moeten laten, maar qua vering ben ik er flink op vooruitgegaan! 
_________________ Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
|
06 jun 2014 16:08 |
|
 |
|