Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2012 15:38
Auto: C5 Berline 2.0 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 211000
Kleur: lichtblauw
Deze ziet er wel verleidelijk uit, alleen de prijs
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... navi-uniek" onclick="window.open(this.href);return false;
7000 euro voor een 17 jaar oude C5
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/cit ... navi-uniek" onclick="window.open(this.href);return false;
7000 euro voor een 17 jaar oude C5
ex C5 grijs 2003 gerecycled na 320000 km op 16 jan 2025
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda

Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ingebouwd na import, 6 jaar geleden
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Kilometerstand daar gelaten,
Enige puntjes van aandacht voor wat betreft de motor, en ophanging.
Op deze leeftijd en km stand zijn er de volgende kosten posten aanstaande..
140 k distributie riem (met rollen en waterpomp) 1200,- bij een garage. (prijzen kunnen daar flink verschillen)
Bekend euvel van dit blok is dat ze allemaal uiteindelijk gaan lekken op de deling tussen cilinderkop en nokkenas kasten. Is dit laatste het geval dan word het dus D-riem wissel met af èn weer terugbouwen nokkenas kasten dit zijn er 4! dus, houdt uw stoel vast, 3300,- minimum zonder verdere tegenvallers.
Daarom altijd een lange proefrit maken zegge 100 km en ook ff goed trappen op de snelweg.
alvorens dit, de auto op brug inspecteren op vettigheid bij veerpoten, om, onder en rond het motorblok. ook effe dat grijze afdekplaatje er af en bij de bougies kijken of er sporen van olie te zien zijn, is het daar blinkend schoon dan is ook dat reden tot zorg, zie je daar water dan heeft men het blok "schoon gespoten" en is het tijd om beleefd afscheid te nemen van de verkopen en het gebakje te laten staan. na de proefrit weer kritisch naar de nokkenas kasten kijken.
Ander bekend issue: de nokkenas verstel ventielen (groene monsters) deze gaan op dit kilometer standje beginnen met hun probleem nl.. ze gaan lek. 2 stuks a +-250,- per stuk. (garage tarieven dan he?)
De hydraulische veerpoten zijn ook een kostbaar iets als ze kaduuk zijn garage prijs geen idee voor een ph2 maar GJO waarschuwde mij voor mijn ph3 dat nieuw, ik mocht rekenen op 600 plus per poot.
Ook gezien de leeftijd zullen er de diverse silentblocks en motorsteunen aan komen, geen wereld bedragen maar als er een heel ritsje tegelijk moet gebeuren dan is het toch zeker de waarde van een goed dinner in een sterren restaurant
Voordeel van dit blok? Op lpg onverwoestbaar, atmosferische motor waar niet de laatste pk's er uitgeperst zijn om maar een Eco-motor te mogen zijn.
Dus met alle pech, kan het zijn dat de auto je meer gaat kosten dan de aanschafprijs.
Enne... mrb 135,- plus afhankelijk van locatie.(per maand)
Mààr...... Wat rijden deze bakken toch geweldig!
Zweef...
Enige puntjes van aandacht voor wat betreft de motor, en ophanging.
Op deze leeftijd en km stand zijn er de volgende kosten posten aanstaande..
140 k distributie riem (met rollen en waterpomp) 1200,- bij een garage. (prijzen kunnen daar flink verschillen)
Bekend euvel van dit blok is dat ze allemaal uiteindelijk gaan lekken op de deling tussen cilinderkop en nokkenas kasten. Is dit laatste het geval dan word het dus D-riem wissel met af èn weer terugbouwen nokkenas kasten dit zijn er 4! dus, houdt uw stoel vast, 3300,- minimum zonder verdere tegenvallers.
Daarom altijd een lange proefrit maken zegge 100 km en ook ff goed trappen op de snelweg.
alvorens dit, de auto op brug inspecteren op vettigheid bij veerpoten, om, onder en rond het motorblok. ook effe dat grijze afdekplaatje er af en bij de bougies kijken of er sporen van olie te zien zijn, is het daar blinkend schoon dan is ook dat reden tot zorg, zie je daar water dan heeft men het blok "schoon gespoten" en is het tijd om beleefd afscheid te nemen van de verkopen en het gebakje te laten staan. na de proefrit weer kritisch naar de nokkenas kasten kijken.
Ander bekend issue: de nokkenas verstel ventielen (groene monsters) deze gaan op dit kilometer standje beginnen met hun probleem nl.. ze gaan lek. 2 stuks a +-250,- per stuk. (garage tarieven dan he?)
De hydraulische veerpoten zijn ook een kostbaar iets als ze kaduuk zijn garage prijs geen idee voor een ph2 maar GJO waarschuwde mij voor mijn ph3 dat nieuw, ik mocht rekenen op 600 plus per poot.
Ook gezien de leeftijd zullen er de diverse silentblocks en motorsteunen aan komen, geen wereld bedragen maar als er een heel ritsje tegelijk moet gebeuren dan is het toch zeker de waarde van een goed dinner in een sterren restaurant

Voordeel van dit blok? Op lpg onverwoestbaar, atmosferische motor waar niet de laatste pk's er uitgeperst zijn om maar een Eco-motor te mogen zijn.
Dus met alle pech, kan het zijn dat de auto je meer gaat kosten dan de aanschafprijs.
Enne... mrb 135,- plus afhankelijk van locatie.(per maand)
Mààr...... Wat rijden deze bakken toch geweldig!

Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18