
Dilemma (of niet): Break HDi bak vervangen of Tourer opteren
Mijn C5 2.2 HDi Break Euro 4

met ZF-bak en 675.000 km en nog ietsje meer heeft kuren aan de automatische ZF-bak. Ruilbak (met weinig kilometers) kost incl. montage EUR 1.800,00. Auto is Exclusive uitvoering in mooie zandkleur, leer, stoelverwarming en origineel schuifdak. D-riem komt eraan en voorbanden zijn matig, twee Michelin CrossClimate 2 zijn ook EUR 400,00. Al met al is EUR 2.500,00 zo uitgegeven.
Ik ben zo langzamerhand erg gehecht aan deze auto, mijn partner ziet het heel anders

. Maar de trekhaak met kogeldruk van 85 kg (handig voor de fietsendrager voor vier fietsen), de toenemende zeldzaamheid van de C5 type 1/2, de ruimte en de betrouwbaarheid pleiten voor mijn voor behoud.
Maar de rationele lezer verklaart mij natuurlijk voor gek

. Zal ik dan kiezen voor een type III Tourer Euro 5 in 2.0 of 2.2 HDi uitvoering en 6-bak, een mooi schuifdak achteraf in laten bouwen in de Tourer (óók EUR 2.500,00) en de trekhaak met lagere kogeldruk (maximaal 75 kg, maar de maximale druk varieert enorm per exemplaar) voor lief nemen?
Stemmen mag:
Optie 1: Break voor life
Optie 2: Tourer: het betere / verstandige alternatief
