Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: PH2 kwaaltjes
Op mijn C5-2 (Xenon) heb ik geen problemen met de stadslichtjes gehad. 1z stuk gegaan in 3 jaar, dat lijkt me erg redelijk. Zou eea met elkaar samenhangen? Xenon wordt minder warm natuurlijk en ze zitten er recht boven.
De trekhaak bedrading van de C5-2 zou ik niet direct een voordeel noemne tov de C5-1. Ten eerste is de C5-2 een stuk prijziger vanwege de Can interface , ten tweede is de constructie met een schakelaartje voor de bus in je trekhaakstopcontact ook niet erg robuust. (Heeft bij mij lang geduurd alvorens ik eaa met elkaar in relatie heb gebracht en deze storing verholpen, uiteindelijk een monatge fout overigens. De C5-1 is lekker simpel aftakken van de lampen (weliswaar met originele plug play connectoren).
Specifiek voor de V6 geldt dat ze een nieuw type nokkenas verstelventiel hebben geintroduceerd wat helaas maar 130K km mee gaat. En de bobines zijn pas vanaf 2007 van een nieuw type, die daarvoor gaan te snel kapot, net als in de ph1 V6.
Voor de rest zit een ph2 gewoon goed in elkaar, maar dat geldt inderdaad ook voor een latere ph1 (en zelfs ook voor een vroegere, puur vanwege het feit dat de bekende kwaaltjes al zijn opgetreden en gefixt.)
Over 15 en 16 inch zijn al veel draadjes volgeschreven . Gaat niet alleen om 15 vs 16 inch maar ook om Primacy vs Energy banden, waardoor de ph2 altijd strak stuurt en de ph1 maar soms. Een ph2 is overigens alleen voor winterbanden gehomologeerd op 15 inch, anders moet ie op 16 inch staan. Overigens iets wat in NL voor de rest geen consequenties heeft (itt Belgie en Duitsland)
In de autoweek vorige week een artikel over 5 ton in en Xantia, waarbij deze toch ook een betrouwbare reputatie genoot (ondanks wat probleempjes af en toe met de vering)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
23 jan 2012 10:31 |
|
 |
Ceevijf
V.I.P.
Geregistreerd: 02 jul 2006 20:45 Berichten: 686 Woonplaats: Veenendaal
Auto: Ligne Business 2.0
Opties: PP, blauwe tand, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 97300
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: PH2 kwaaltjes
exroosje schreef: . Een ph2 is overigens alleen voor winterbanden gehomologeerd op 15 inch, anders moet ie op 16 inch staan. Overigens iets wat in NL voor de rest geen consequenties heeft (itt Belgie en Duitsland) Waar heb je het over?  Ik heb vanmorgen de winterbanden 15 van mijn huidige PH1 naar de nieuwe PH2 gezet. Heb alleen nog geen wieldoppen hiervoor. Maar ja, hoe lang duurt de winter nog? Ik wil volgende winter wel 16 inch winterbanden. Dus komen de 15 inch met velg wellicht te koop! Belangstellende? 
_________________ NU: Citroën C5 PH3 2.0 Ligne Business (2009)
Auto's die we hebben gehad:
Citroën C5 2.0 PH2 HDiF (2007) Citroën C5 PH1 1.8 Ligne Prestige (2003) Honda Accord 2.0i Honda Civic 1.6 Opel Kadet (ach, iedereen maakt weleens een fout) Ford Escort Citroën Visa Honda Civic VW Kever
|
23 jan 2012 12:22 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: PH2 kwaaltjes
Dat je op de C5-2 in principe de door de fabrikant voorgeschreven (= homologatie) banden moet gebruiken. In NL is dat echter geen verplichting en hoef je je daar niets van aan te trekken, in ons omringende landen is het een APK afkeurpunt, behalve voor het doel winterbanden.
Dus MOET je daar 215/55/16 W monteren. Ook de W hoort bij de verplichting, tenzij dus voor winterbanden mag je eentje kleiner gaan en mag je een lagere snelheidscodering kiezen (mits je een sticker in je interieur aanbrengt in het zicht van de bestuurder)
Maar dus niet in NL, daar is de enige verplichting dat je snelheidscodering in lijn moet zijn met je topsnelheid en je omtrek mag max 2% afwijken van de fabrieksmontage. Welke velggroote je gebruikt mag je helemaal zelf weten.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
23 jan 2012 12:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: PH2 kwaaltjes
Ook de spoorbreedte mag maar 2% afwijken, met de standaard 15" vs standaard 16" is dat verschil 1544 om 1528mm.
(spoorbreedte is kleiner bij grotere velgen, omdat die een grotere ET heeft, 28mm vs 18mm =8mm *2=16mm verschil=1%)
Overigens mag je in DL ook afwijkende maten monteren, maar dan moet je voor die velgen een aparte toelating/homologatie hebben voor jouw auto.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
23 jan 2012 14:16 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: PH2 kwaaltjes
@exroosje: Ik zie geen verschil in de brandduur H6 van auto's met en zonder xenon. Wellicht reed jij relatief weinig met licht aan, of waren er misschien long life lampjes gemonteerd.
Ik vind de trekhaakbedrading van de ph2 absoluut een verbetering. Indien juist gemonteerd met afwateringsgaten is deze vrijwel storingsvrij. Bij de ph1 (break) verrotten op den duur de doorverbindingsstekkers achter de achterlichten waardoor EN de autoverlichting EN de aanhangerverlichting niet goed meer werkt. Het feit dat bij jou uiteindelijk een montagefout de ellende veroorzaakte is natuurlijk jammer. Wel is inderdaad de kabelset een stukje duurder.
Wat betreft de bobines heb je gelijk.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 jan 2012 21:52 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|