Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Jalu
C5club Bikkel
Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30 Berichten: 390 Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
 Mogelijke aankoop C5 V6
Als verknocht Xantia rijder overweeg ik om toch overstag te gaan: het vinden van een goede Xantia V6 met niet te veel kilometers lijkt al problematisch te worden vandaar dat ik mijn horizon ook aan het verbreden ben naar een C5 met zes cilinders. Ik heb al een beetje geprobeerd info te vinden maar (en misschien zie ik iets over het hoofd?) maar ik ben op zoek naar specifieke tips over deze grote Citroën. Specifieke kwaaltjes en dergelijke, waar moet ik goed op letten bij het bekijken en besturen van een C5 V6. Mijn voorkeur gaat uit naar handgeschakeld (of eigenlijk: de voorkeur van mijn vriendin...  ) maar ik sluit een automaat niet bij voorbaat uit en morgen ga ik, zoals het nu lijkt, een proefrit maken in een (2002) C5 V6 Exclusive automaat met een dikke 170000 km op de teller. Op het forum is volgens mij een flinke hoeveelheid kennis en ervaring aanwezig ook met deze luxere types. Tips zijn meer dan welkom... 
|
22 jan 2010 22:53 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Mogelijke aankoop C5 V6
Jalu, jammer je hebt net een zeer mooie gemist, we hebben één van de twee verkocht. Een aantal dingen: De Xantia V6 is een andere auto dan een C5 V6, alhoewel ze, op wat modificaties na, dezelfde motor hebben. Als je de Xantia ziet als een performance auto dan moet je de C5 eerder zien als een zijdezachte cruiser met altijd genoeg over. Gezien dit karakter zijn de handbakken dan ook veel schaarser dan de automaten. De viertraps ZF automaat is prima, met af en toe een klein schokje bij terugschaklen. De auto is in zijn algmeenheid probleemloos en zeer betrouwbaar, misschien nog wel beter dan zijn 4-cylinder benzine zusjes. Twee echte zwakheden: 1. De achterdemper rotte al zeer snel, let bij aankoop dat de buitenmantel niet krokant is. Vervanging door een origineel is zeer prijzig (900 euro, dealer prijs) 2. Bobines. Eén per cylinder dus 6 in totaal. Originele type en de eerste vervanging ervan hebben nou niet het langste leven. Zoek maar verder op het forum, staat genoeg over. Verbruik is zeker schappelijk gezien gewicht en prestaties, ergens tussen de 1:9 en 1:11 is reeel, als je haar tenminste niet gebruikt als stads/boodschappenauto.
Uitvoering is simpel: Altijd Exclusive. Eén uitzondering: de vroege 2001 modellen hadden nog geen ESP. Te kerkennen aan GEEN knop gespiegeld t.o.v. de sigarettenaansteker.
Van harte aanbevolen, zo´n V6. Laat maar horen hier wat je op het oog hebt.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
22 jan 2010 23:24 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Energielabel: A
Phase: 2
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Succes straks met de proefrit Ben benieuwd En wat de problemen met een v6 zzijn sluit ik me bij Ronald aan! Verder nooit wat mee gehad we hebben haar nu 3 jaar enigste is multiriem met de beruchte krukaspoulie,bobine's,en een draagarm rubber verder alleen normaal onderhoud zoals remblokken en voor de schijven en vervangen en achter piepvrij maken;) verder helemaal niets 
_________________ Greetz Martijn
|
23 jan 2010 01:18 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Naar boven
|
Heb de proefrit gemaakt, en ik ben onder de indruk: wat een ontspannen auto is dit zeg! De automaat van deze C5 schakelt supersoepel en ook verder voelt het allemaal goed; uitlaat zag er netjes uit, carterpakking lekt beetje maar dat wordt gerepareerd als ik de auto daadwerkelijk aanschaf (komt ook nieuwe APK op en een onderhoudsbeurt). Maar ik ben vooral onder de indruk van de combo V6 met een automaat: daar kan ik wel aan wennen... (understatement  ) Moet nog definitief beslissen maar voel wel voor deze auto. 
|
23 jan 2010 20:47 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
suc6 met de keuze 

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
24 jan 2010 00:05 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Naar boven
|
Heb je een linkje naar de verkopende website ? Zullen we ons zegje doen, als je durft Tois toch niet die groene uit Hillegom hoop ik ? Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
24 jan 2010 00:23 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Naar boven
|
Klik...Ben benieuwd... 
