Re: Grote beurt in Frankrijk
Er zullen zeker prijsverschillen bestaan. Ben toevallig van de week bezig geweest met het kostenplaatje van een Protech-behandeling. In Nederland 850, - euro, hier minder maar wisselend (575,- tot 725, -) afhankelijk van de plek. In het algemeen geldt: "Hoe verder weg van het stadse leven hoe goedkoper!". Het maakt kortom nogal wat uit of je zo'n beurt in Parijs, aan de côte d'Azur of in het achterland van de Ariège laat doen. Daarbij maakt het hier ook uit of ze je kop kennen cq je vaste klant bent en wat je pikorde is in het betreffend dorp of stad. De burgemeester betaalt hier minder voor dezelfde reparatie dan ik!! En dan heb ik het er niet over, als iets misgaat, dat je garagehouder thuis dan altijd zal zeggen, dat het aan de 'stomme' Franse garage heeft gelegen en je achteraf alsnog voor z'n misgelopen beurt zal laten opdraaien. Maar goed, dat heeft niks met Frankrijk te maken.

Dus naar mijn idee heeft het alleen zin om het te overwegen als je iemand ter plekke kent en de plek niet te stads of toeristisch is. In dat geval zou ik zeker eens laten navragen wat het gaat kosten. En, o ja, denk niet dat ze in Frankrijk, zeker niet op het platteland werken volgens "afspraak is afspraak". Je brengt de auto als je wilt dat er iets aan gebeurd en haalt 'm op als ie klaar is. Men zegt dan "einde van de middag" maar dat kan rustig einde van de week worden en soms nog later. Tsja, c'est la vie!!