Auteur |
Bericht |
sitroune
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2010 19:35 Berichten: 21
Auto: C5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 dakdragers break
Heb op het forum al eens gelezen dat de dakdragers die je op de railing van een break plaats niet af te sluiten zijn. Nu heb ik een stel gebruikte origineel Citroen gekocht met op ieder uiteinde een slotje, waarvan èen met een lange inbussleutel sleutel. En inderdaad 3 slotjes zitten er voor niks op, of eigenlijk alle vier, achter èen zit dan de inbussleutel opgeborgen. Maar hoe dan ook je schroeft ze met het slot er op, er zo weer af. Heeft iemand daar een oplossing voor bedacht. Zelf dacht ik iets achter de slotjes te stoppen en houtje of iets dergelijks zodat de klauw niet terug geschroefd kan worden. Maar niet echt het ei van Columbus.
|
15 mei 2011 19:04 |
|
 |
HarmII
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 19 apr 2010 16:17 Berichten: 104
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Hallo, heb ook een break en originele citroen dakdragers, maar ik zie niet zo snel hoe je de afgesloten dakdragers er weer even zo afhaalt. De slotjes sluiten de toegang af voor de lange inbussleutel, dus als alles afgesloten is, hoe wil je dan de dakdragers verwijderen? Gr. HarmII
|
16 mei 2011 09:10 |
|
 |
sitroune
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 dec 2010 19:35 Berichten: 21
Auto: C5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Als ik een lange inbussleutel uit de gereedschapskist pak draai ik ze er in no-time af. Zie het nut van die slotjes niet.
|
16 mei 2011 10:24 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Zal het eens een keer proberen, heb idd ook de originele, wist niet dat het zo werkte, is eigenlijk wel logisch, anders had er geen slotje op gehoeven, 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
16 mei 2011 10:39 |
|
 |
HarmII
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 19 apr 2010 16:17 Berichten: 104
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Toch nieuwsgierig geworden en de dragers nog eens goed bekeken. je hebt gelijk! Als iemand in het bezit is van een lange inbussleutel kun je zo de dragers eraf schroeven, ook al zijn alle zijden van de dragers voorzien van een slotje, de slotjes sluiten inderdaad niet de gaten af waar de inbus ingaat. Heb echter niet even zo een idee hoe dit op te lossen. Vertrouwen op de goedheid van de mens................................. Gr. HarmII
|
17 mei 2011 21:13 |
|
 |
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Die slotjes zitten er om een andere reden op: als je bijvoorbeeld een fietsdrager of skidrager op de dakdragers zet haal je eerst de uiteinden (met slotjes) eraf, dan schuif je het zwarte rubber wat over de hele lengte zit uit de dakdragers en vervolgens schuif je bijvoorbeeld de originele skidrager (van Citroen, maar die van Peugeot past ook) erin. Dan de uiteinden op slot en je krijgt de skidrager en niet meer af, beveiligd dus!
Er zijn overigens ook skidragers die je met beugels onderlangs bevestigt (net als bij een dakkoffer), daar werkt het dan weer niet bij. Maar met de originele skihouders (voor een prikkie gevonden op Marktplaats) is het wel een hele fraaie bevestiging. Ze fluiten overigens wel boven een bepaalde snelheid...
|
15 sep 2011 22:40 |
|
 |
tonny25
C5club Bikkel
Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06 Berichten: 281 Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Is de sleutel niet een 5 kantige imbus. Ik heb ook zo een set liggen en meen me dat te herinneren. Zal morgen eens goed kijken.
Groeten Tonny.
_________________ 2de auto MG F 1999 Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986
|
15 sep 2011 22:48 |
|
 |
cootje
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 sep 2011 09:53 Berichten: 15
Auto: c5 2.0i 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: dakdragers break
Ik heb er ook net gekocht en de sleutel om hem vast te zetten is een torx sleutel nr 27 Ik heb er 1 met een t-greep, dan kun je iets meer kracht zetten, en deze is ook lang genoeg.
|
22 sep 2011 21:55 |
|
 |
|