Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
je gereedschap roest je gebruikt het zeker niet vaak 
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
20 maart 2009 17:42 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: C5 Break achterruit
Zo weinig mogelijk iig Ik heb de oude schakelaar nog eens beter bekeken en het blijkt dat er in de isolatie van de draden allemaal haarscheurtjes zitten. Onder de afdekknop wordt het waarschijnlijk nogal warm waardoor de isolatie uitdroogt. Vocht erbij en je kan op de problemen wachten 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
20 maart 2009 18:18 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Die kl@&#$%+ achterruit!
Wil de achterruit niet meer open en ga je met kopertape aan de slag. Is geen bijzondere klus in dit forum en velen gingen mij voor. Alles doorgemeten en als je op de connector meet en de schakelaar indrukt krijg je keurig de verwachtte sluiting. Dat dan de solenoid het vervolgens niet doet, ach dat komt wel na een reset in de vorm van de auto op slot en weer openen zoals ook het geval was bij een onwillig knipperlicht. Karakter nietwaar en zo'n CAN-gestuurde logica heeft blijkbaar af en toe een soort reboot nodig. Echter helaas, aardig wat van de beschreven resets en twee ritjes later werkt het nog steeds niet en sterker nog, nu heb ik een andere reeds eerder in dit forum beschreven storing. Ta Ta, een spontaan ontgrendelende achteruit bij het openen van willekeurig portier of als hij op slot stond gebeurt dit al bij een druk op de AB. Een beetje karakter is leuk maar dit is gewoonweg lastig. Dit wil zeggen dat je iedere keer voor je wegrijdt eerst de achterruit moet sluiten daar hij anders openblijft, wat vooral lastig is als je niets vermoedend de auto parkeert. Mocht dit na dit weekend zo blijven ben ik genoodzaakt dan maar de draad naar de solenoid door te knippen dan wel er een schakelaartje tussen te zetten. Uiteraard is dit de wereld op zijn kop  . Is de echte oplossing aan de Lexia hangen? Moet de accu een tijdje echt los, dus een echte cold reboot? Wie heeft er nog andere ideeën? Chris, even niet zo  .
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
04 apr 2009 00:46 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Spontaan openspringen had ik ook. http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=9valt allemaal erg mee. S6  Wil je er tijdelijk even van verlost zijn dan haal je de afdekkap even los waaronder het stekkertje zit. Stekkertje losnemen en klaar is Case 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
04 apr 2009 09:55 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Zijn hier ook weer verschillende versies geleverd? Bij mij moet ik de achterruit namelijk gewoon met de hand openmaken. 2 jaar geleden is bij mij de achterruit wel vervangen weet ik. Edito: In de handleiding wordt ook alleen maar gerept over manueel openen, dus het zal wel zo horen dan.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 apr 2009 10:48 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Ploffie schreef: Zijn hier ook weer verschillende versies geleverd? Bij mij moet ik de achterruit namelijk gewoon met de hand openmaken. Zo hoort het ook met de hand. Gaat ie automatisch open dan heb je dus een probleem 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
04 apr 2009 11:13 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Oh, ik dacht dat er een knopje voor was en hij elektronisch te openen was. 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 apr 2009 11:34 |
|
 |
Koentje
C5club Fan
Geregistreerd: 14 feb 2009 18:04 Berichten: 66 Woonplaats: Aldeboarn (8495HM)
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Kan het zijn dat er een soort overspraak heerst in het zelf aangebrachte leiding netwerk (kopertape) waardoor er een spanning geïnduceerd wordt en de spoel bekrachtigd wordt? Heeft iemand dit bijvoorbeeld ook als de leidingen van kopertape linksom en rechtsom geplakt worden? Dat verminderd de kans op storing volgens mij. De galvanische (lees: elektrische) schakeling is namelijk onveranderd. Fabrieks af zijn ze toch allemaal 'handbediend"?
Bij mij is de schakelaar defect. Zo'n nieuw dingetje is alleen in combi met de knop te koop. Een schakelaar kost naar mijn idee 5 euro. Zon setje kost 37 euro (misschien zelfs nog ex BTW) Dat vind ik te veel geld. Ik zal eens zien of ik ook een schakelaar aan de binnenkant kan maken. Zo vaak gebruik je een open ruit niet, dacht ik.
Vroeger heb ik nog eens een Diane gereden. Die had alleen maar open ruiten. Het bouw principe van "waar niks zit kan niks kapot" is hier wel op zijn plaats. Ellende zeg zo'n "automatisch" achterraam. Succes
|
04 apr 2009 11:50 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Bij mij werkte het schakelaartje wel gewoon maar zaten er haarscheurtjes in de bedrading.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
04 apr 2009 11:56 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Koentje schreef: Vroeger heb ik nog eens een Diane gereden. Die had alleen maar open ruiten. Het bouw principe van "waar niks zit kan niks kapot" is hier wel op zijn plaats. Ellende zeg zo'n "automatisch" achterraam. Succes Helemaal waar, naar mijn mening. Dit is weer zo'n constructie die bijna kapot moet gaan. Als hij het bij mij begeeft fixeer ik de ruit, dat weet ik al vast.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
04 apr 2009 11:58 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Koentje schreef: Kan het zijn dat er een soort overspraak heerst in het zelf aangebrachte leiding netwerk (kopertape) waardoor er een spanning geïnduceerd wordt en de spoel bekrachtigd wordt? Heeft iemand dit bijvoorbeeld ook als de leidingen van kopertape linksom en rechtsom geplakt worden? Dat verminderd de kans op storing volgens mij. De galvanische (lees: elektrische) schakeling is namelijk onveranderd. Fabrieks af zijn ze toch allemaal 'handbediend"?