|
24 jan 2010 00:33 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Naar boven
|
Auto ziet er netjes uit, voorzover te zien op de kleine foto´s. Auto mag dan in 2002 op kenteken gezet zijn, maar het is een vroege 2001, want geen ESP. Origineel LM velgen behorend bij het bouwjaar, ik vind ze mooi, maar ben één van de weinigen. Opties: Leer aanwezig, dus ook een electrische stoel  Geen Pack Hifi (betere speakers en extra versterker). Geen Pack Parking zover ik kan zien (zie geen achteruitrijpiepersensoren). Geen schuifdak. Geen navigatie. Geen achteruitwisser. Allemaal geen probleem, je kan allemaal prima zonder, maar het geeft je zo 300-500 euro onderhandelingsmunitie. Dat de teller bij precies ongeveer 100.000 km kapot is gegaan kan, is niet perse verdacht, maar geeft toch enige reden tot nadenken. Gezien de advertentie is het echt zo´n bodemprijshandelaar, je moet hem bedanken als je de auto voor die prijs mee mag nemen, zo klinkt tenminste de advertentie in mijn oren. Zoek in ieder geval bewijs dat de auto rond de 120k de distributiebeurt heeft gehad. Onderhoudsboekje of stikker onder de moterkap. Tis een koopje, maar is het het snoepje van de maand of een kat in de zak? Voor mij niet te bepalen op afstand. Ik zou een DEKRA of ANWB keuring laten doen. Gr. Ronald
|
24 jan 2010 01:32 |
|
 |
C5V6EXCLUSIVEBREAK
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 05 apr 2007 23:54 Berichten: 824 Woonplaats: Enschede
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Energielabel: A
Phase: 2
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Enne Ronald dat van die teller ben ik niet met je eens hoor die van ons was ook stuk bij 121000 En de rest wel met je eens dat het inderdaad onderhandelingsruimte geeft @Jalu Dat van die carterpanpakking is normaal wat ik heb begrepen want er zit namelijk geen "normale pakking" tussen alleen maar vloeibare pakking  die heb ik inmiddels al 2 keer vervangen Maar verder erg mooie wagen hoor  Even wat anders : De verkoper zegt: Esp/asr niet waar dus,Hoofdairbags v+a mmm  ook niet waar.Voor hoofdairbags +zijairbags. ACHTER alleen zij airbags OK je knalt er met je hoofd tegen aan achter als er iemand in rijdt aan de zijkant maar als je van voren een aanrijding krijgt heb je achter echt geen airbags hoor of mis ik nu iets maar het bied je wel weer onderhandelingsruimte denk ik omdat de adv niet helemaal klopt Dussss SUCCES Jalu
_________________ Greetz Martijn
|
24 jan 2010 02:44 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Naar boven
|
Ronald schreef: Auto ziet er netjes uit, voorzover te zien op de kleine foto´s. Auto mag dan in 2002 op kenteken gezet zijn, maar het is een vroege 2001, want geen ESP. Origineel LM velgen behorend bij het bouwjaar, ik vind ze mooi, maar ben één van de weinigen. Opties: Leer aanwezig, dus ook een electrische stoel  Geen Pack Hifi (betere speakers en extra versterker). Geen Pack Parking zover ik kan zien (zie geen achteruitrijpiepersensoren). Geen schuifdak. Geen navigatie. Geen achteruitwisser. Allemaal geen probleem, je kan allemaal prima zonder, maar het geeft je zo 300-500 euro onderhandelingsmunitie. Dat de teller bij precies ongeveer 100.000 km kapot is gegaan kan, is niet perse verdacht, maar geeft toch enige reden tot nadenken. Gezien de advertentie is het echt zo´n bodemprijshandelaar, je moet hem bedanken als je de auto voor die prijs mee mag nemen, zo klinkt tenminste de advertentie in mijn oren. Wat de verkoper betreft: dat valt mee, het leek(!) me een eerlijk en nuchter persoon en er was ook goed mee te onderhandelen en nam ook rustig de tijd voor ons. Daarbij geeft-ie ook nog een redelijke prijs terug voor mijn Xantia, dus daar heb ik op zich geen slecht gevoel bij. Over de kilometerstand heb ik ook al nagedacht en ik ben inderdaad van plan om de onderhoudshistorie (die de verkoper nog niet had maar wel onderdeel uitmaakt van de eventuele deal en dus wel bestaat) na te kijken op de preciese km-stand waarop de teller vervangen is. Citaat: Zoek in ieder geval bewijs dat de auto rond de 120k de distributiebeurt heeft gehad. Onderhoudsboekje of stikker onder de moterkap. [...]
