GuidoC5 schreef:
Bij mij was de verrassing slechts de helft. Wel de houder, niet de knobbel zelf. Dus redelijk nutteloos...
De trekhaak is waarschijnlijk van het Type AK6. Gefabriceerd door Bosal. Ik heb deze keer de kogel er gelukkig bij. Bij mijn Passat zat ie niet. Heb toen eerst geprobeerd een tweedehands te krijgen via de sloop. Kreeg middels 'onderdelenlijn' maar liefst een exemplaar aangeboden. Voor 110€. Heb toen geinformeerd naar een nieuwe bij Bosal. (Heel gedoe, want ze willen een kopie van je kentekenbewijs en al.) Na 2 weken het bericht, niet meer leverbaar. Maar het goede nieuws is, zo af en toe wordt er nog een aangeboden op marktplaats. En als het een AK6 is zal hij hoogstwaarschijnlijk passen. Verder vind je een exemplaar aangeboden op dit forum in de zwarte markt. Dus...
Ik zie trouwens niet zo'n probleem met het rijden met een aanhanger/caravan met een automaat. Zolang je maar niet ropt, alsof je in een T4 rondknart, is het relatief zonder gevolgen. (Of je moet meer gewicht achter je auto hangen, dan de specs toelaten....)