Bij mij is de schakelaar defect. Zo'n nieuw dingetje is alleen in combi met de knop te koop. Een schakelaar kost naar mijn idee 5 euro. Zon setje kost 37 euro (misschien zelfs nog ex BTW) Dat vind ik te veel geld. Ik zal eens zien of ik ook een schakelaar aan de binnenkant kan maken. Zo vaak gebruik je een open ruit niet, dacht ik.
Vroeger heb ik nog eens een Diane gereden. Die had alleen maar open ruiten. Het bouw principe van "waar niks zit kan niks kapot" is hier wel op zijn plaats. Ellende zeg zo'n "automatisch" achterraam. Succes Wat ik opvallend vond was de vreemde weerstand die ik mat. Het lijkt wel of de achterruitverwarming in het circuit zit en er wellicht ook rekening gehouden wordt met de weerstand die de oorspronkelijke baan had. Die baan was in elk geval niet meer geleidend en werkte tot voor een week of wat. De losse ruit is soms erg handig bij het inpakken van de auto of als er iemand erg dicht op je auto staat. Wij waren dat zo gewend met de non-can Laguna waar het een normale 12 V-aan/uit schakelaar was. Wellicht probeer ik het nog eens met een gewoon draadje en dan meteen bovenin nadat ik voor de zekerheid eerst de connector van het schakelaartje losgehaald heb. Bij mij zagen de aansluitdraadjes daarvan er onbeschadigd uit, voor wat het waard is. Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
04 apr 2009 23:16 |
|
 |
staircase
V.I.P.
Geregistreerd: 24 aug 2008 00:44 Berichten: 792 Woonplaats: Lekkerkerk
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Klussie schreef: Wil je er tijdelijk even van verlost zijn dan haal je de afdekkap even los waaronder het stekkertje zit. Stekkertje losnemen en klaar is Case  Goeie tip! Chris
_________________ 4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.
|
04 apr 2009 23:18 |
|
 |
Eemspoort
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 jul 2008 13:43 Berichten: 347 Woonplaats: Dieren
Auto: Skoda Superb 3.6 V6 DSG Elegance Bussines-line
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: G
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 80000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Ik meen mij toch te herinneren, dat er niet zo lang geleden een coulance-regeling was met die achter-ruitjes? Bij mij was het probleem gefixt voor die tijd, dus ik heb mogen "bloeden", maar het werkt wel, en dan vergeet je de kosten al gauw weer. Ik gebruik het ruitje toch met regelmaat, en dan is het wel wat waard als het normaal werkt. Bovendien is mijn motto: Als het erop zit moet het ook werken. Gr. Ed
_________________ Ook weer een Citroën in het wagenpark! Citroën C35 D, Neba intergraal-camper (zie avater)
|
05 apr 2009 10:04 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
Eemspoort schreef: Bovendien is mijn motto: Als het erop zit moet het ook werken. Oei, rijd je dan niet in het verkeerde merk? 
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
05 apr 2009 11:08 |
|
 |
Koentje
C5club Fan
Geregistreerd: 14 feb 2009 18:04 Berichten: 66 Woonplaats: Aldeboarn (8495HM)
Auto: 2.0 16V Break Ligne Prestige
Opties: Clarion-CD changer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 9507
Productienummer: 10396
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 302000
Kleur: Gris Fulminator EYPC
Naar boven
|
 Re: Die kl@&#$%+ achterruit!
@staircase: Is je massa wel in orde? Als je de achterruitverwarming mee meet dan kan het wel eens zo zijn dat er roestvorming is bij de massa verbinding (aan het vaste gedeelte van de bedrading. Waar dat precies is weet ik niet). Het zou dan kunnen dat als je de verwarming inschakelt dat dan de ruit opent. Het houd hier wel een beetje op met de specifieke kennis over de C5.
@Ed: Helemaal me eens dat alles erop en eraan zou moeten werken. Echter mijn ervaring is met zulke luxe (alweer met de BMW 730i) dat ouderdom het eerst toeslaat bij de 'overbodigheden' Die 1400 kilo is gemaakt om je veilig van A naar B te begeven. Op leeftijd gekomen zullen de reparatiekosten meestal niet in verhouding staan met de verworven extra's die men er van verwacht als de auto nieuw is.
Ik ga iig geen nieuwe knop aanschaffen om de ruit te openen. Misschien dat ik in de dakspoiler naast het 3e remlicht een klein schakelaartje wegmoffel. Dan is dit niet origineel maar wel werkend.
Ja, toch?
|
05 apr 2009 11:49 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|