Extra's bij de vuldop brandstof?
Auteur |
Bericht |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Extra's bij de vuldop brandstof?
c5breakhdi schreef: Mijn C5 break uit 2002 heeft een vergrendelbaar klepje. Mijn collega heeft een C5 break uit 2003 en die heeft een afsluitbare dop. Ik heb ooit gehoord (maar ik weet niet of het helemaal waar is) dat volgens een Europese regel de constructeurs verplicht afsluitbare doppen moeten gebruiken. Reden : zo ben je verplicht om vóa³r het tanken de motor stil te leggen (tenzij je je reservesleutel bij hebt  )
Bevestigd:
2002:
Vergrendelbare klep (gewoon met AB)
Dop zonder slot en met elastiek (dat nogal eens kapot gaat)
2004 (en blijkbaar dus ook 2003):
Klep niet vergrendeld
Dop met slot, zonder elastiek maar met ophanghaakje voor de dop aan de binnenkant van de klep.
Qua functionaliteit weer twintig jaar terug in de tijd, maar zal ongetwijfeld met hier boven genoemde regels te maken hebben.
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
02 apr 2007 22:39 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Extra's bij de vuldop brandstof?
Ronald schreef:
2004 (en blijkbaar dus ook 2003): Klep niet vergrendeld Dop met slot, zonder elastiek maar met ophanghaakje voor de dop aan de binnenkant van de klep. Gr. Ronald
zo werkt het bij de phase 2 ook. 
|
03 apr 2007 07:42 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Heb al eenmaal een nieuwe dop gehaald vanwege kapot elastiekje ... echter deze dop gaat extreem stroef  , tijd voor een andere 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
03 apr 2007 08:18 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Grappig, ik heb/had C5 's uit 2001 en 2002 en beidde hadden een sleutelvergrendeling. Ook ik vond het een achteruitgang tov mijn Xantia.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
03 apr 2007 13:03 |
|
 |
Citroentje
|
Heb eens in het binnenste van mijn ph2 gekeken bij de vuldop; je kunt gemakkelijk het hele vak met klepje en al eruit halen. Er lijkt daar geen kabelboom (meer) in de buurt te komen met een aansluiting voor centrale vergrendeling. Het is dus ook geen eenvoudige opgave meer om er achteraf een vergrendelbaar klepje van te maken, al is er in de vormgeving van klepje en bakje nix veranderd en kan dat slotje (vergrendelmechanisme) er gemakkelijk ingebouwd worden.
Wat dat haakje aan het klepje voor de dop betreft: da's een rotding. Er zit teveel materiaal L+R van dat haakje, waardoor een sleutelring niet fatsoenlijk aan het haakje blijft hangen zonder er snel weer af te vallen. 
|
03 apr 2007 16:43 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Citroentje schreef: Heb eens in het binnenste van mijn ph2 gekeken bij de vuldop; je kunt gemakkelijk het hele vak met klepje en al eruit halen. Er lijkt daar geen kabelboom (meer) in de buurt te komen met een aansluiting voor centrale vergrendeling. Het is dus ook geen eenvoudige opgave meer om er achteraf een vergrendelbaar klepje van te maken, al is er in de vormgeving van klepje en bakje nix veranderd en kan dat slotje (vergrendelmechanisme) er gemakkelijk ingebouwd worden. Wat dat haakje aan het klepje voor de dop betreft: da's een rotding. Er zit teveel materiaal L+R van dat haakje, waardoor een sleutelring niet fatsoenlijk aan het haakje blijft hangen zonder er snel weer af te vallen. 
er loopt wel een kabel
dat is die van je tankdop sensor.
en ik weet niet hoe jij je dop hangt maar ik heb er geen probleem mee hoog , incl sleutel 
|
03 apr 2007 17:09 |
|
 |
bertil
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 12 apr 2007 00:04 Berichten: 195 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Mazda CX-5
Opties: Automaat, 20 inch, Bose audio, Leer, Antraciet grijs
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 50.000
Kleur: Antraciet
Naar boven
|
Hey Citroentje, Je moet niet je sleutelbos aan dat haakje hangen maar je tankdop. Aan de binnenkant van de dop zit een sleufje. Gaat prima, ook met een grote bos sleutels eraan....
_________________ Dag C5 Tourer, Welkom CX-5
|
13 apr 2007 15:04 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 tankdop
bertil schreef: Hey Citroentje, Je moet niet je sleutelbos aan dat haakje hangen maar je tankdop. Aan de binnenkant van de dop zit een sleufje. Gaat prima, ook met een grote bos sleutels eraan....
Misschien doe ik het weer anders, helemaal onder aan de tankdop zit een gele rand met 4 gaten, ik hang de tankdop met sleutels en al ondersteboven aan het haakje.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
13 apr 2007 16:36 |
|
 |
Citroentje
|
Kijk, dat is nou weer nuttige extra informatie. Waarom staat dat nou niet gewoon met een plaatje in het instructieboekje? Ik hing idd de ring van mijn sleutelbos aan dat haakje en die blijft er nauwelijks aan hangen. Zal vanmiddag thuis eens kijken hoe dat zit met sleuven in de tankdop die op dat haakje passen.
Thnx alvast voor de tips boys...
|
16 apr 2007 15:49 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: tankdop
Klaverblaadje schreef: bertil schreef: Hey Citroentje, Je moet niet je sleutelbos aan dat haakje hangen maar je tankdop. Aan de binnenkant van de dop zit een sleufje. Gaat prima, ook met een grote bos sleutels eraan.... Misschien doe ik het weer anders, helemaal onder aan de tankdop zit een gele rand met 4 gaten, ik hang de tankdop met sleutels en al ondersteboven aan het haakje.
Precies, zo doe ik het ook
sinds zaterdag na het lezen van dit stukkie
Daarvoor lazerden elke keer dop en sleutels van dat haakje af.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
16 apr 2007 16:29 |
|
 |
Citroentje
|
 Re: tankdop
Wimmie schreef: Precies, zo doe ik het ook sinds zaterdag na het lezen van dit stukkie Daarvoor lazerden elke keer dop en sleutels van dat haakje af.
En nu is het dus uit met het gelazer 
|
16 apr 2007 17:27 |
|
 |
|