Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Citroen C5 Kombi HDi 170 Biturbo Automaat Exclusive
Auteur |
Bericht |
L A
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55 Berichten: 710 Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Naar boven
|
 Re: Citroen C5 Kombi HDi 170 Biturbo Automaat Exclusive
Hier dan een reactie van iemand die 'm niet heeft hoeven importeren. Want ik woon in het vaderland van onze dame. En sinds deze zomer ben ik de gelukkige eigenaar van zo'n birurbo met automaat en 173 cv en inmiddels zo'n 83K op de teller. Met nog in het achterhoofd de ervaring van de Xantia 3.0 V benzine, voorafgaand aan de C5 ph1 HPi, kan ik zonder meer stellen dat deze auto in alle opzichten voldoet. Tussen de Ardèche en Luxenburg hebben we (via de grote weg) gemildenden gehaald van onder de 7l/100 km met voornamelijk crusecontrol en af en toe met regen (max 110 km/h). Hetgeen voorheen door mijzelf als utopie werd afgedaan. Daar tegenover staat dat misbruik van de "champignon" (wat in Frankrijk staat voor gaspedaal) ook direct op de cosumptie zijn terugslag heeft. Prettige kant daarvan is dan wel dat de cv's ook echt aanwezig zijn. Mijn ervaring met optrekken of snel willen versnellen, is dat de automaat relatief laat reageert op het gaspedaal. En dit ligt ongetwijfeld niet aan de motor maar eerder aan de bak (of de software die de bak aanstuurt). Hier in de bergen en met regelmatig gebruik van de trekhaak ligt mijn gemiddelde zo tegen de 9 tot 9.5 l/100km en ik zie mijzelf dan als een vlot rijder. Lange Henk heeft er ook van de zomer nog ingezeten en er van kunnen genieten. Mogelijk dat mijn ervaring in die van hem (ook een automaat) de zomer er voor, er toe heeft bijgedragen dat ik deze keus heb gemaakt. Samenvattend: Een uitstekende auto, altijd doen!
_________________ Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK, Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
|
20 okt 2011 19:48 |
|
 |
Joop
C5club Fan
Geregistreerd: 14 aug 2006 12:41 Berichten: 94 Woonplaats: Hellevoetsluis
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E