Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Suizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Suizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Hallo,

Mijn probleem is dat bij optrekken de C5 2.0 HDI Break uit 2003 de auto een suizend geluid maakt van onder de auto, tevens zijn de uitlaatgassen erg zwart en vol met roet.
Meldingen in de display krijg ik niet en daarom mijn vraag of iemand weet wat de oorzaak van dit probleem kan zijn.


Groeten,

Cees


18 aug 2007 11:46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Vermoedelijk de turboslang lek. Is ook je vermogen (groten)deels weggevallen - auto trekt niet goed op?

Heb het ooit ook meegemaakt met een 2.0HDi (geen C5) - turboslang gescheurd - de zwarte rook ziende denk je "ai da's niet best" maar na het plaatsen van een nieuwe turboslang was bij mij alles weer in orde. Kost niet veel.


18 aug 2007 12:21
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Mijn Scenic met een losgeschoten turboslang ging over in een noodprogramma... lastig te rijden eerst, maar na een half uur als een ongeblazen diesel...

Mijn C5 met uitgeschakelde turbo (1x zien gebeuren terwijl ik er achter reed in een andere C15, op de A15) was niet vooruit te branden, maar ik kan me geen rookwolken herinneren... Werkt het roetfilter dus toch...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 aug 2007 00:05
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Harm van Beek schreef:
terwijl ik er achter reed in een andere C15



en je kon met die C15 een C5 bijbenen :shock: :shock: :shock: :shock:

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


19 aug 2007 09:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
sorry, was een C5 V6 waarin ik reed... :shock:

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 aug 2007 10:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Als het echt een gescheurde turboslang is, dan heb je, naar mijn ervaring destijds, zelfs minder vermogen dan een ongeblazen diesel... je weet niet wat je overkomt :?: :smt017

Verder zat er op mijn 2.0HDi nog geen roetfilter, toen ik het euvel had.

Het woord "suizen" vanonder de auto gecombineerd met de zwarte rook deed mij direkt denken aan hetgeen ik toen meemaakte - ik zat met het hele gezin in de auto, op de snelweg, gangetje van 110km/u, je hoort een harde plof en ineens zie je in je spiegel zwarte rookwolken - je hebt in die omstandigheden niet gelijk door dat je bijna geen vermogen meer hebt omdat je op dat moment zowat geen gas bijgeeft (je schrikt je rot, denkt gelijk aan een opgeblazen motor..... - leek me sterk omdat ik toen zeker nog geen 100.000km erop had zitten met die auto).

Je vertraagt, van de schrik, rijdt voorzichtig de pechstrook op, daar durf ik nooit te blijven staan dus proberen gas te geven moét je op een bepaald moment tóch om de eerstvolgende parkeerplaats cq. afrit te bereiken. Dat was in ons geval de afrit waar wij toch afmoesten, het was zondag vroeg in de avond, omdat ik geen lampjes kreeg verder op het dashboard (had toen nog geen boordcomputer) en de auto wel (langzaam) wilde blijven rijden, met alarmknipperlichten tot thuis gesukkeld. Je denkt dat iedereen dat harde suizen bij het minste gasgeven hoort, je voelt je wel bekeken dan :oops: .

Gelukkig kon ik gelijk de volgende morgen bij mijn garage terecht, hadden zo'n turboslang nét niet in voorraad, maar hebben me met een ander dik stuk slang voorlopig vooruit geholpen.

Nog geen week later had ik een nieuwe turboslang (die er een goed jaar later een keer afplofte - ook weer op de snelweg - was toen alleen in de auto onderweg naar het werk - maar dan ken je het fenomeen - wegenwacht gebeld - slang bleek toen dus niet kapot - slang er weer op en rijden maar).


19 aug 2007 14:35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
@ cornfer, wat was het pbl uiteindelijk? Lekke turboslang, of toch nog iets anders?


25 aug 2007 18:45
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Hallo allemaal,

het probleem was inderdaad de turboslang, het koppelstukje van rubber tussen de plastic slang en ?? aan de dashbordkant van de auto.

Snel te repareren en voor weinig kosten, € 35,-- dus nu weer zonder verduisteringsgordijn achter me rijden (ik voelde me al bijna James Bond) :o

Anyway, bedankt voor de reacties.


Cees


25 aug 2007 20:55
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SUizend geluid bij optrekken en zwarte uitlaatgassen
Kijk, dan kan je nu weer "full speed ahead" ;-) !
Leuk dat je nog even reageerde.


25 aug 2007 21:41
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.