C5 houden of investeren in een nieuwe?
Auteur |
Bericht |
Mthijs
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 apr 2014 14:12 Berichten: 2
Auto: C5 2.0 16V Aut Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 292000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 C5 houden of investeren in een nieuwe?
Hallo allemaal,
Ik heb nu een jaartje mijn C5. Hij had veel achterstallig onderhoud, intussen heeft de auto een grote beurt gehad, nieuwe banden en remmen rondom, nieuwe distributieset en nog wat kleine dingen.
Echter, de problemen blijven me achtervolgen: - de aut springt bij koude motor en optrekken soms in de noodloop. Contact uit/aan en het is weg, nooit bij warme motor, enkel na koude start. - de kachel werkt niet goed, wordt wel warm bovenin (bij de voorruit), de midden luchtuitgangen redelijk maar onderin, bij je voeten, komt geen warme lucht. - er lekt iets LDS ter hoogte van achter het voorwiel aan bijrijderszijde. - momenteel een trilling in het stuur bij >80 km/u - vering wordt stug - uitlaat moet binnenkort vervangen worden - boordcomputer kapot (com2000 kapot?) - lichtsensoren leiden een eigen leven.
Mijn dillema: ik heb al aardig in deze auto geïnvesteerd, moet ik nu nog meer gaan investeren en wachten op het volgende probleem, of de auto wegdoen en een jongere en frissere terugkopen? Als ik bovengenoemde zaken wil oplossen, ben ik zo weer een 1000 a 1500 euro verder.... tja?
Wat te doen, iemand advies of ideeën?
alvast bedankt voor het meedenken!
|
09 apr 2014 15:10 |
|
 |
jaapj
C5club Bikkel
Geregistreerd: 22 apr 2012 22:08 Berichten: 409
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Pff, als de auto deze problemen al had toen je 'm kocht mag je je afvragen of dat toen al een wijze aankoop was, ik had 'm in ieder geval mooi laten staan...ongeacht de aankoopprijs... En ik betwijfel of je met 1000 of 1500 euro klaar bent met de waslijst die je hier opnoemt. Alleen al zo'n noodloop probleem wat je opnoemt kan m.i.z. al aardig in de (onderzoek) papieren lopen. En wat komt er daarna op je pad ? Het komt op mij over als een zwaar verwaarloosde auto, de nieuwe banden/remmen/distri zijn weliswaar duur maar gewone slijtage delen, jammer van je geld, gebeurt iedereen wel eens (meerdere malen) in het leven. Wegdoen lijkt mij......  Edit, en als je 'm naar de sloop doet (?) kan je altijd de banden en remmen er nog afhalen voor je volgende goeie C5... 
|
09 apr 2014 19:46 |
|
 |
camino
C5club Rookie
Geregistreerd: 10 maart 2014 17:23 Berichten: 45 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 70000
Kleur: lichtblauw
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Gezien de km stand en de te verwachten kosten: alles eraf wat goed verkoopbaar is en naar de sloop. Lijkt me een eenvoudig rekensommetje.
|
09 apr 2014 22:44 |
|
 |
Eric de Ruijter
C5club Fan
Geregistreerd: 07 maart 2014 01:06 Berichten: 66 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Break Différence2 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244000
Kleur: licht blauw metalic
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Hoi, Gewoon door blijven rijden, minimaal herstellen en sparen voor een andere, denk ik. de aut springt bij koude motor en optrekken soms in de noodloop. Contact uit/aan en het is weg, nooit bij warme motor, enkel na koude start. Misschien starten, gordel aandoen enz , uitzetten en nog een keer starten.- de kachel werkt niet goed, wordt wel warm bovenin (bij de voorruit), de midden luchtuitgangen redelijk maar onderin, bij je voeten, komt geen warme lucht. Zolang het zomer is geen probleem , werkt de airco wel ?- er lekt iets LDS ter hoogte van achter het voorwiel aan bijrijderszijde. Dit misschien wel repareren- momenteel een trilling in het stuur bij >80 km/u Balanceren wielen, hoeft niet duur te zijn.- vering wordt stug Zo laten- uitlaat moet binnenkort vervangen worden Enkel repareren met uitlaatband of kit.- boordcomputer kapot (com2000 kapot?) Zo laten- lichtsensoren leiden een eigen leven. Uitzetten.Dan moet je toch nog een tijdje goedkoop kunnen rijden denk ik. Wanneer voor de APK ? Ik wil mijn C5 ook zo goed mogelijk krijgen, maar je kunt beter reëel blijven een oudere C5 met veel KM, net als die van mij zijn gewoon weinig waard. Succes,
