C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstandig?
Auteur |
Bericht |
sjouke33
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 jun 2012 11:41 Berichten: 9 Woonplaats: provincie Drenthe
Auto: nog zoekende
Brandstof: Hybride
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstandig?
Serieuze plannen C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 (AG installatie) aan te schaffen. Plan is er nog 5 jaar in te rijden (20.000 km / jaar); dus tot 300.000 km. Onderhoud lijkt wel goed te zijn gebeurd. Verstandig? Of beter maar laten staan? Hebben jullie tips waar op te letten?
|
24 feb 2013 12:19 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Op zich hoeft 2 ton geen probleem te zijn voor de motor van een C5. Er staan er met meer km op de teller op dit forum.
Maar alles staat of valt idd. met onderhoud wat gepleegd is. Juist rond de ~2 ton kan de LPG druksensor + brandstoffilter wel eens aan vervanging toe zijn en mogelijk ook de injectoren.
Ik zou in zo'n geval iig willen weten wat er in de afgelopen jaren vervangen is. Kun je opvragen wat er gedaan is ? Zijn er facturen, of als hij bij een dealer vandaan komt, kan er een lijstje uitgedraaid worden ? Laat iig even door een gasboer kijken wat de staat van de druksensor en injectoren is. Druksensor is maar een euro of 90-120 maar kan bij defect lastig op te sporen fouten geven (de overbekende "storing uitlaatgas"). Nieuwe injectoren zetten je een 4000-500 euro terug.
Wat is de staat van de koppeling na 2 ton ? Bij 240K zit de distributieriem er weer aan te komen, dat zijn kosten die je iig mee kunt berekenen over de komende 5 jaar.
Een C5 op LPG rijdt iig belachelijk goedkoop, Ik heb een zware rechtervoet en deed nog altijd 1:10 op LPG. Met 1 tank heb je de kosten voor de hogere HB al ruim terugverdient.
Ik zou hem niet laten staan vanwege de km stand, maar het wel ff goed doorrekenen. Vraag is natuurlijk ook wat de wagen je moet gaan kosten, komt hij van een dealer, krijg je garantie ?
_________________ Johan
|
24 feb 2013 12:46 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Ik kan haar zeker aanraden, ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Mijn dame gekocht met 238.000 km op de klok en nu na 2 jaar op 288.000 km. Dus ongeveer hetzelfde aantal kilometers wat je in gedachten hebt. Er komen nu wel een aantal zaken naarboven die aandacht vereisen maar zeker geen reden om zo'n fijne auto te laten staan. De mijne is nu al 11 jaar oud, die van jou net 7.
Ik zeg: DOEN!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 feb 2013 13:10 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Even kijken of stuur recht staat ivm adals (500 €)
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
24 feb 2013 13:20 |
|
 |
jpiek
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 13 apr 2007 23:29 Berichten: 3648 Woonplaats: Berkel en Rodenrijs
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Als je al in de buurt zit van die 140K (distririem) zou ik deze meteen laten doen (boven de 2250K zou ik het zelfs 'eisen' bij aanschaf) die kosten komen er toch aan, en of je die nu over 5 of over 3 jaar spreid scheelt nogal. Bovendien, die kosten moet je toch maken, dus dan liever er zelf het meeste profijt van hebben. En het is erg lullig als de riem het net voor de 140K begeeft. Nb bij de injectoren bedoelde ik 400-500 euro, geen 4000 natuurlijk 
_________________ Johan
|
24 feb 2013 13:24 |
|
 |
sjouke33
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 jun 2012 11:41 Berichten: 9 Woonplaats: provincie Drenthe
Auto: nog zoekende
Brandstof: Hybride
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Zeer bedankt voor de reacties tot nog toe. - waaraan merk ik dat de injectoren aan vervanging toe zijn? - stuur recht? i.v.m. de adals; kun je dat wat meer toelichten?
|
24 feb 2013 14:42 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Als de achterdraagarmlagers (adal) slecht worden is het scharnier van je achterwielen om in/uit te kunnen veren niet helemaal lekker meer, dat is een kwaaltje en kost je rond de 500 euro om te laten repareren. Deze kunnen aan het stuur "trekken" zodat dit tijdens het rijden dan ook niet recht blijft staan. Ook kunnen je achterwielen als het heel erg is in de BMW-stand komen te staan. Als je dan ver genoeg achter de auto staat te kijken naar de achterwielen kijkt zie je dit: /------\. Verder is die distributieriem bij 240.000 km aan de beurt en dat is natuurlijk altijd een kostbaar stukje onderhoud. Overigens heb je die kosten om de 120.000 km en komen natuurlijk bij alle auto's voor, dus daar hoef je haar niet voor te laten staan.
De gasinjectoren kun je alleen bekijken als ze gedemonteerd zijn. Je moet gewoon met haar gaan rijden en kijken of de auto op gas EN op benzine goed loopt. De AG-installatie is eigenlijk verder probleemloos, alleen een druksensor wil nog wel eens vervangen moeten worden. Die kost 40 euro gebruikt en 100 euro nieuw.
Met een C5 krijg je gewoon heel veel auto voor je geld. Heb je een linkje zodat we haar advertentie kunnen bekijken?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
24 feb 2013 15:31 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Gewoon kopen, ik heb nog nooit zo'n fijne auto gereden 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
24 feb 2013 15:56 |
|
 |
Rvs63486
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 nov 2011 13:59 Berichten: 400 Woonplaats: Schagen
Auto: C5 Tourer 3.0 HDIF Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 275000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: C5 ph2 2.0 van 2005 meer dan 200.000 km op lpg3 verstand
Kilometerstand geen enkel probleem.
Ik heb mijn dame 3 jaar geleden gekocht met 220.000 km op de klok. Inmiddels bedraagt de km stand ruim 350.000.
Behoudens de normale garage bezoeken geen noemenswaardige grote problemen gehad. Vorig jaar een nieuwe LPG druksensor laten monteren en onlangs de LPG installatie opnieuw in laten lezen vanwege het laat overschakelen op gas.
Het is de bedoeling om nog lang met haar door te rijden.
_________________ Eerste auto AMI 6, Opel Ascona 1.6N, Volkswagen Derby, GSA berline, GSA Break, BX 16 TRI, Xantia 2.0I, Volkswagen T4, BX 14 Deauville, Peugeot 307 SW, Chrysler Voyager, Xsara 1.6 Break, C5 PH1 2.0i Break, C5 PH2 3.0 V6 Break, C5 PH3 Tourer 3.0 HDIF
|
25 feb 2013 12:19 |
|
 |
|