Gr. Ronald Sticker onder de kap en handgeschreven op het deksel: distributie gedaan bij 103000 km. Als dit ook de stand is waarop de teller vervangen is lijkt me daar verder niet zo veel mis aan, maar dat ga ik dus nog wel goed nakijken.  De auto is rondom netjes, wel paar hele kleine winkelwagen-butsjes maar dat is nog wel een keer te restylen; geen grote krassen of andere optische mankementen, goede banden (Michelins) met ruim voldoende profiel, ook de uitlaat zag er gewoon goed uit. En nogmaals: de auto rijdt fantastisch, schakelt ontzettend soepel en voelt niet als een auto waar extreem veel km's op staan.
|
24 jan 2010 11:07 |
|
 |
Jalu
C5club Bikkel
Naar boven
|
Her en der lees ik dat bij het vervangen van het instrumentenpaneel de hoogste stand uit of BSI of paneel de geldige kilometerstand wordt. Heeft iemand een idee of het ook mogelijk is dat er een reparatie is geweest die de tellerstand terug naar 0 brengt? En wat voor reparatie dat dan eventueel geweest kan zijn? Er is in ieder geval zichtbaar aan het dashboard gewerkt, want het glas is licht beschadigd. Nu vind ik dat op zich niet erg, zo'n glaasje is wel te vervangen, maar primair gaat het me erom dat ik de correcte kilometerstand kan achterhalen: wat mij betreft staat of valt mijn aankoop van deze C5 hiermee.
|
24 jan 2010 13:35 |
|
 |
Rowi
|
Ronald schreef: Tis een koopje, maar is het het snoepje van de maand of een kat in de zak? Voor mij niet te bepalen op afstand. Ik zou een DEKRA of ANWB keuring laten doen.Gr. Ronald  Een beter advies kan je niet krjjgen.
|
24 jan 2010 13:46 |
|
 |
tjob
|
Misschien dat je via de kentekenhouder kunt achterhalen waar ze altijd onderhouden is
|
24 jan 2010 13:49 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
C5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: Even wat anders : De verkoper zegt: Esp/asr niet waar dus, een fout die ook de officële dealers wel eens maken. Afdingen zal lastig gaan omdat ze niet weten waar het over gaat Het was bij mij dé reden om verder te zoeken. Van mijn Xant naar C5 wilde ik per sé vijf dingen: Diesel+bvm, Xenon, HA3+, en ESP. Een achterruitenwisser zou ik ook wel missen. Citaat: Hoofdairbags v+a mmm  ook niet waar. Voor hoofdairbags +zijairbags. ACHTER alleen zij airbags OK je knalt er met je hoofd tegen aan achter als er iemand in rijdt aan de zijkant maar als je van voren een aanrijding krijgt heb je achter echt geen airbags hoor of mis ik nu iets Wellicht dat de term hoofdairbag verwarrend is, het zijn eigenljk gordijnairbags: http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... tech7.htmlZij airbags zitten juist alleen voor, is bij nieuwere auto's soms een optie achter. bijv. C5-3 optie, C6 standaard. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Citaat: maar het bied je wel weer onderhandelingsruimte denk ik omdat de adv niet helemaal klopt Kan je altijd proberen. Overigens zie ik wel PDC staan. Rolgordijn vóór begrijp ik niet. Ik zie geen bandenspanningssensoren staan. Pack Ambiance was standaard op de excl, maar is volgens mij geen leer, het zijn de dorpelbeschermers en het stuur en het hout. De verwaaring zit erin dat je op de LP Pack Ambiance erbij kreeg als je leer bestelde. Leer/elekt stoelen is wel een voordeel vanwege de ruimere instelbaarheid. Citaat: En nogmaals: de auto rijdt fantastisch, schakelt ontzettend soepel en voelt niet als een auto waar extreem veel km's op staan. Dat hoeft ook niet, met wat liefde en vloeistoffen kan dit zo maar 50dkm genieten zijn. Citaat: Origineel LM velgen behorend bij het bouwjaar, ik vind ze mooi, maar ben één van de weinigen. Ik ook, maar ik ben sowieso wel voor origineel en de mijne heeft dus ook Monza's. Het leuke eraan is dat je ze regelmatig aangeboden ziet. Citaat: Heeft iemand een idee of het ook mogelijk is dat er een reparatie is geweest die de tellerstand terug naar 0 brengt? Goede vraag, maar ik zou er wel nagaan of hij ooit gecrasht is.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
24 jan 2010 13:51 |
|
 |
SkyBuMp
C5club Bikkel
Auto: C5 Break Exclusive
Opties: Alles behalve inbouw nav.
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Kleur: Gris Orageux
Naar boven
|
Boekjes zijn er toch ook gewoon van?
_________________ Audi A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010 Inmiddels ex-C5 PH1 bezitter, die rijdt nu rond in het oosten van Nederland. 47-JD-**
|
24 jan 2010 13:51 |
|
 |
|