|
10 apr 2014 14:52 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
We gaan aan de hobby, zie ik wel.... Ik heb van de week een verse tussenpijp met einddemper en montagemateriaal besteld op e-bay voor 75 euro incl. verzendkosten. Dus die uitlaat kost vanaf de kat geen drol meer. Kachel is waarschijnlijk kapot motortje, is ook te overzien. LDS lekkage kan een retourleiding zijn of wat lekkage vanaf een andere verdeler, hoeft ook geen drama te zijn. Veerbollen die een stuk jonger zijn scoren op de sloop. com2000 kun je laten repareren, wordt via marktplaats wel aangeboden. alles is met gemak op de sloop echt goed te verkrijgen en zolang je het zelf kunt monteren kun je voor deze peanuts echt geen andere auto kopen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
10 apr 2014 15:34 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 apr 2014 17:26 |
|
 |
Mthijs
C5club Newbie
Geregistreerd: 09 apr 2014 14:12 Berichten: 2
Auto: C5 2.0 16V Aut Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 292000
Kleur: antraciet
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Bedankt voor jullie reacties. Ben zelf al een paar weken aan het rondneuzen op internet naar occasions, maar daar word ik eerlijk gezegd niet zo blij van. Dus ik denk dat ik beter nu zo'n 500 a 1000 euro kan investeren in mijn huidige C5 dan een paar duizend bijleggen voor een andere.
Het meest cruciaal van mijn lijstje is de automaat en de LDS lekkage. De aut is niet erg schrijnend, dus wellicht is spoelen een goede verbetering. Misschien moet ik maar eens naar oldenhage gaan om de bak te laten spoelen, de lekkage te laten fixen en dan met nieuwe LDS eens kijken hoe het dan is. Wellicht ook een verbetering t.o.v. vering. Voordat ik start met reparaties is een algehele check door een vakman mss ook niet verkeerd.
Weet iemand toevallig een goede specialist in omgeving Breda? Of kan ik net zo goed een eindje rijden en naar Nieuw Vennep gaan?
|
10 apr 2014 18:54 |
|
 |
edwin48
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 21 jan 2011 12:10 Berichten: 4125 Woonplaats: almere
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Ik zou gewoon naar oldenhage gaan voor mijn automaat hij is gewoon een specilist in die bakken.
_________________ groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
|
10 apr 2014 19:06 |
|
 |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Van Soest in bosschenhoofd is een goed adres. Echter voor het spoelen van de bak is Oldenhage het adres. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
10 apr 2014 20:57 |
|
 |
c5breaker
C5club Bikkel
Geregistreerd: 24 jan 2011 14:18 Berichten: 293
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Mijn C5 lekte ook rechts, dat kwam uit die leidngbundel die daar loopt. Gaan vaker lek begreep ik toen. Ik die van d sloop gehaald en is nog steeds dicht.
|
10 apr 2014 23:00 |
|
 |
c5frank
C5club Rookie
Geregistreerd: 16 apr 2014 22:38 Berichten: 24 Woonplaats: Almelo
Auto: C5 ph1 2.0 16v automaat break
Opties: verse Adals :)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 166000
Kleur: zilver/blauw
Naar boven
|
 Re: C5 houden of investeren in een nieuwe?
Alle door jou opgenoemde kwalen op lekkage en lichtsensor na heb ik ook gehad! Com2000 is waarschijnlijk kwestie van goed schoonmaken (vet is over contacten verspreid) goed zelf te doen, voor automaat naar JO (flushen plus nieuwe kleppen) ong. €550,-, stugge vering door te weinig LDS, kan JO tegerlijk met automaat naar kijken, kachelprobleem is hoogstwaarschijnlijk een door draaiende stelmotor/klepbediening met veel gepriegel en hard PVC lijm op te lossen, uitlaat is regulier onderhoud. ik zeg doorrijden met deze  en voor de kwalen met een beetje handigheid en tijd voordelig op te lossen mijns inziens.. groet Frank
_________________ Als je het niet eerst zelf probeert, weet je nooit wat je allemaal kunt!
|
17 apr 2014 14:38 |
|
 |
|